null

La pole de dissabte a Jerez (1.36.880) ja era nou rècord absolut del circuit*, però aquest dilluns al test el debutant francès de MotoGP encara va anar més ràpid (1.36.379) per tancar un cap de setmana que hagués estat perfecte si no hagués tingut un problema mecànic amb el selector del canvi quan lluitava pel podi. Potser a França, la setmana que ve, Fabio Quartararo aconsegueix arrodonir la feina.

null

Els dies de test ja se sap que cadascú va a la seva, i la classificació per volta ràpida no s'ha de prendre mai al peu de la lletra, però no deixa de ser una referència. En qualsevol cas, els ritmes són aquests:

Fabio Quartararo. Ritme de 37 baixos i 3 voltes finals en 36: 1'36.379, 1'36.384, 1'36.772.
Cal Crutchlow. Rime de 37 mitjos i una volta final de 1'36.797.
Franco Morbidelli. Ritme de 37 mitjos i dues voltes finals en 37 baixos: 1'37.093, 1'37.178.
Pol Espargaró. Ritme de 38 baixos i aquestes dues voltes finals: 1'37.448, 1'37.114.
Maverick Viñales (94 voltes). Ritme de 37 mitjos i volta cap al final de 1'37.226.
Joan Mir. Ritme de 38 baixos i cap al final 1'37.233.
Marc Márquez/Àlex Rins. Ritme de 37 mitjos/baixos.
Jorge Lorenzo (93 voltes i dues caigudes). Ritme de 37 alts.
Andrea Dovizioso. Ritme de 37 alts.
Jack Miller/Danilo Petrucci. Ritme de 38 baixos.
Aleix Espargaró. Ritme de 38 mitjos.
Johann Zarco. Ritme de 38 alts.
Valentino Rossi. Ritme de 38 mitjos.

Pel que fa als neumàtics, els pilots van disposar de 3 tous, 3 mitjans i 3 durs que es van usar "amb èxit" durant el cap de setmana. Més un nou compost posterior mitjà fruit d'una nova tecnologia, "que millora l'adherència i la consistència". També un posterior tou amb una carsassa nova, desenvolupada per al seu ús a Àustria i Tailàndia. Cada pilot en va tenir un de cada per provar-los. Michelin va informar que aquest nou mitjà per incrementar adherència i consistència va resultar ben bo, ja que Crutchlow va fer amb ell la seva millor volta del test. El nou neumàtic per Spielberg i Buriram haurà de ser de nou provat al test de Barcelona.

*Recordeu que aquest any ha canviat el concepte i el rècord serà la millor volta que s'hi faci en un esdeveniment oficial al circuit. Podria ser l'FP1, o la pole o un test oficial. Abans el rècord oficial era la millor volta en cursa, a banda que hi hagués una "millor pole", etc, que potser confonia una mica.