Amb l’eslògan “Hi ha persones que neixen per ajudar els altres”, l’espot guardonat va portar a les pantalles una història entranyable per enviar un missatge sobre el valor de l’altruisme.





“La Marató de TV3” ha rebut el segon premi a la “Millor companyia anunciant” per l’espot de l’última edició del programa, en la quarta edició del Festival Internacional de Publicitat Social, celebrat el 14 de juny a Màlaga. Va recollir el premi la directora de “La Marató 2009”, Cristina Muñoz.

L’espot de “La Marató del 2009”, ideat per l’equip creatiu de Bassat Ogilvy, planteja una situació sorprenent per explicar com són de necessàries les accions altruistes. En un quiròfan té lloc un part amb tota la normalitat, fins que de sobte un problema complica la situació. Mentre sentim de fons “Empeny, empeny!”, la càmera s’endinsa en el ventre de la mare. Allà veiem que el nadó té problemes per sortir, però alhora descobrim que, darrere seu, un altre nadó l’està empenyent amb peus i mans per ajudar-lo a néixer. El missatge “Hi ha persones que neixen per ajudar els altres” completa la història i il•lustra amb eficàcia els resultats de la solidaritat, en aquest cas tot promovent la participació en el dia de “La Marató”.

Publifestival és un punt de trobada per a empreses i professionals del món de la comunicació que aposta per la publicitat compromesa amb projectes i causes socials. Cada any, des del 2007, reconeix i premia les idees més creatives i originals que des de tots els àmbits de la comunicació fomenten causes socials.