null

En saber-se ahir que Maverick renovava, la següent pregunta era "què passa amb Quartararo?". Que era el mateix que dir, "què passa amb Rossi?". La revista anglesa Motorcycle News ha fet una enquesa de tuiter, entre 1175 participants, i el 74,6% dels votants prefereixen Quartararo al costat de Viñales al 2021.

null

Fabio Quartararo serà el company de Maverick Viñales a l'equip oficial Yamaha les temporades 2021-22; s'ha fet oficial per mitjà d'un comunicat de premsa de la marca. Yamaha reté els seus dos millors pilots de futur, i Ducati es queda sense cap d'ells, per molt que ara diguin que tenen el subcampió, Dovizioso, a casa, etc. Això els ho posarà fàcil de cara a promocionar Miller al 2021. Però aquesta és una altra història.

La història d'avui és que Valentino Rossi fa un pas al costat. El que semblava impossible. I evidentment no és d'ara, fa temps que ho devia estar parlant amb Yamaha. El 2 de gener, la Gazzetta dello Sport publicava una entrevista amb il dottore on ens donava una pista (la podeu buscar per internet). Hi deu haver alguna contrapartida irrenunciable? En el comunicat oficial de la marca, Rossi declara: "El mercat mana i Yamaha em va demanar a començaments d'any que els anunciés la meva decisió sobre el meu futur. Els vaig confirmar, com ja havia dit anteriorment, que no volia córrer més del compte i que necessitava més temps. I Yamaha ha reaccionat donant per acabades les nostres negociacions". Glups!

El cas és que passaran 7/8 curses del 2020 (Mugello/Catalunya!!!!) i Valentino decidirà què vol fer: retirar-se o seguir a l'equip Petronas amb suport oficial de fàbrica.

null

Els rècords de Valentino Rossi, que el mes que ve fa 41 anys, tal com Yamaha els ha difòs aquest matí:

-El millor pilot Yamaha de la història (56 victòries, 46 segones posicions i 39 terceres posicions, en 243 curses): l'11% de les 503 victòries de la marca dels diapasons des del 1949. Ha pujat 141 vegades al podi amb la marca japonesa (ningú en té més), d'un total de 198 a la classe reina. Si sumem les tres categories, acumula 234 podis.

-El pilot més actiu en la història del mundial. Va debutar el 1996, per tant aquesta serà la seva 25ª temporada en actiu, la 15ª amb Yamaha (ningú n'ha fet més). Ha disputat 402 curses (rècord històric), 342 de les quals a la classe reina, de les quals 243 amb Yamaha.

-Va disputar 230 curses seguides, sense perdre-se'n cap, des que va debutar a Malàisia 2016 fins que es va lesionar a Mugello 2010.

-Va ser el primer pilot en assolir victòries consecutives amb diferents fabricants (victòria a València 2003 i victòria a Sudàfrica 2004). Precisament al 2003, amb Honda, va acabar al podi en totes les 16 curses de la temporada. Al 2005 va assolir 11 victòries. És qui més ha guanyat a Assen, 8 vegades, i a Brno, amb 5 victòries.

-Ningú no ha sumat tans punts a la història del mundial: 6247, en 125cc, 250cc, 500cc i MotoGP.