La samarreta s’ha convertit en un annex de la nostra personalitat, una targeta de presentació o de reafirmació que dóna suculentes pistes sobre la nostra personalitat, els nostres ídols i, sobretot, els gustos que tenim.

És, en el fons, una benvinguda delatora que confessa sense problemes de consciència el nom de les bandes que ens fan grimpar o d’aquelles pel·lícules que ens han deixat un pòsit molt remarcable. Dins d’aquesta singular desfilada, destaquen les samarretes que comparteixen un codi intern amb els seus propietaris i, per extensió, amb aquells que aconsegueixen desxifrar el seu disseny. A vegades, es tracta de paraules claus o d’alguns dibuixos, més o menys misteriosos, que revelen trets d’una sèrie o pel·lícula de culte. Només els iniciats a aquestes produccions saben trobar el significat final, però cada vegada hi ha més fanàtics que s’apunten al joc. La culpa és de webs com Last Exit To Nowhere, Mongt-Shirts, Airside, Threadless o de marques a punt d’engegar-se com la barcelonina Once Upon a Tee. Així, si ara veiem una samarreta amb un llampant logo que diu Hotel Earle hem de pensar en l’hotel fictici que apareixia a la pel·lícula dels Barton Fink; o si ens fixem amb una w gegant que sobrevola el nom d’una empresa inventada coneguda com Wayne Enterprises haurem de deduir que es tracta del poderós holding financer de Bruce Wayne, més conegut com a Batman. La llista de propostes es generosa i s’escampa per diferents pàgines d’Internet, amb un ritme ascendent. Les delatores de mànigues curtes ens estan esperant.