Arxius

Estas veient: febrer 2018
Categoria: Documentals
Escrit per: Sense ficció
“CONSTRUCTING ALBERT”
EMISSIÓ: Dimarts 27 de febrer, a les 21.55, a TV3 i internet (geoblocat a Catalunya)



L’aventura d’Albert Adrià en el seu esforç per construir i construir-se a si mateix, per alliberar-se del pes del seu germà Ferran Adrià i de la marca que el va ajudar a convertir-se en sinònim de creativitat culinària, El Bulli.



Albert Adrià té tots els ingredients d'un geni creatiu. Amb el seu germà Ferran va dur a terme la revolució gastronòmica més gran de la història. El Bulli va canviar la forma que la gent entenia el món de la gastronomia, i per això avui el cognom Adrià és sinònim de creativitat i excel·lència.

“Constructing Albert” s’ha enregistrat durant els darrers quatre anys en els quals Albert Adrià ha construït elBarri, un innovador circuit gastronòmic a Barcelona format per sis restaurants que ja acumula diverses estrelles Michelin. El documental culmina amb l’obertura el mes de gener de l’Enigma, el seu projecte personal d’alta cuina.




⚠ Drets d'emissió a internet limitats a Catalunya.


El “big bang” creatiu a nivel gastronòmic que va significar elBulli va sorgir de la ment de dos germans criats a l’Hospitalet. Des de llavors el nom Adrià és sinònim de creativitat. La cara visible d’aquell laboratori d’innovació a la cuina va ser en Ferran, i la desconeguda l’Albert, el seu germà petit, batejat per la revista “Time” com “l’arma secreta d’El Bulli”. L’Albert fugia de qualsevol protagonisme mediàtic. Per això, després de 33 anys d’exitosa carrera professional la distinció més rellevant que va aconseguir és la de ser “el cuiner més infravalorat del món”.




Dos anys després del tancament d’El Bulli, l’Albert s’endinsa en una nova i transformadora aventura creativa. Al Paral·lel, a la ciutat de Barcelona, construeix un circuit gastronòmic: sis restaurants únics units pel seu segell personal. En el centre d’aquest univers batejat amb el nom d’elBarri es troba el restaurant Tickets, que ha obtingut la seva primera estrella Michelin en elevar la tapa a l’alta gastronomia; Bodega 1900, un homenatge a la vermuteria de tota la vida; el Pakta, una fusió perunojaponesa; Hoja Santa i Niño Viejo, dues formes diferents d’immersió en la millor cuina mexicana, i l’Enigma, el restaurant que Albert pretén situar entre els 10 millors del món.

El documental és una producció de Trueday Films, en coproducció amb Televisió de Catalunya i Alexandra Film i la participació d’Estrella Damm, Lavazza, l’Institut Català d’Indústries Culturals i l’Estonian Film Institut. La “première” mundial va tenir lloc a la secció “Culinary Zinema” del Festival de Cinema de Sant Sebastià 2017.






Tràiler de "Constructing Albert"



Premis
IDFA FORUM Project in Development Pitch, International Documentary Film Festival Amsterdam, 2013
IDFA FORUM Rough Cut Project, International Documentary Film Festival Amsterdam, 2016


Festivals
SXSW, South by Southwest, Austin, Estats Units, 2018
Palm Springs International Film Festival, Califòrnia, Estats Units, 2018
Napa Valley Film Festival, Estats Units, 2017
Festival Internacional de Cine de Sant Sebastià, 2017


Crítiques
Hollywood Reporter https://www.hollywoodreporter.com/review/constructing-albert-film-1073641

Més informació
Web http://www.constructingalbert.com/
Facebook @constructingalbert
Twitter @CATheMovie


Dirigit per Laura Collado i Jim Loomis.


Categoria: Documentals
Escrit per: Sense ficció
REEMISSIÓ: Dimarts 13 de febrer, a les 22.45, a TV3 i internet

Un dels bisbes catalans més universals, Pere Casaldàliga, compleix 90 anys el 16 de febrer. És d’aquelles persones que han marcat la societat catalana des de la distància. La història d’un bisbe rebel al Mato Grosso, al Brasil, enfrontat als poderosos i amenaçat de mort per la seva denúncia social.

Sentirem la pròpia veu de Pere Casaldàliga, que ens parla de les seves causes i de la seva vida, a través d’imatges inèdites rodades per Francesc Escribano en algun dels seus viatges. El treball també recupera entrevistes fetes a Pere Casaldàliga per Televisió de Catalunya al llarg dels anys, entrevistat pel mateix Francesc Escribano, per Mònica Terribas i per Jaume Barberà. A través de tot el material recollit coneixerem l’evolució del pensament del bisbe i descobrirem l’autèntic Pere Casaldàliga.



Una producció de Televisió de Catalunya amb la col·laboració de Minoria Absoluta.




El documental “Pere Casaldàliga, les causes i la vida” (2013) repassa la vida, la tasca i el pensament del bisbe Pere Casaldàliga.

El treball incorpora imatges del rodatge de la minisèrie “Pere Casaldàliga, les causes i la vida”, fragments de diferents reportatges que Televisió de Catalunya ha realitzat durant aquests 30 anys de vida sobre la figura de Pere Casaldàliga (dos programes del “30 minuts” de 1985 i 1992; el programa “Paral·lel” de 1999, “Pere Casaldàliga, militant de l’esperança”, de 2005, i el programa “Persones humanes” de 1995) i també imatges inèdites del bisbe a São Félix d’Araguaia enregistrades pel mateix reporter Francesc Escribano l’any 1998, quan el va anar a visitar per escriure el llibre “Descalç sobre la terra vermella”, en el qual es va basar la minisèrie amb el mateix títol.

Amb tot aquest material coneixerem el pensament del bisbe Casaldàliga, que parla de la seva relació amb l’Església; denuncia la passivitat de les societats desenvolupades davant la situació d’indefensió dels indígenes i dóna arguments per entendre la seva relació amb Catalunya i la seva opció de vida i de lluita contra la injustícia social.


“Les meves causes valen més que la meva vida, perquè són les causes les que donen sentit a la vida. Una vida sense causes és una vida pobra, trista i buida.”
“Així com ha costat tant, i encara costarà, defensar el dret de les persones, estem encara a l’abecé pel que fa als drets dels pobles, i els pobles grans han imposat les seves identitats i han negat les identitats petites.”

“Tu creus que hi ha democràcia al món? Als Estats Units hi ha democràcia? A Espanya teniu democràcia? A Europa hi ha democràcia? Només per a alguns.”


Pere Casaldàliga



Dirigit per Francesc Escribano.
Categoria: Documentals
Escrit per: Sense ficció
Dimarts 6 de febrer, a les 21.55, a TV3 I 30 dies a internet (geolocalitzat Espanya)


Els anys d’or de la publicitat a través del productor Pepe Fons, guardonat amb centenars de premis, entre ells 25 Lleons al Festival de Canes


Una producció de Xarc Films i Group Films




Molts hem crescut amb els seus anuncis. Formen part de la nostra cultura visual i fins i tot els hem incorporat en el nostre llenguatge, com quan fem servir l’expressió “cuerpo Danone”. En aquest documental coneixerem qui hi havia al darrere.

Pepe Fons es considera un dels productors de cinema publicitari més importants d’Europa i més emblemàtics de l’època daurada de la publicitat. Al llarg de la seva prolífica carrera de 40 anys va produir 8.500 anuncis i va rebre centenars de premis. Els seus anuncis arrasaven a festivals internacionals. Va rebre 25 Lleons al Festival de Canes, el més prestigiós en l’àmbit publicitari.

Per donar un gir radical a la manera com es feia la publicitat al país als anys 70, va decidir marxar al Regne Unit per veure com treballaven les productores líders en el món publicitari. A Londres va aprendre de la mà dels mestres, Ridley Scott i Bob Brooks, i va importar el seu model de productora, estructurada amb un productor que no feia també de realitzador, sinó que gestionava una cartera de realitzadors. Hi van treballar els mateixos Ridley Scott i Bob Brooks i es van formar molts altres. En el documental se subratlla el paper del realitzador Jaime de la Peña, qui va revolucionar el llenguatge visual publicitari després de veure una bobina amb els treballs d’Adrian Lyne, i la sòcia Laura Allende.

Una nova manera de produir, un productor valent, un pressupost sense tancar amb molt marge per arriscar i, sobretot, molta creativitat van consolidar Group Films com una de les deu millors productores de publicitat del món.

Pepe Fons, retirat el 1999, el realitzador publicitari Aixalà i els creatius publicitaris Lluís Bassat i Luis Casadevall recorden aquella època daurada de la publicitat, gràcies a la qual van crear anuncis que molts encara conservem en la retina, perquè, com afirma Bassat: “Si la idea és bona, de veritat, una sola vegada que la vegis és suficient, una.”

I després, el programa “Valor afegit” analitzarà com internet, les xarxes socials i l’ús que es fa de les nostres dades estan revolucionant el món de la publicitat. Què en fa, Google, de les nostres dades i com guanya diners amb els anunciants? Per obtenir-ne les respostes, el programa entrevista la seva directora general a Espanya, Fuencisla Clemares.


Dirigit per Joan Francesc Peris.