null

El circuit anglès de Silverstone ha confirmat per les xarxes socials que es reasfaltarà tota la pista les pròximes setmanes i que amplia el contracte de MotoGP fins el 2021. Un segon reasfaltat en dos anys salva la mítica instal.lació anglesa davant dels òrgans federatius internacionals de F1 i Motociclisme. Serà una obra de gairebé 6 milions d'eurus.

null

El desencadenant d'aquest afer és la cancel·lació del Gran Premi de MotoGP l'any passat, amb aquell asfalt que no drenava i que va afavorir desgraciadament la greu lesió de Tito Rabat un dia abans. Però ja prèviament el campió del món de F1, Lewis Hamilton, havia criticat durament l'organització per una obra de reasfaltat incompleta: "el circuit amb més sotracs en què he pilotat mai". De fet, Silverstone va perdre la llicència de la FIM i per recuperar-la li van exigir que reasfaltés.

null

Aquestes noves obres es faran entre el 10 i el 30 de juny, i la darrera setmana servirà perquè l'asfalt agafi prou com per suportar d'entrada els grans premis de F1 (18 de juliol) i MotoGP (25 d'agost). El diari The Guardian reprodueix paraules del director general, Stuart Pringle: "hem completat la investigació del que va passar (a MotoGP) i no volem cometre la mateixa errada una altra vegada". S'ha canviat d'empresa proveïdora i entra en el joc Dromo, una reconeguda consultora italiana del sector. Pringle afegeix: “Tenim confiança que l'asfalt estarà llest a temps. Amb Dromo s'ha dissenyat una barreja d'asfalt sis vegades més resistent que la de l'any passat. Serà prou rígid com perquè els cotxes de la F1 no el deformin (en les frenades i acceleracions), que és el gran problema que hi ha hagut".

També The Guardian cita el CEO de Dorna, Carmelo Ezpeleta, que confia que l'asfalt serà bo, i per això renovaran el contracte per 3 anys. Ezpeleta afegeix que col·laboraran en els canvis que cal fer a la pista per passar pàgina dels fets del 2018. Silverstone ha de renovar també el contracte amb la F1, que expira aquest any, el mateix que el Circuit de Catalunya. Stuart Pringle, però, diu que no posaran en perill el futur de la instal·lació per tenir la F1 a qualsevol preu.