“...una peça feroçment satírica i cínica sobre la cultura de consum, vinculada a l’època consumista més sagrada dels Estats Units”.

Revista Newsweek


El reverend Billy durant una de les seves actuacions a Times Square, Nova York.

Produït pel director i protagonista de “Super size me”, Morgan Spurlock, "Sense ficció" ha emès un documental que posa el dit a la llaga del consumisme als Estats Units. Des del conegut “Black Friday” – el “Divendres negre” a partir del qual les botigues i centres comercials dels EUA ofereixen descomptes importants dels seus productes, i que dóna així el tret de sortida a la campanya de Nadal – fins al mateix dia en què el cristianisme celebra el naixement de Jesús, aquest documental en clau de comèdia explora els intricats camins del consumisme a l’Amèrica del Nord i ho fa a partir del seguiment del reverend Billy i el cor de gospel de l’església “Aturem el consumisme”. El documental emprèn un viatge per tot el país i mostra els esforços d’aquest grup de comediants i activistes encapçalats per Billy per posar en evidència el que ells anomenen la “Comprapocalipsi”. Un viatge esbojarrat, irònic i mordaç que conté un missatge de fons molt real: la denúncia del consumisme de masses i de la compra compulsiva.

Veure la nota de premsa del documental.