RAMIRO CALLE: "S’ha de saber parar i ser, i no només seguir l’acció compulsiva"

MIKE GEORGE: "Cultiva la paciència i la serena acceptació que cadascú i tot té el seu ritme"

L’entreson, que és l’estadi anterior al son profund, és un període de temps que ens pot ajudar a relaxar-nos. El metge i acupuntor Miquel Masgrau explica a "L’ofici de viure" com té lloc: "L’entreson s’origina quan els dos hemisferis del cervell funcionen al mateix temps. En funcionar tots dos hemisferis alhora, es creen unes connexions neuronals i té lloc una comunicació entre el cos i la ment. Ens alliberem a poc a poc de la consciència, sense perdre-la del tot, i anem connectant amb l’inconscient i el subconscient". Masgrau assegura que això no passa durant la vigília, en què l’hemisferi esquerre controla el dret.

El ioga també fa servir aquest estat d’entreson per ajudar a relaxar-nos. "Amb l’entreson s’eliminen tensions físiques, psíquiques o emocionals a partir d’un missatge curt i positiu que projecta l’inconscient, que només s’envia quan ens trobem en aquest estat", diu el professor de ioga Jordi Colomer a “L’ofici de viure. El mateix Jordi Colomer i Miquel Masgrau coincideixen a dir que treballar aquest estat d’entreson pot ser molt beneficiós.

Ramiro A. Calle: "Aprender a relajarse en casa" (Martínez Roca)
"La millor manera d’entrenar-se en la relaxació conscient és estirar-se d’esquena, sobre una superfície que no resulti ni massa dura ni massa tova. Després de posicionar el cos, es regula la respiració, es tanquen els ulls i es col·loquen els braços al costat del cos. La ment ha d’anar recorrent les diferents parts del cos, des dels dits del peu fins al cap, sentint i deixant anar, sentint i deixant anar. No s’ha de tenir pressa i es pot dedicar a la relaxació de 10 a 15 minuts".

Aquestes són algunes de les qüestions de què hem tractat al programa. Podeu descarregar-vos-el, amb més de 300 programes d’aquesta temporada i de la passada.

Si voleu escoltar el programa sencer feu un clic AQUÍ

.