null

Marc Márquez té 26 anys, però raona com si en tingués molts més. Cinc títols mundials li han aportat personalment la capacitat de liderar i guanyar també fora de la pista i en el pla psicològic (evidentment amb l'ajuda del seu dream team). Fa coses que la resta no saben fer o no volen fer, o no es veuen capaços ni d'intentar. El Tro de Cervera es permet el luxe d'actuar com li convé, i no necessàriament és des d'un pla superior, sinó des d'un pla diferent que al capdavall el fa ser superior perquè juga amb el factor sorpresa. Miro d'explicar-me.

null

Márquez va guanyar la cursa francesa del 2018. Però Le Mans no és per a ell una pista com són Austin o Alemanya, "superamigues". I per això el seu plantejament d'entrada ha estat: "Intentar millorar el teu pilotatge juntament amb la moto; als entrenaments, apretar més del normal, i així a la cursa podràs gestionar millor el risc. Diferents estratègies de treball, que durant els anys veus com van o com no van (...) Hi ha més risc, però des de la segona volta de l'FP1 vaig a fons (...) Un campionat és una cursa de resistència, has de ser fort en qualsevol situació, fred, calor, pluja; ja des del 2015 que hi treballo."

A Márquez. li agrada el sidral, lluitar en el grup i si pot ser guanyar, és clar. Però ens ha sorprès escapant-se a l’Argentina, Austin (amb caiguda) i Jerez: "De vegades has de fer servir diferents estratègies contra els teus rivals. (...) Tu pots entendre una mica el tipus d'estratègia de Maverick, Dovi o Rossi, però quan algú fa una cosa nova, en una cursa apretant des del començament o en canvi conservant neumàtics, aleshores no saps si apreta o pateix. S'ha de saber canviar."

El cerverí reconeix que està més a gust amb la moto del 2019 perquè li permet escapar-se, i de fet intentarà esgotar aquest recurs sempre que pugui per estalviar-se problemes. Al seu estil lluitador de grup, ara s’hi afegeix el seu estil de guanyador escapat. És un missatge als rivals: ara no tinc només un estil, en tinc dos, i no saps quin triaré.

null

Márquez creu que Dovi i ell són els pilots "més constants". L'italià fa aquesta rèplica: "En Marc és molt llest, sap llegir molt bé qualsevol situació. Per a mi no és excepcional que les últimes curses hagi sortit a obrir forat, perquè havia llegit bé el cap de setmana. I fent-ho així ha arriscat menys per guanyar i ha posat en crisi la resta. Crec que respecte a l'any passat la seva estratègia és diferent, i ho fa per posar en crisi els rivals."