Hi ha alguna cosa més evocadora que una caixa d’alpinos nova de trinca o, en la versió més 80’s, un paquet de retoladors carioca de 48 colors? (una regla no escrita deia que almenys tres dels colors no funcionarien mai, però això és una altra història). Un dels avantatges d’aquest mes és que tens l’excusa perfecta per comprar material de papereria, tot i que no hagis de tornar a l’escola. I més si hi ha ofertes tan temptadores com la nova col·lecció de Joshua Davis per Miquelrius.

La firma catalana, que ja ha treballat amb Divinas Palabras, Jordi Labanda o Antonio Miró, s’arrisca ara amb un dels il·lustradors digitals més reconeguts i copiats de l’escena. Davis és el Jackson Pollock del Flash, que fa servir per crear les seves característiques obres generades a l’atzar. El dissenyador, que va tatuat fins a les celles i es comporta com una mena de rockstar de les arts gràfiques, ha exposat al MOMA, al Guggenheim i al Pompidou (sense fer escarafalls a la seva lucrativa branca comercial, com a bon exponent de la seva generació: ha treballat per Nokia, Sony, Motorola o Chanel) i s’ha passat la dècada actuant per mig món com un dels agitadors digitals més actius. Fa uns anys va ser al festival OFFF de Barcelona signant làmines amb creacions seves i la cua de fans que hi havia donava la volta al CCCB. Les webs impulsades per Davis, Praystation.org i Dreamless.org van ser la plataforma per moltes idees que avui es consideren norma en el disseny gràfic. Nosaltres el vam entrevistar fa uns anys al FAD, aprofitant la seva condició de jurat dels premis LAUS. Si no et vols gastar els 500 euros que poden costar els seus prints a la seva web, sempre es pot començar per una de les motxilles Miquelrius, un estoig o les llibretes i agendes de tots els tamanys. La col·lecció està dividida en quatre estampats originals, anomenats Maps, Kimono, Kanagawa i Moss Pyrus, tots ells plens dels seus biomorfismes entre el manga i els dibuixos caleidoscòpics. Un dels productes més elegants és el quadern flexible en color negre o vermell brillant que té el toc Davis a l’interior. És el primer cop que un disseny d’aquest artista digital s’aplica en un producte d’aquest tipus. O sigui que corrents a la papereria. Universitaris: torneu a les aules amb estil.

Aquesta és l'entrevista que "Silenci?" va fer a Davis el 20 de març de 2005: