Des d’ahir a la tarda teniu l’opció de veure l’espot de "La Marató" a través de http://www.tv3.cat/anuncimarato/. Aquests dies us anirem explicant curiositats al voltant del rodatge, amb alguns fragments de les entrevistes que vam fer a l’equip creatiu i als actors protagonistes. Comencem amb un dels creatius de Bassat Ogilvy, Ramon Pardina. El Ramon ens ha explicat que l’espot és una combinació de ficció amb imatges d’arxiu, amb una història molt potent al darrere.



Amb el missatge “La Marató de TV3 diu molt de tu”. “Sempre reps molt més del que dónes” s’ha fet una producció on els protagonistes són Winston Churchill i Alexander Flemming. A l’edat de 12 anys un nen s’ofegava en un llac quan un granger i el seu fill el van salvar. El pare del nen, a punt de morir, es va revelar com una persona rica i va voler agrair aquell fet als grangers pagant l’educació del fill; un fill que, anys més tard, es va graduar en medicina. Els dos joves van perdre el contacte, fins que el fill ric, Churchill, ja convertit en primer ministre, va tenir un problema de salut i va acudir d’urgència a l’hospital on li van subministrar un medicament nou, l’únic que el podia salvar. Es tractava de la penicil·lina; el seu descobridor: Alexander Fleming, el fill del granger.