null

Marc Márquez diu que Ducati juga sempre al límit del reglament, igual que ell juga al límit amb el pilotatge. Gigi Dall'Igna, el cap de Ducati, diu que el seu pressupost d'aerodinàmica és l’1% del total del departament. Troleig nivell 10, perquè a més reconeix que el deflector sí que té funció aerodinàmica, ni que sigui petita. A banda, s'ha sabut que Honda ha demanat fa poques hores homologar un deflector com el de Ducati, sense sort.

Ahir el director general de Ducati Corse va començar la seva roda de premsa amb aquestes paraules: "Ducati ha interpretat el reglament correctament, les línies directrius establertes pel director tècnic del campionat. Durant el judici hem hagut de desvelar els nostres coneixements en la matèria al tribunal i als nostres rivals, i no ens sembla just. Sobre l'aerodinàmica, hem de destacar que en moto tradicionalment no s'ha tingut en compte i és un element molt important, també en motos de carrer. El nostre pressupost d'aerodinàmica és de l'1% i qualsevol prohibició té un impacte marginal en costos de les curses. El cost de respondre en aquest judici és comparable a cinc jornades al túnel de vent*. L'any passat vam necessitar deu dies de túnel de vent per motius d'aerodinàmica. Crec que podem tancar aquest capítol i mirar cap al futur, que segons Ducati hauria de ser millorar les relacions entre els constructors, d'unitat si és possible, perquè aquest campionat sigui encara millor, i per què no, col·laborar plegats per aclarir o millorar el reglament tècnic."

Mentre, Andrea Dovizioso diu que mai no ha patit pels 25 punts de Qatar, però Dall'Igna pensa que si haguessin inhabilitat el deflector, ara hi haurà tres pilots Ducati sense punts.

Després Dall'Igna va respondre preguntes dels periodistes: "Hem comprovat que la caiguda de temperatura del neumàtic posterior a Qatar pel deflector és de 7/8 graus, la qual cosa és significativa perquè ens permet incrementar les prestacions. Losail és la sisena pista més exigent quant a la temperatura del neumàtic del darrere." (Recorda que la victòria de Dovi sobre Márquez a Qatar va ser de 23 mil·lèsimes, i a més hi ha un debat que no ha estat gaire publicitat: Dovi va avançar Márquez amb bandera groga a una volta per al final, de la mateixa forma que Cruchtlow ho va fer amb Rins).

De moment, Honda ha engegat una acció que sembla més una denúncia que un propòsit:

https://es.motorsport.com/motogp/news/aldridge-invalida-deflector-honda-argentina/4360282/

Pot ser una provocació per intentar aclarir el punt de vista dels japonesos en aquesta situació, de la mateixa manera que Ducati va provocar quan va anunciar (sense intenció de fer-ho) una reclamació contra l'aleró davanter de l'Honda. Reconeixement públic del director del Ducati Corse, que diu que la càrrega aerodinàmica del deflector és de 400 grams a 180/h. "Com més velocitat és possible que la càrrega sigui més gran", declara Dall'Igna, que afegeix que la importància és la intenció i que pesa moltíssim més el refredament del neumàtic.

Unes hores després, Honda sí ha aconseguit homologar la peça, però canviant l'explicació dels seus efectes. Surrealista.

*Segons KTM, una sessió de túnel de vent són 20.000 euros.