"Boris Godunov", el nou espectacle de la Fura dels Baus, que s’està representant aquest dies al TNC, recupera una obra de qui es considera el gran renovador de la literatura russa: Alexander Puixkin, que va escriure un relat extraordinari sobre l'ambició sense límits ni escrúpols per aconseguir el poder.






La dramatúrgia de l'obra l'ha fet David Plana i Álex Ollé, que han anat una mica més enllà de l'obra de Piuxkin per abordar una de les grans amenaces del segle XXI: el terrorisme.
Aquesta obra té com a punt de partida els fets que van ocórre al teatre Dubrovka de Moscou, a l'octubre de 2002, durant la representació del musical "Nord-Ost". Les transcripcions reals dels fets dels supervivents han servit per elaborar bona part de l'espectacle. L'elecció de "Boris Godunov" de Puixkin no és casual. És un text que parla de poder, de la corrupció i de l'assalt al poder per part d'un impostor.
Però jo em pregunto què té a veure realment l’argument de l’obra de Boris Gudonov, l’usurpament del poder al txar per ambició personal, amb un combat de lliberació nacional?
Desprès de quatre crits i un parell de petardos, L’espectacle cau en el més rotun aburriment, és linial i tret d’algun moment on aconsegueix l’atenció del pùblic sobretot en els moments del videos de Frank Aleu, on trobem una interpretació ben treballada, la resta torna a decaure i a ser linial, no trobem la Fura arriscada i aportant el teatre compromès al que ens té acostumats. Només dir que les actrius Sara Rosa Losilla, Fina Rius i Francesca Piñón, estan esplèndidas en les seves intervencions.