null

Algú sap com es diu l'"enginyer de pista" de Fabio Quartararo? Es diu Diego Cubellini. Però segur que sabíeu que el David Muñoz és el nou "enginyer de pista" de Valentino Rossi. ¡Però si Fabio ho ha fet de cine i Valentino està de baixa!

null

Valentino Rossi es resisteix a marxar. I hi té tot el dret. Tres pilots que al seu dia van pujar a MotoGP per jubilar-lo ja no hi són: Stoner, Pedrosa i Lorenzo. Valentino té un any més de contracte i no crec que Yamaha s'atreveixi encara a insinuar-li que potser caldria que fes un pas al costat i permetre que a l'equip oficial hi hagi Viñales i Quartararo com a parella del futur (amb el permís d'aquests pilots, esclar, que potser no hi voldran ser). Un pas al costat no vol dir retirar-se, però certament tot el que sigui treure Rossi de l'equip oficial seria un daltabaix mundial.

Però Valentino busca el camí per mantenir-se, cal renovar-se o estàs mort. I recorre a un tècnic de 41 anys que té experiència en categories inferiors -va ser campió de Moto2 amb Pecco Bagnaia- i que coneix bé. David Muñoz, algú fet i fet de la seva edat. Algú molt més jove que Galbussera. Muñoz deu haver passat pel mateix procés que l'Àlex Márquez i haurà pensat que aquest tren s'havia d'agafar perquè no saps què et reserva el futur. No sabem si se sent preparat, entenc que sí; ens l'han mantingut ben al marge de la premsa. El que si ha estat és valent.

null

Valentino ha dit: "Canvia força perquè (el David) està molt més preparat per aprofitar les noves tecnologies per millorar la posada a punt de la moto (...) Hauríem de ser més competitius l'any que ve, crec que puc ser-ho". Aquí trec aquella sentència llegendària d'un amic meu que ja no és entre nosaltres: "El cap de mecànics serà el que el seu pilot vulgui que sigui". Resumint: que els resultats et fan bo o dolent.

Des de fora, la sensació és que Rossi busca en la Yamaha el que l'edat ja no li permet donar (i la telemetria desvela), i això la Yamaha difícilment l’hi donarà, com l'Honda no li dona a Márquez res extra, sinó al contrari. A Rossi se li ha de valorar la motivació per seguir. Una altra cosa és que la seva presència ara mateix pugui ser més un problema que una solució per a Yamaha.