null

Tito Rabat no ha disputat el Gran Premi del Japó de MotoGP per lesió a la mà dreta, segons explicava el propi pilot, fent trial fa uns dies. Aquest matí s'ha llevat amb la mà ben inflamada i amb dolor i no es veia amb cor d'acabar la cursa. I l'equip ho ha aprofitat de forma intel.ligent.

Els equips de MotoGP tenen 7 motors per usar cada temporada. I l'equip Ducati Avintia es troba que els de Rabat tenen més kilòmetres que la resta, perquè es tracta d'un pilot que necessita més rodatge per a la seva pròpia confiança. Això fa que aquests motors, que tenen una vida recomanable d'uns 2000 kms, estiguin a punt de "caducar".

L'equip Avintia sabia que tard o d'hora hauria de menester un 8è motor per poder acabar la temporada en condicions. I tal com diu el reglament, si poses el nou motor fora de la distribució legal de 7 abans de la cursa, la penalització només és sortir des del pit lane 5 segons després que s'apaguin els semàfors; no hi ha cap multa econòmica. Així doncs, si Rabat ja havia de sortir des del pit lane i té la mà com una baldufa, el millor és no córrer, estalviar-te el mal tràngol mediàtic de sortir des del pit lane i potser haver d'abandonar ben aviat, i de retruc t'estalvies també un bon grapat de kilòmetres del warm up i la cursa (uns 170 kms en aquest cas concret).

I no només això: Si resulta que has d'anar jugant amb motors que són a 300kms o menys per a la caducitat, vol dir que durant el cap de setmana els teus mecànics van com bojos i treballen més hores de les que calen canviant motors amunt i avall. I la gent es cansa, i si vas cansat el teu rendiment no és el millor. Ara mateix l'equip Avintia Ducati compta amb dos motors quasi nous, per a les dues unitats de prototip que té cada pilot de MotoGP. I amb aquest material han d'arribar tranquil·lament a final de temporada. Dit i fet. Feta la llei, feta la tàctica.