null

"Hem fet una temporada increíble aquest any, em poso un 8. No és un 10 perquè he comès errades, però calia fer-les per aprendre. Es important no extra analitzar l'any, però certament hi ha curses que podríem haver-ho fet millor, com Austràlia o Silverstone".

El rookie i pilot independent de l'any, Fabio Quartararo, valora el seu primer any a la classe reina en una entrevista que distribueix el seu equip, el SRT Yamaha Petronas. Afirma que si ell es posa un 8, al seu equip els posa un 9. Assegura que ha après de les errades comeses, i que el millor moment de l'any ha estat la pole position de Jerez, que va ser la primera sessió que va encapçalar. En el pla personal, ara que és més popular, espera que no seli apugi al cap.

null

Què ha après: "Moltes coses de com estalviar neumàtics, com pilotar la moto amb dipòsit ple o buit, com jugar amb els mapes. (...) L'any que ve vull fer-ho millor durant les curses, perquè ja sabem que sóc ràpid a la classificació (...) Cap MotoGP és fàcil de portar, però la Yamaha és segurament la més familiar per a un rookie, i això m'ha ajudat molt a treballar de manera simple, enlloc de fer estupideses quan estàs pilotant".

El pilot francès està molt orgullós d'haver pogut lluitar regularment per als podis a partir de mitja temporada. Es proposa per al 2020 que aquesta sigui la tònica: "que cada cursa poguem lluitar per al podi o per les 5 primeres posicions".

null

L'arribada de Quartararo a MotoGP s'ha produït de forma diferent a d'altres "irrupcions". Pedrosa o Lorenzo, per exemple, també el mateix Marc Márquez, van arribar a un equip oficial i la primera temporada ja van guanyar curses. El francès arribava a l'equip Petronas de rebot, després que Pedrosa i Lorenzo rebutgessin ofertes per anar-hi, i com a segon pilot, en un fitxatge que va sorprendre a tothom. Ni tan sols els que hi van apostar haurien imaginat que acabaria l'any al top5, amb 7 podis i 6 poles. El seu mèrit més gran ha estat esperonar Yamaha, i potser decepciona d'ell que no hagi guanyat cap cursa. Però si algú com Márquez es proposa que no guanyis... En la seva defensa hi ha que no ha estat pilot oficial, però al 2020 ja ho serà. I en el pla personal, cal dir que el francès aporta vitalitat. I estoicisme, pacient amb la molta demanda de premsa que ha tingut tot l'any i que continuarà tenint.