Trieu i remeneu, però deixeu-vos-el créixer

Ja fa temps que el bigoti estil 80’s ha captivat a molts artistes i és tendència. Però ara deixar-se créixer el bigoti pot ser, a més d’un recurs estètic, una causa solidària. Movember, una iniciativa social que des de l’any 2003 recapta fons per la lluita contra el càncer de pròstata, ha optat per aquesta iniciativa participativa a fi de convertir el fet de deixar-se bigoti en un emblema de la seva nova campanya. Jo m’hi apunto.

La clau de l’original proposta de Movember rau en el propi nom de l’esdeveniment. Movember és un anglicisme que barreja la paraula moustage (bigoti) amb novembre, el mes en el que es celebra aquesta iniciativa. Amb aquestes premisses, els organitzadors de l’esdeveniment, que es realitzarà durant tot el mes de novembre simultàniament a set països del món, volen conscienciar d’una malaltia que cada any afecta a més de 13.500 homes a tot l’estat. Les dades assenyalen que un 60% de la població masculina desenvolupa aquesta malaltia al llarg de la seva vida, així que l’objectiu és que s’actuï a temps i es doni una major importància als diagnòstics precoços. El dia 30 hi haurà una festa de clausura a la sala Luz de Gas on tots els que hagin volgut participar podran lluir un bigoti que, més o menys gruixut; més o menys llarg, serà l’ original escut de la campanya. Si els bigotis donen una indubtable personalitat, en aquest cas també adopten la forma d’un solidari i necessari emblema. Aquí us deixem un bigotut exemplar i llegendari per animar una mica el post.