null

Maverick Viñales i Yamaha es donen confiança mútua. Avui la marca i el pilot han anunciat que allarguen la seva relació almenys fins a finals del 2022, per tant tenen 3 temporades més per assolir l'objectiu del títol mundial de pilots. Ha estat una renovació per sorpresa. S'havia signat fa uns dies i s'oficialitza avui, després de moltes setmanes de negociació. Si ho recordeu, l'anterior renovació del Maverick va ser també "aviat". Què vol dir tot això?

Perquè l'ombra de Quartararo planava sobre l'equip oficial; el francès que és la prioritat de Ducati per al 2021, i que "Yamaha no podia deixar escapar". Resulta que -pel que he pogut esbrinar- les condicions del seu contracte fan pensar que tindrà la categoria de número 1 oficiós; és a dir, que rep d'una vegada el reconeixement que Yamaha no li acabava de donar. Evidentment promogut per la bona segona meitat de temporada 2019.

null

Al comunicat de Yamaha hi diu: "El Maverick ha demostrat un gran pilotatge, motivació i consistència en els tres anys que fa que és amb el Yamaha Factory Racing MotoGP Team (...) Els seus èxits amb el seu talent innegable i indestructible determinació fan que Yamaha tingui plena confiança en els nostres lligams amb el pilot de 25 anys. El 6 de febrer comencem els tests de MotoGP a Sepang, amb la intenció de sumar el títol de pilots."

I al mateix comunicat, el pilot declara per escrit: "Estic molt content perquè mantinc el 'meu propi equip'. (...) Era molt important per a mi fer l'anunci abans de l'inici de la temporada, perquè estic molt motivat i vull concentrar-me només en la temporada 2020. No hi havia cap raó per deixar Yamaha, els sento com una família. Yamaha m'està donant molt de suport, i tinc el 'meu propi equip', que és una cosa que realment necessito. Gràcies a Yamaha per la fe que han dipositat en mi."

null

I ara Viñales queda deslliurat de qualsevol lluita per la cadira, quan representa(va) que era Fabio Quartararo qui tenia el favor de Yamaha i Ducati com a primera opció, i que era qui encallaria el mercat (a banda Marc Márquez, evidentment). Doncs ara és Quartararo qui té la pressió a sobre, mentre Rossi sembla tenir tarifa plana amb Yamaha fins que vulgui (en declaracions aquest mes a la Gazzetta dello Sport, el de Tavullia diu que tampoc no seria tan dolent anar al Petronas).