Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
TV3.catAmb 1,67 milions d’usuaris únics, TV3 es consolida com el mitjà en català líder a la xarxa. Segons les dades que audita OJD Interactiva corresponents al març, el portal de TV3 continua encapçalant el rànquing de mitjans digitals en llengua catalana, seguit pel diari Ara, que ha obtingut 1,11 milions d’usuaris únics.

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) situa els seus quatre portals entre els deu mitjans en català més seguits a internet. A més del de TV3, hi apareixen 324.cat, amb 533.000 usuaris únics; Catalunya Ràdio, que en té prop de 307.000; i esport3.cat, que en registra 280.000 i creix un 50% respecte al mes anterior. El conjunt de portals de la CCMA supera els 2,28 milions d’usuaris únics.

Els internautes no només trien majoritàriament els mitjans de la Corporació, sinó que aquests també són els portals en què naveguen durant més estona. Així, tv3.cat i esport3.cat són els mitjans que registren uns temps de visita més llargs. Amb una mitjana de prop de 30 minuts, superen per més del doble la xifra que obtenen els portals amb temps de visita més alts.

.
Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
nullEls webs de la CCMA han estat líders tots els mesos de l'any a Catalunya, amb una cobertura mitjana del 19% d'usuaris. Més de 2 milions d'usuaris els han visitat cada mes, un 22% més que al 2010. Esport3.cat, amb un increment del 32%, i 324.cat, amb una pujada del 24%, són els que més han crescut. El conjunt de webs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha estat líder a Catalunya el 2011. S'ha situat per davant de la resta de mitjans audiovisuals tots els mesos de l'any, amb una cobertura mitjana del 19,17% d'usuaris únics (sobre el total de la població activa d'internet que ha navegat almenys una vegada al mes), segons dades de Nielsen Netview. .

» Text complet

Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
El 324.cat va ser líder dels mitjans en català a internet el dia de les eleccions generals. El 20 de novembre, 101.000 usuaris únics van entrar al portal de notícies i hi van veure 833.000 pàgines. La franja de més audiència va ser entre les 9 i les 11 del vespre, en què es van concentrar més de 60.000 visites. El “minut d’or” es va registrar a les 10.30 amb més de 8.000 visites simultànies. A les xarxes socials, el 324.cat va sumar 800 seguidors nous a Facebook i 500 més a Twitter. Al novembre, el portal de notícies ha obtingut 545.000 usuaris, amb un creixement del 25% respecte al mes anterior, segons les dades que audita OJD.

El conjunt de portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha augmentat més d’un 7% en l’últim mes i ha registrat 2,35 milions d’usuaris únics. Els webs de TV3, amb 1.793.000 usuaris únics, han pujat prop d’un 6%. El Grup d’Emissores Catalunya Ràdio també ha crescut i ha aconseguit 300.000 usuaris, un 5% més que a l’octubre. Ha estat un mes de pujades també per a Esport3.cat, que, amb 192.000 usuaris, ha tingut un increment de gairebé el 8%.
.
Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
App Super3 L’App Super3 és una aplicació per a mòbils amb sistema operatiu IOS (iPhone) i Android. L’aplicació també està disponible per a les tauletes iPad. Aquesta aplicació del Super3 ofereix vídeos de les principals sèries que emet el canal, així com dels programes de producció pròpia. Amb la posada en marxa d’aquest servei, els súpers podran veure els últims capítols de sèries com “Espies de veritat”, “Doraemon”, “Pingu” o “La Lua i el món”, entre d’altres, i els vídeos de “La família del Super3”, “Mic”, “Fish&Chips”, “Info K” i “Una mà de contes”.
.

» Text complet

Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
Pensant en els valors i les necessitats de "La Marató" de TV3, que en aquesta edició compleix 20 anys, estrenem un aplicació, “Piula per La Marató”, que permetrà a tots els usuaris de Twitter fer donació dels caràcters sobrers dels seus tuits en favor de la divulgació dels continguts de "La Marató" 2011 dedicada a la investigació de la regeneració i trasplantament d'òrgans i teixits.

Què és i com funciona “Piula per La Marató”?

Cada dia es “perden” milers de caràcters de les nostres piulades. “Piula per La Marató” permet aprofitar aquests “caràcters sobrers” i convertir-los en un missatge per difondre i compartir els valors i continguts de "La Marató" 2011. Cada cop que algú escrigui un tuit, fent servir aquesta aplicació, els caràcters lliures es convertiran en una frase sobre "La Marató" de TV3. Per exemple, si escrivim un tuit que només té 40 caràcters l’aplicació aprofita els 100 caràcters sobrers per afegir-hi una frase que ajuda a difondre el missatge solidari de "La Marató".

Per participar en aquesta acció de Twitter, que estarà en funcionament de l’1 al 19 de desembre, cal anar-la a trobar aquí.

Aquesta aplicació conté unes 200 frases de divulgació científica, valors, activitats populars, continguts del programa, maneres de fer donatius, voluntariat o promoció del llibre, del disc i del sentit de l’acció de “Piula per La Marató”. Sigui quina sigui la llargada del tuit, sempre sortirà una frase vinculada a "La Marató".

A més, hi afegim l'etiqueta #maratótv3 perquè tots els nostres tuits quedin vinculats a una sola conversa i tinguin la màxima visibilitat.

Xavi Abad, director de "La Marató", explica la vinculació de "La Marató" amb les xarxes socials: “Des de 'La Marató' sempre hem apostat per comptar amb la complicitat de les xarxes. "La Marató" de TV3 del 2010 va ser "trending tòpic" mundial durant unes hores i aquest any ens proposem, amb la col·laboració i complicitat de tota la comunitat de Twitter, tornar-ho a ser. La xarxa és un mirall de com la societat catalana és capaç d’organitzar-se i implicar-se perquè un projecte solidari i consolidat com "La Marató" de TV3 arribi a les cotes d’èxit i popularitat que té.” .
Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
TV3alaCartaEls Lovie Awards, l’únic certamen europeu que guardona tot tipus de continguts creats per a internet, han atorgat un Or a TV3alacarta, en la categoria de televisió. El certamen reconeix amb guardons d’or, de plata i de bronze els millors llocs web, aplicacions de mòbil i Apps, vídeos en línia i de publicitat interactiva de països de tot Europa.

Els premis els presenta i els atorga l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Digitals, un grup d’experts en web: empresaris, visionaris, creatius de reconegut prestigi i altres professionals. .
Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
El conjunt de portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha obtingut a l'octubre un 9% més d'usuaris únics que al mes anterior; n'ha registrat 2,2 milions, segons les dades que audita OJD Interactiva.

L'augment més gran ha estat el del Super3.cat, que ha crescut un 58% respecte al setembre. Les dades de Nielsen Market Intelligence indiquen que l'han visitat 261.000 usuaris únics. Aquest increment coincideix amb el llançament del nou disc del Super3, "Uh! Oh! No tinc por!", i amb la Festa del Súpers, que va batre el rècord d'assistència. Els súpers que no hi van poder anar van poder seguir la Festa en directe tant pel canal Super3 com pel Super3.cat.

També han crescut els portals de Televisió de Catalunya, que, amb 1,7 milions d'usuaris únics, han pujat un 16% respecte al mes passat. Prop d'un milió i mig d'usuaris han visitat Tv3.cat, que ha augmentat l'audiència un 14%.

Pel que fa al consum de vídeos de TV3, s'ha tornat a situar per sobre dels 11 milions de visualitzacions. S'han vist prop d'un milió i mig d'hores, amb un creixement del 30% del consum en directe. Per programes, "La Riera" encapçala un cop més el rànquing, amb un 1,2 milions de visualitzacions; la segueixen els vídeos de la família del Super3, amb 460.000 visualitzacions; els "Telenotícies", amb 381.000; la sèrie "Bola de drac", amb 367.000; "El convidat", amb 346.000, i "Crackòvia", amb 296.000. Quant a les descàrregues de podcast, l'increment ha estat d'un 44%.

Els portals del Grup d'Emissores Catalunya Ràdio, per la seva banda, han obtingut 285.000 usuaris únics, amb un creixement de prop del 10% respecte a l'octubre del 2010. Tant Catalunya Ràdio com Catalunya Música han pujat més del 17% respecte a l'any passat.

El consum d'àudio de Catalunya Ràdio s'ha situat prop dels 2,9 milions d'audicions i per sobre de les 800.000 hores consumides. "L'ofici de viure" és el programa més escoltat, amb 420.000 audicions, seguit d'"El matí de Catalunya Ràdio", que n'ha acumulat 283.000, i "El club de la mitjanit", amb 191.000 audicions. A més, les descàrregues d'àudio podcast han augmentat un 23%.

El portal informatiu 324.cat ha obtingut més de 435.000 usuaris únics, amb un creixement del 14% respecte al setembre i del 22% respecte a l'any passat. D'altra banda, Esport3.cat ha sumat més de 178.000 usuaris, un16% més que a l'octubre del 2010. .
Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
El portal www.esport3.cat ha augmentat l'audiència un 91%El conjunt de portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha registrat prop d’1,5 milions d’usuaris únics a l’agost, un 30% més que ara fa un any, segons les dades que audita OJD Interactiva. Tots els portals del grup han millorat els resultats d’audiència. Destaca l’increment d’Esport3.cat, que, amb 160.000 usuaris, pràcticament ha doblat l’audiència de l’agost del 2010: ha crescut un 91%.

Els webs de Televisió de Catalunya continuen aportant el gruix d’usuaris. N’han obtingut un milió, un 31% més que l’any anterior. Segons dades de Nielsen Site Census, tv3.cat ha sumat 960.000 usuaris i ha pujat un 32%, Super3.cat n’ha tingut 135.000 i 3xl.cat n’ha registrat 30.000, amb un creixement del 47%.

Pel que fa al consum de vídeo, els continguts informatius i els infantils han estat els més seguits. Així, els “Telenotícies” han ocupat el primer lloc del rànquing amb 363.000 visualitzacions segons demanda i el 3/24 ha sumat 1.838.000 connexions en directe. Les sèries infantils han acumulat 322.000 visualitzacions, de les quals 100.000 corresponen a “Espies de veritat”. A més, els gags i els videoclips de la família del Super3 han superat les 155.000 visualitzacions. En total, durant l’agost s’han consumit més de 650.000 hores en directe i prop de 350.000 hores segons demanda.

També ha augmentat l’audiència dels webs del Grup d’Emissores Catalunya Ràdio, que ha sumat un total de 216.000 usuaris, segons OJD. Les dades de Nielsen Site Census mostren que el web de Catalunya Ràdio és el que més ha pujat del grup, un 34%, gràcies als 170.000 internautes que l’han seguit. Catalunya Música i iCat fm han crescut un 22% i un 9%, respectivament.

Per programes, “L’ofici de viure”, amb 235.000 audicions, i “La transmissió d’en Puyal” (“La TdP”), amb 100.000, són al capdavant dels més seguits per internet. Les descàrregues de podcast les lidera “El club de la mitjanit”, que n’ha sumat 191.000.

Pel que fa al portal informatiu 3cat24.cat (ara 324.cat), ha obtingut més de 320.000 usuaris únics, una xifra que suposa un augment del 14% respecte a l’agost del 2010. .
Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
El portal de notícies de TV3 i Catalunya Ràdio canvia de capçalera. A partir de l'11 de setembre, passa a dir-se 324, (www.324.cat) un canvi de domini amb el qual es pretén simplificar i donar més coherència a l’estructura corporativa de marques.

Coincidint amb el canvi de marca, el portal 324 estrenarà, també, una aplicació per a iPhone, iPad i Android. A més d’oferir un ampli resum dels continguts del web, aquesta aplicació permetrà visualitzar i escoltar en directe les emissions del canal 3/24 i de Catalunya Informació. També incorporarà una funcionalitat que permetrà als usuaris enviar fotos i vídeos directament a la redacció.

Recreació del 1714 a Twitter


I amb motiu de la Diada, i pel que fa a continguts, el 324.cat oferirà dos especials informatius. En un es vol reviure els fets del 1714 a través de Twitter. Es tracta d’una recreació històrica que pretén simular què hauria passat si els protagonistes de la Diada haguessin tingut l’oportunitat d’utilitzar Twitter. Quins missatges haurien enviat?

Amb el suport d’un grup d’especialistes encapçalats per l’historiador Dani Cortijo, s’han creat els perfils d’alguns dels protagonistes principals d’aquells fets, com Rafael Casanova, Antoni de Villarroel, el duc de Berwick i Felip V. També hi ha personatges “anònims”, gent del carrer, que la història gairebé ha silenciat, però que van tenir un paper significatiu en l’assalt i la defensa de Barcelona. Aquests serien els casos del “Miquelet” Josep Coll, el religiós Antoni Recordà, la tavernera Maria Dardenyà i la jove Paula Muns.

A partir de la matinada de l’onze de setembre, aquests personatges aniran enviant tuits, fins a un total de més de 300, alguns amb informació sobre la seva posició geogràfica associada a la xarxa social Foursquare, per explicar en directe tots els esdeveniments que van protagonitzar, seguint un guió i una seqüència històrica extremament rigorosos.

Amb l’objectiu de complir aquestes dues premisses, el 324.cat publicarà diversos articles d’alguns dels principals especialistes en història moderna de Catalunya. Aquest és el cas, a més de Dani Cortijo, dels historiadors Albert Garcia Espuche, Àngel Casals i Agustí Alcoberro, com també del dibuixant Francesc Riart, que ha cedit al portal totes les il·lustracions que apareixeran en l’especial.

Deu anys de l’11-S

I, juntament amb els fets del 1714, el portal recordarà, també, el desè aniversari de l’onze de setembre del 2001, data dels atemptats dels Estats Units. Ho farà publicant tots els vídeos i reportatges que amb motiu d’aquesta efemèride han elaborat els Serveis Informatius de Televisió de Catalunya.

Aquest material estarà acompanyat d’una sèrie d’articles d’alguns dels professionals de la casa com Núria Bacardit, Patrícia Artigas, Salvador Sala, Albert Elfa, Antoni Bassas i Sílvia Heras, que van tenir l’oportunitat de viure de molt a prop aquella tràgica diada. .
Categoria: General
Escrit per: Serveis Interactius
El portal del servei de vídeo sota demanda de TV3, el TV3alacarta.cat, ha estat reconegut per la seva excel·lència en la comunicació online als premis que cada any otorga el New Media Institute de Nova York.

El TV3alacarta, guardonat a la categoria de televisió, és un dels 27 guanyadors d’aquest 2011, entre els que es troben també prestigiosos mitjans internacionals com la cadena americana NBC o el New York Times. Pots consultar el llistat complet de guanyadors aquí.

A diferència d’altres premis, els New Media Awards no es centren en un element particular dels portals (el disseny, la navegació....) sinó que consideren tota l’experiència completa de l'usuari. Així ho va remarcar Barbara Eber-Schmid, vice-presidenta del New Media Institute, a la gala de lliurament dels premis: “els guanyadors no són jutjats només pel disseny, sinó per com estan fent servir la tecnologia per oferir un servei i comunicar-se amb les seves audiències”.

Aquest és el tercer premi que el servei TV3alacarta rep en els darrers mesos. Recentment ha estat guardonat amb un Laus Bronze i amb el Premi Inspirational de l’IAB (Interactive Advertising Bureau) espanyol.
.
  Pàgina següent