Escrit per: Fundació La Marató de TV3
L'any 2002, es van fer activitats populars a 92 municipis catalans. El 2014, la xifra ha arribat fins als 680.

El mèrit d'aquesta presència tan intensa de La Marató en el territori és de les més de 2.000 entitats que, any rere any, organitzen activitats populars. Són el millor termòmetre de com La Marató ha arrelat entre la societat catalana.




Per a La Marató 2014, entitats i col·lectius d'arreu del país han organitzat més de 2.000 activitats, que podreu consultar fent clic sobre aquest mapa. Al costat hi trobareu una galeria amb les fotografies i les vídeos que ens han fet arribar aquestes entitats i que mostren l'energia i espontaneïtat d'aquesta mobilització social.




Escrit per: Fundació La Marató de TV3
Catalunya ha bategat avui al ritme de La Marató de TV3. El resultat d’aquesta intensa jornada és un marcador que frega els 9 milions d’euros i que permetrà impulsar de manera decisiva la recerca en malalties del cor.





Després de 15 hores d’emissió en directe, La Marató de TV3 ha aconseguit avui, en la seva 23a edició, dedicada a les malalties del cor, un èxit contundent de participació i una recaptació de8.864.016 €. Aquesta és la xifra que reflectia el marcador quan, a les 0.58h, Mònica Terribas i Quim Masferrer acomiadaven el programa des del plató 1 de Televisió de Catalunya.

Han fet possible aquest resultat les desenes de milers de donatius al 905 11 50 50 i la mobilització social que s’ha desplegat a l’entorn de la iniciativa. La xifra aconseguida és provisional, ja que s’incrementarà amb els donatius que arribin fins al 31 de març, quan es farà el tancament definitiu d’aquesta edició.

Divulgació, sensibilització i entreteniment per a les malalties del cor

La Marató 2014 ha donat el tret de sortida a les 8 del matí a Catalunya Ràdio, amb el programa dirigit i presentat per Sílvia Cóppulo. L’espai ha presentat les primeres entrevistes del dia a metges i testimonis de persones afectades per malalties del cor i s’ha acostat a algunes de les moltes activitats populars que s’estaven celebrant a les poblacions catalanes. També ha estat present quan, a les 9 del matí, es posaven en marxa les primeres línies telefòniques a Fira de Barcelona per recollir donatius.

A les 10 en punt, des de TV3, Mònica Terribas i Quim Masferrer donaven la benvinguda a La Marató 2014. Durant més de 15 hores en directe, els presentadors han conduït una fórmula televisiva única que combina la divulgació científica, amb la sensibilització i l’entreteniment més variat.

En la vessant divulgativa del programa, els espectadors han pogut conèixer i entendre com funciona el cor i per què es produeixen malalties com l’infart, la valvulopatia, l’arítmia o la mort sobtada, entre altres. Conceptes mèdics que s’han fet entenedors gràcies a les accions visuals al plató i a les entrevistes amb experts en cardiologia.
Per oferir una visió global de les malalties del cor, La Marató ha entrevistat al voltant de 40 persones afectades que han explicat, en un acte de valentia i generositat, què suposa conviure amb una patologia del cor. El vessant mèdic i testimonial de les malalties del cor s’ha combinat en molts casos per mostrar com ha avançat la recerca en aquest àmbit, oferint tractaments eficients salven vides i milloren molt la qualitat de vida dels pacients. Tanmateix, també s’ha explicat l’alta incidència de les malalties del cor, que a Catalunya són les responsables d’una de cada quatre morts, i com la recerca encara té grans reptes per superar.

Encapçalats per la banda de La Marató de TV3, Se Atormenta una Vecina, que ha interpretat la sintonia del programa al llarg de les 15 hores d’emissió, molts músics i artistes de totes les disciplines han posat la nota d’entreteniment i espectacle al dia. D’aquesta manera, gran part dels artistes que han participat en el disc de La Marató 2014 han pujat a l’escenari per interpretar els temes inclosos en la desena edició del compacte. Els espectadors han pogut gaudir de les actuacions en directe d’Antonio Orozco, Andrea Motis i Joan Chamorro, Rosana, Projecte Mut o Joan Dausà, entre d’altres. La dansa, l’espectacle científic, el musical i l’humor han tingut també un espai en La Marató gràcies a les col•laboracions d’Omar & Workteam Urban Dance, Dani Jiménez, el Súper 3, “Sister Act” o en Peyu de l’”APM?”, per posar alguns exemples.

També ha participat en el programa la classe de 4t d’ESO de l’Escola Brianxa de Tordera, guanyadora de la 16a edició del concurs Pinta La Marató. La iniciativa, que proposava als joves interpretar plàsticament conceptes relacionats amb les malalties del cor, s’emmarca en la campanya de conferències divulgatives als centres educatius. S’han fet un total de 4.300 sessions, que han arribat a 200.000 joves.


Catalunya s’ha mobilitzat intensament per La Marató

Fora del plató, la societat catalana ha tornat a protagonitzar un moviment de gran vitalitat per donar suport a La Marató. S’han fet més de 2.000 activitats populars organitzades per entitats i col•lectius de tot tipus, que des de les 41 comarques catalanes han sumat esforços per impulsar la recerca en les malalties del cor. Un moviment que ha aconseguit implicar 1 milió de persones i que s’ha mostrat de diferents maneres al llarg del programa.

Nombroses cares conegudes dels àmbits esportiu, cultural i artístic han mostrat la seva adhesió a La Marató amb una crida amb gran càrrega emocional en la qual situaven la seva mà sobre el cor i pronunciaven l’eslògan de La Marató d’aquest any: “Truca. La investigació respon”. Lluís Llach, Antonio Banderas, Jordi Évole, Pep Guardiola i les plantilles dels primers equips del F.C. Barcelona i del RCD Espanyol són algunes de les cares que s’han pogut veure en aquestes mostres de suport.

El F.C. Barcelona ha cedit, un any més, les instal·lacions del Miniestadi on s’ha jugat el tradicional partit dels Famosos, organitzat per Fòrum Samitier i que enfronta, de manera amistosa, personalitats del món de l’esport i la cultura. Alguns dels participants d’aquesta edició han estat Àlex Màrquez, Àlex Corretja, Marc Balaguer o Carles Roig.

Al voltant de 2.400 voluntaris han cedit el seu temps per atendre els milers de trucades de donatius al 905 11 50 50 des de les 4 seus telefòniques que han funcionat al llarg de la jornada: Fira de Barcelona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona, i Palau de Congressos de Girona. Un miler de línies telefòniques instal•lades en aquests espais han permès absorbir la solidaritat dels catalans que s’ha traduït en el marcador final.

La Marató 2.0

Durant el programa, La Marató ha tingut una gran presència a les xarxes socials. Al llarg de 15 hores d’emissió, la pàgina de Facebook ha guanyat 2.576 nous seguidors i en aquest moment compta amb 202.439 usuaris.

A Twitter s’han guanyat 1.455 seguidors durant el programa i ara en suma 43.900.

Els “hashtags” que han centrat aquesta edició de La Marató a les xarxes socials han estat #LaMaratóTV3 i #LaInvestigacióRespon, que en 24 hores han obtingut 39.581 piulades.

Com a novetat d’aquest any a les xarxes socials trobem el compte d’Instagram del programa, @lamaratotv3, que en un sol dia ha sumat 1.041 seguidors i ara en compta amb 2.405.

La Marató va tenir una audiència acumulada de gairebé 3 milions de persones

Un total de 2.708.000 persones, el 38,4% de la població de Catalunya, van seguir ahir La Marató de TV3, en algun moment del programa, que va tenir una durada de 15 hores (900 minuts). El programa va començar l’emissió a les 10.00 i va tenir, segons dades de Kantar Media, una mitjana d’audiència de 409.000 espectadors i el 19,5% de quota.

El programa de la 23a edició de La Marató, amb la presentació a càrrec de Mònica Terribas i Quim Masferrer, va ser el cinquè programa més vist a Catalunya i va liderar l’audiència al llarg de totes les franges: les de matí (amb el 26,1%), tarda (amb el 17%) i nit (amb el 16,4%). I va arribar a un màxim d’audiència de 698.000 espectadors i el 20,2% de quota a les 22.11. En aquell moment, Mònica Terribas entrevistava Anna Bertran i Xavier Valls, pares d’en Guillem, un nen víctima de mort sobtada causada per una malaltia cardíaca hereditària que també afecta l’Anna.

A més, amb totes aquestes dades, TV3 va liderar la jornada, amb el 18,6% de quota i amb 7,1 punts d’avantatge sobre Antena 3, la segona cadena classificada, amb l’11,5%.


La destinació dels fons recaptats en La Marató 2014

La inversió en recerca dels fons recaptats a La Marató 2014 permetrà continuar avançant per guanyar anys i qualitat de vida a persones afectades per alguna malaltia del cor, mitjançant el finançament de projectes d’investigació.

Al febrer del 2015, La Fundació La Marató de TV3 obrirà la convocatòria d’ajudes a la recerca en les malalties del cor, on els investigadors experts en aquestes patologies es poden presentar per optar al lliurament d’ajudes. Serà durant el mes de novembre del 2015 quan es farà pública la destinació final dels fons recaptats en aquesta edició.
Escrit per: Fundació La Marató de TV3
Les artèries coronàries són conductes arterials (2-4 mm) que discorren per la part exterior de les parets del cor. Les seves ramificacions entren a la paret i injecten sang oxigenada al múscul cardíac.
La malaltia coronària és deguda a uns canvis en la paret de les artèries coronàries (aterosclerosi) que van reduint progressivament el diàmetre de la llum.
De vegades hi ha una reducció brusca que tanca completament la llum. El flux s'interromp i la part del múscul cardíac que depèn d'aquesta artèria queda sense sang. Si es manté l'obstrucció més de 20-30 minuts, hi comença a haver mort cel·lular i comença l'infart de miocardi.

Mireu aquest vídeo en 3D i descobriu com es dóna una malatia coronària.


Escrit per: Fundació La Marató de TV3
Hola, el meu nom és Julio Calaf i tinc 54 anys. Fa dos anys que em van implantar un DAI, ja que em van detectar una displàsia del ventricle dret. Tot això va començar amb el meu pare, que amb 45 anys va morir de sobte. Més tard, al meu germà, amb 57 anys li va passar el mateix. És per això que la meva germana, infermera de l’Hospital de Sant Pau, es va posar en contacte amb el cardiòleg del centre, el Dr. Guerra, que ens va fer una ressonància magnètica.
A dos de nosaltres ens van detectar la malaltia i ens van haver d’operar per implantar el DAI.
Una malaltia com aquesta et canvia la vida.

Julio Calaf Sordo
Escrit per: Fundació La Marató de TV3
Us escrivim des de l’Escola Balmes de Mataró que, com sabeu, organitza un acte en favor de La Marató, on participen alumnes, mestres, pares i tots aquells que s’hi vulguin apuntar.
El motiu d’aquest correu és el següent:
Al setembre vam decidir participar activament en La Marató d’enguany, el que no sabíem és que ens tocaria tant de prop. El mestre d’Educació Física de l’escola, un noi de 33 anys, ha estat intervingut quirúrgicament fa tot just un mes, d’una malaltia del cor. Li han hagut d’implantar un desfibril•lador, ja que tenia perill de mort sobtada.
Com us podeu imaginar, tota la comunitat educativa està molt motivada per la Marató d’aquest any.

Escola Balmes


Anterior       Següent
Tornar al web de la Marató

Sobre aquest blog

El Blog de La Marató de TV3 és un espai que et mantindrà informat de tot el que envolta aquest projecte solidari de Televisió de Catalunya i la Fundació La Marató de TV3 i des d'on podràs participar i dir-hi la teva. T'hi esperem. Tu també fas possible La Marató!

La Marató de TV3 i Fundació

cercador


Calendari

<   novembre 2019   >
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Sindica aquest blog - RSS