null

Aquesta foto (que és part d'una altra foto més grossa) és art. Al 95% resumeix la cursa d'ahir, només que al final qui va arribar primer és Àlex Rins. És d'Alejandro Ceresuela, el fotògraf personal dels germans Márquez. Si la veieu a les xarxes sencera o escapçada sense citar la font, vaja piratejada, que ho sapigueu. @alexceresuela @shooterbikes

null

Em va agradar molt Rins dient "he guanyat dues llegendes, Rossi i Márquez". Em va agradar també força Márquez dient "ells que vagin celebrant victòries, nosaltres volem celebrar el campionat". La cursa només va tenir un però, l'accident de Dovizioso, que es mereixia lluitar pel podi amb els tres catalans. Des del 2016, Dovi ha anat a terra diverses vegades i no hauria estat culpa seva: amb Iannone a l'Argentina; amb Pedrosa a Austin; es va veure implicat en la triple caiguda a Jerez amb Lorenzo i Pedrosa; aquest any també en la jugada de bitlles del GP de Catalunya, i ahir Quartararo no li va posar precisament una catifa vermella als peus.

null

Ha estat el quart podi històric de catalans a MotoGP (el segon aquesta temporada). Cal retenir-lo durant molt de temps, no perquè no es pugui tornar a repetir, sinó perquè quantes vegades podrem gaudir d'un Gran Premi a Silverstone amb un asfalt perfecte i sol per avorrir? Ha estat el tercer Gran Premi de l'any amb més temperatura de pista, per obra i gràcia del canvi climàtic segurament.

null

Cada cursa, Dorna prepara als pilots de la primera fila els dissabtes i del podi els diumenges un espai on ser entrevistats pels mitjans amb drets de MotoGP, entre els quals Catalunya Ràdio, abans d'acudir a la roda de premsa internacional. Solen ser espais petits i tancats, de vegades hi fa molta calor. Però ahir el petit aparell autònom d'aire condicionat no donava l'abast i jo no recordo un Gran Premi en què els pilots sortissin al carrer buscant aire fresc. La cosa no va anar a més, per sort. Però a algun d'ells li van haver d'anar a buscar de pressa algun suplement per poder aguantar la marató d'entrevistes.

null

Molts es deleixen ja per saber com encaixarà Márquez aquesta "derrota". Doncs jo diria que té la paella pel mànec. Perquè té 78 punts d'avantatge i en queden 175 en joc. Això vol dir que d’aquí 3 curses pot tenir “match ball” si manté aquesta diferència. Certament els tres duels de línia de meta que ha disputat els ha perdut: Qatar, 1. Dovi 2. Márquez (+0.023 s); Àustria, 1. Dovi 2. Márquez (+0.221 s), i Silverstone, 1. Rins 2. Márquez (+0.013 s).

Per cert, que la victòria d'ahir de Rins sobre Márquez, amb 13 mil·lèsimes de diferència, és la 4a més ajustada de la història de MotoGP, darrere de la victòria de Crivillé sobre Doohan a Brno 96 (2 mil·lèsimes) i la de Toni Elias sobre Valentino Rossi a Estoril 06 (2 mil·lèsimes). El veterà periodista Denis Noyes assegura que el final de cursa del 1975 a Assen a favor de Sheen sobre Agostini (marcat com a 0.000 s) és un clar error de cronometratge que encara perdura, i que va ser "per molt més de 2 mil·lèsimes".