Estrena de nous capítols d'Una mà de contes

Ja fa tres temporades que Una mà de contes ha dedicat la seva producció al foment de la lectura i la millora de la lectoescriptura. Quaranta cinc títols originals dedicats a explicar històries sobre escriptors clàssics i moderns; a imaginar històries inspirades en l'etimologia, sobre el significat d'alguns noms propis i paraules curioses i divertides; a contar les aventures de lectors imaginaris i reals: inspirats en els drets del lector de Daniel Pennac o en anècdotes familiars recopilades pels alumnes de sisè curs de l'Escola Drassanes de Barcelona.

Partint de la idea que llegir és sobretot atendre per entendre les coses que ens passen i que ens envolten, inclòs el llenguatge escrit, hem volgut jugar amb les paraules, però també amb les veus, amb els escriptors sense oblidar els lectors, amb els llibres i les llibretes, amb el teatre i el cinema, amb la premsa i amb la televisió. I per posar la cirereta hem convidat als nostres espectadors a participar en la producció del programa obrint un espai a la nostra web des d'on poder seguir en línia la nostra última producció en col·laboració amb l'Escola Drassanes de Barcelona i estrenant els cinc contes que els seus alumnes han argumentat i il·lustrat, a la Filmoteca de la Generalitat de Catalunya, coincidint amb la setmana de Sant Jordi.



I així el dia 26 d'abril, a les 17.00, els alumnes de sisè de l'Escola Drassanes de Barcelona que han participat en el projecte L'aventura de llegir, fem una mà de contes, presentaran en públic en una sessió de la Filmoteca de la Generalitat, els cinc contes que han il·lustrat i argumentat a partir de les seves experiències.
Serà la primera vegada que el programa es presenta a la pantalla gran d'una sala de cinema. En una sessió oberta al públic, cada equip presentarà el treball que ha fet abans de la projecció de cada conte. I per als que vulguin saber més detalls sobre com s'ha dut a terme el projecte, poden visitar la web de l'escola Drassanes o l'espai del nostre web dedicat a fer un seguiment de la producció.

Cinc contes sobre l'aprenentatge de la lectura.

Cinc contes inspirats en històries originals documentades i il·lustrades pels alumnes de sisè curs de l'Escola Drassanes de Barcelona. Com a part del programa escolar, amb el suport del Consorci d'Educació de Barcelona, la direcció de l’escola i en coordinació amb el cap d'estudis i la professora de plàstica, a més d'implicar diverses assignatures, l'experiència ha servit per fomentar l'alfabetització digital atès que les il`lustracions s'han fet utilitzant les eines de dibuix que s'ofereixen des de la mateixa web del programa.



Llegir en família
Un regal especial
Primera emissió: 29 d'abril. 8’20’’

Quan no és possible accedir a l’escola, l'entorn familiar es converteix en la nostra principal font d'informació: avis, pares i germans ensenyen als més petits les primeres lletres i amb elles la possibilitat de mantenir els vincles afectius fins i tot en la distància.

Llegir al carrer
La nena que no s'atrevia a llegir
Primera emissió: 30 d'abril. 8’45’’

Més enllà dels llibres, el nostre entorn està ple de missatges i símbols que hem d'aprendre a interpretar per orientarAnos. I, al mateix temps, també nosaltres hem de saber expressar i comunicar als altres les nostres idees i propòsits.

Llegir a l'escola
Camí de l'escola
Primera emissió: 2 de maig. 8’20’’

Accedir a l'escola no sempre és fàcil. A més d'un edifici on hi ha alumnes i mestres, cal que tothom s'impliqui perquè això sigui possible. Incloses les bruixes, les serps i les àguiles.

Llegir i parlar
La família viatgera
Primera emissió: 5 de maig. 8’

Un idioma és com un món. Per això saber idiomes és com VIATJAR. A la família d'aquest conte no li ha quedat cap altre remei que viatjar per buscar feina. Però haver après diferents idiomes durant els seus viatges els ajudarà a trobar una llar.

Llegir els sentiments
El tigre enamorat
Primera emissió: 6 de maig. 9’10’’

L'amor és la millor motivació per animar-nos a aprendre, ja que a més de poder conèixer altres persones i altres mons, ens inspira a crear per compartir i comunicar-nos amb els altres. Quin missatge misteriós s'amagarà en les ratlles dels tigres? I en les de les zebres?

Història original i il·lustració dels cinc contes: alumnes 6è Escola Drassanes
Guió: Anna Manso