Quan falten poc més de 10 dies per a La Marató, ja es comença a respirar un ambient solidari i festiu únic. És l’ambient que acompanya cada nova edició del programa, encomanat per les activitats populars que organitza la ciutadania de forma espontània i que s’ha convertit en un tret distintiu de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio.



En aquests moments ja s’han registrat 1.850 activitats i tot apunta que es tornaran a repetir les xifres assolides l’any passat, que se’n van realitzar 2.235.

L’any 2002 es van organitzar 205 activitats per a La Marató, un nombre que s’ha anat enfilant fins a multiplicar-se per 10 l’any passat. Aquest increment s’ha traduït en una presència en el territori molt més intensa: si l’any 2002 eren 92 els municipis que acollien activitats per a La Marató, l’any 2014 en van ser 680.

La força d’aquest moviment és excepcional. Prop d’1 milió de persones omple els carrers de solidaritat i aporta més de 2 milions d’euros al marcador del programa a través de propostes d’allò més variades. Aquest any es repeteixen les activitats més clàssiques com els festivals i espectacles, les de caire nadalenc, les activitats gastronòmiques i les esportives. Aquestes darreres tenen un gran protagonisme gràcies a caminades, pedalades, sessions de zumba, i partits de futbol, bàsquet, handbol i pàdel, entre d’altres.

Les activitats populars són una manifestació pròpia que ha nascut al voltant de La Marató de TV3, una manifestació de la societat catalana que ha sabut idear fórmules participatives per donar suport al projecte. Moltes d’aquestes fórmules s’adapten any rere any a les malalties tractades en les diferents edicions. D’aquesta manera, enguany, les tradicionals xocolatades s’han convertit, en molts casos, en berenars de fruita que fomenten els hàbits saludables i sensibilitzen sobre la diabetis i l’obesitat.

Aquest vincle amb les malalties que ocupen La Marató 2015 també es fa evident en alguns col•lectius. En són exemples l’Associació de Diabètics de Catalunya, que s’ha mobilitzat d’allò més organitzant diferents activitats per tot el territori, i els Centres d’Atenció Primària, que promouen controls de glucèmia.

Com a novetat d’aquest any, les entitats organitzadores d’activitats no hauran d’esperar fins al dia de La Marató per comunicar la recaptació aconseguida i podran fer-ho en acabar l’activitat a través de l’espai d’activitats de la web.

La mobilització i l’empenta que demostren els ciutadans de Catalunya cada any fan possible l’èxit de La Marató. Des d’escoles i biblioteques fins a gremis de professionals, centres cívics i associacions, des del poble més petit fins a la ciutat més gran, des dels més menuts fins als d’edat més avançada, tots units per una causa. Tot Catalunya amb La Marató de TV3.

Les fotografies publicades en aquest informatiu són d’estudiants de l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya i formen part de les 4 exposicions fotogràfiques “Un mirada als valors de La Marató”.