Escrit per: Fundació La Marató de TV3
El Col•legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya reconeix amb aquest guardó la trajectòria i transcendència de La Marató de TV3.

La Marató de TV3 ha estat reconeguda amb la tercera edició del Premi Impacte Social per la seva trajectòria al llarg de 25 anys i per l’impacte exercit sobre la societat catalana amb el programa i les campanyes de divulgació i sensibilització. Els Premis Impacte els convoca el Col•legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya per reconèixer aquelles accions que més ressò han tingut en la societat en l’últim any, i de les quals es valora la integració de publicitat, relacions públiques i xarxes socials, entre d’altres.

Aquesta edició del guardó, que s’atorga a partir de les propostes de col•legiats i professionals del sector, distingeix la trajectòria i transcendència d’un esdeveniment únic de país i la seva gent. De les candidatures rebudes per la Junta de Govern del Col•legi de Publicitaris i Relacions Públiques, la de La Marató destaca pel foment de la solidaritat, la sensibilització sobre la malaltia i el suport a la investigació. Aquests són els eixos de les seves campanyes, que expliquen històries reals que commouen, a través de l’emoció i la veritat.

Amb 25 anys d’història, La Marató ha destacat per la incidència social de les campanyes, que la converteixen en el motor de la recerca biomèdica del país. Comptant totes les edicions, s’han recaptat més de sis milions de mitjana per marató, que s’han dedicat a la investigació. A més, en els últims deu anys, en un context de crisi, aquesta xifra mitjana ha superat els vuit milions. En total, des de l’any 1992, s’han recaptat 151 milions d’euros i s’han finançat 723 projectes de recerca biomèdica, que han implicat 6.500 investigadors.

A més dels diners recaptats, en tot aquest temps La Marató ha mobilitzat set milions de persones en 18.000 activitats populars i ha donat a conèixer les malalties tractades a 1.750.000 joves. Pel que fa al programa de televisió, cada any és líder d’audiència amb més de 15 hores en directe; el disc de La Marató és el més venut del món en un sol dia, amb més de 200.000 còpies, i el llibre de La Marató encapçala el rànquing de vendes en català.

L’acte de lliurament del guardó es farà demà, dijous, a les 19.00, a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm, en el marc de la Festa d’Estiu, punt de trobada dels professionals i els anunciants. Per part de la Fundació La Marató, recolliran el guardó Núria Llorach, vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA); Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, i Carles Manteca, director comercial i de Màrqueting de la CCMA.
Categories: Altres
Escrit per: Fundació La Marató de TV3
El Marketing Leaders Awards i el Club Marketing Barcelona han concedit el “Premi Eficàcia” a la Fundació La Marató de TV3 per l’excel•lència en la seva trajectòria i per considerar que la seva estratègia de màrqueting ha estat la més destacada del 2015 en temes d’eficiència.



El Premi Eficàcia reconeix les moltes accions de màrqueting que ha dut a terme la Fundació al llarg del 2015. Entre aquestes accions, hi destaquen l’espot i la campanya gràfica per sensibilitzar sobre la diabetis i l’obesitat –elements de difusió creats amb la coordinació de l’àrea de Màrqueting de la CCMA, l’Agència de Publicitat Ogilvy i la Fundació-, el disc, el llibre, les promocions multimèdia amb informació sobre les principals activitats de La Marató, les quatre exposicions fotogràfiques i de valors a les seus telefòniques, les conferències a les escoles per promoure la solidaritat i la divulgació, i el concurs “Pinta La Marató” amb jurat mediàtic.

Aquesta estratègia i la d’anys anteriors han estat implementades amb l’objectiu final de sensibilitzar la ciutadania sobre les malalties protagonistes de cada edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio i promoure la recerca científica sobre aquestes patologies.

Núria Llorach, presidenta del Patronat de la Fundació La Marató de TV3, Lluís Bernabé, director de la Fundació, i Carles Manteca, director de Comercial i Màrqueting de la CCMA, recolliran el guardó en l’acte que se celebrarà demà, 30 de juny, a L’Auditori de Barcelona, en el transcurs del Barcelona Marketing Meeting, acte central del Word Marketing Festival, que es fa entre el 27 i el 30 de juny.

El Club Marketing Barcelona convoca des de 1970 aquests guardons, que premien les millors empreses i professionals per les seves accions de màrqueting.
Categories: Altres
Escrit per: Fundació La Marató de TV3
La 25a edició del programa, que es farà el 18 de desembre, es dedicarà a sensibilitzar i donar un important impuls econòmic a la recerca en l’ictus i les lesions medul•lars i cerebrals traumàtiques.



L’edició del 2016, que es farà el 18 de desembre, es dedicarà a sensibilitzar i donar un important impuls econòmic a la recerca en l’ictus i les lesions medul•lars i cerebrals traumàtiques.

Al món, cada any, l’ictus afecta prop de 17 milions de persones i causa la mort de 6. És la primera causa d’incapacitat i, segons els experts, es convertirà en l’epidèmia del futur, ja que en tindran una de cada sis persones.

Les lesions cerebrals per causes traumàtiques afecten àrees del cervell responsables del moviment, de les sensacions i percepcions, de les emocions i de la conducta, així com de l’atenció, la memòria, el llenguatge i la intel·ligència. D’altra banda, les lesions medul•lars poden provocar paràlisi de la mobilitat voluntària i absència de sensibilitat per sota de la zona afectada, així com altres trastorns i malalties derivades d’aquest estat.

Helena Garcia Melero s’ha mostrat molt il•lusionada, ha dit que “és una gran responsabilitat perquè estem parlant dels 25 anys de La Marató de TV3” i també perquè tot i que ha treballat amb molta gent de la casa “mai no he treballat amb el Ramon Pellicer”.

Pellicer ha destacat la importància de participar en la 25a edició de La Marató, “un programa que em fascina, perquè saps que treballes per alguna cosa molt important i estar al costat de l’Helena és un privilegi i una sort”.





Els presentadors

Helena Garcia Melero va arribar a TV3 l’any 1992. Des d’aleshores ha presentat programes com “Telenotícies migdia”, “Actualitat 92”, “Catalunya avui” o “Hora Q”. Ha treballat a “Els matins” des de 2004 fins 2007 amb Josep Cuní, i n’ha estat la presentadora durant cinc temporades. L’any 2005 va conduir “La Marató de TV3”, dedicada a les malalties del cor. Actualment presenta el magazín de les tardes “Divendres”.

Ramon Pellicer va començar la seva carrera professional al 1983 com a editor i presentador d’espais i magazins informatius a Ràdio Barcelona i Catalunya Ràdio. El 1988 va entrar a treballar a TV3, on ha editat diversos programes informatius i ha presentat espais com “Bon dia Catalunya”, “Domini públic” i “Entre línies”. Pellicer va dirigir i presentar durant quatre anys l’edició del vespre del “Teledirario” de TVE i ha editat i presentat durant set anys el “TN vespre”. Actualment edita i presenta el “TN cap de setmana”. Ramon Pellicer és el presentador que ha participat en més edicions de “La Marató de TV3” i, en la de l’any 2004, va ser el primer a presentar-la en solitari.
Categories: Altres
Escrit per: Fundació La Marató de TV3
Així ho ha declarat el doctor Joan X. Comella, director de l’Institut de Recerca de l’Hospital de la Vall d’Hebron, a la cloenda del 17è Simpòsium sobre les lesions medul•lars i cerebrals adquirides.

Avui s’ha celebrat el 17è Simpòsium Fundació La Marató de TV3, en què s’han fet públics els resultats de la recerca sobre lesions medul•lars i cerebrals adquirides impulsada amb els fons de La Marató 2010.




Telenotícies migdia


Els Matins" va visitar l'IEC per conèixer els resultats de la recerca



Els 55 investigadors que han dut a terme els 30 projectes premiats s’han donat cita a l’Institut d’Estudis Catalans per presentar els avenços assolits en el coneixement, tractament i pronòstic de les lesions medul·lars i cerebrals adquirides, concretats en noves teràpies i abordatges per regenerar els teixits danyats, recuperar les capacitats deteriorades o perdudes i millorar la qualitat de vida de les persones que les han patit.

Els doctors Jaume Kulisevsky i Joan X. Comella, directors de l’Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i de l’Hospital de la Vall d’Hebron, respectivament, i moderadors de les 4 taules científiques realitzades durant el matí, han participat en una taula rodona conduïda per Albert Om, presentador de La Marató 2010. En aquesta taula s’ha presentat el paper d’aquella edició del programa en l’impuls de la recerca biomèdica a Catalunya i el conjunt dels avenços exposats durant la jornada.






Els doctors Kulisevsky i Comella han qualificat d’“extraordinari” el conjunt de projectes presentats pel seu impacte científic i social i perquè cobreixen la totalitat del “panorama de la recerca de les lesions medul·lars i cerebrals adquirides, des de la bàsica a la clínica, amb especial èmfasi en les teràpies de rehabilitació motora i psicològica”. En el camp de la recerca clínica, han destacat un projecte que ha dissenyat nous protocols per garantir la qualitat de les neurones generades a partir de cèl•lules mare. Entre els clínics, els moderadors han posat en relleu l’estudi que ha comprovat l’eficiència de la musicoteràpia en la recuperació de la parla en aquells pacients que l’han perduda després de patir un ictus. Alguns dels projectes han aportat conclusions que ja s’estan aplicant en la pràctica clínica i han propiciat la creació d’unitats especialitzades en hospitals, com la que controla la pèrdua de massa òssia en persones que han patit una lesió medul•lar.

La cloenda del 17è Simpòsium ha anat a càrrec de la vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i presidenta del Patronat de la Fundació La Marató de TV3, Núria Llorach; del director general de Recerca i Innovació del Departament de Salut, Antoni Andreu, i del president de l’Institut d’Estudis Catalans, Joandomènec Ros.



Núria Llorach ha destacat el “rigor de la Fundació en la gestió dels donatius que els ciutadans confien en La Marató, en la mateixa línia de l’excel·lència que es demana als investigadors en la seva feina”. Fent referència al 25è aniversari que La Marató celebra aquest any, la vicepresidenta de la CCMA ha declarat que “volem seguir sent el motor de la recerca a Catalunya perquè tenim una societat solidària i generosa”.

El director general de Recerca i Innovació del Departament de Salut, Antoni Andreu, ha declarat que La Marató és una “fotografia dels valors ètics de la nostra societat: solidaritat, compromís amb el benestar i desenvolupament social com a pilars essencials de la projecció cap al futur”.

El president de l’Institut d’Estudis Catalans, Joandomènec Ros, ha descrit les similituds entre l’IEC i La Marató de TV3 en “la dedicació a la recerca i la filosofia que entre tots podem fer grans coses”.

La jornada ha comptat amb la participació de la comunitat científica i també de ciutadans, membres d’associacions de malalts i voluntaris de La Marató que han volgut conèixer en què consisteixen els avenços promoguts per la solidaritat.



Una actuació musical del Quartet Mèlt ha posat punt final a la jornada científica.

Consulteu les memòries finals dels 30 treballs sobre lesions medul·lars i cerebrals adquirides aquí: http://www.tv3.cat/marato/17simposium.
Categories: Recerca
Escrit per: Fundació La Marató de TV3
Del 6 al 30 de juny, l’audiència de TV3 i Catalunya Ràdio podrà triar les cançons que més els han emocionat de cada un dels onze discos de La Marató de TV3. Perquè, enguany, el disc de La Marató serà molt especial. Coincidint amb els 25 anys de La Marató, serà un doble CD. Catorze temes nous més un recopilatori amb una peça de cada una de les edicions anteriors del disc.

Aquest any es farà una edició especial del disc de La Marató de TV3 amb un doble CD, un de noves cançons, com cada any, i l’altre amb les cançons que més han emocionat de cada edició, del 2005 al 2015.

Seran els espectadors i els oients qui triïn els temes d’aquest disc commemoratiu i recopilatori a través d'aquesta pàgina web de La Marató de TV3. Perquè “Tots fem el disc dels 25!”. Es tracta de triar la cançó de cada CD que més ha emocionat, la que més ha agradat, la que més records evoca... Catalunya Ràdio i TV3 se’n faran ressò a través dels programes “El matí de Catalunya Ràdio”, “La vida” i “Divendres”.

Tot aquell que ho vulgui podrà triar un tema de cada disc a partir d’una selecció prèvia de quatre temes per any. La selecció prèvia s’ha fet perquè quedi reflectit l’esperit del disc de La Marató de TV3: portar i transmetre les emocions de les cançons a través de gèneres i estils ben diferenciats, interpretats per artistes de sensibilitats i orígens ben diferents. També s’han tingut en compte totes les limitacions derivades de la petició i obtenció dels permisos i llicències de les cançons.
Categories: Altres


       Següent
Tornar al web de la Marató

Sobre aquest blog

El Blog de La Marató de TV3 és un espai que et mantindrà informat de tot el que envolta aquest projecte solidari de Televisió de Catalunya i la Fundació La Marató de TV3 i des d'on podràs participar i dir-hi la teva. T'hi esperem. Tu també fas possible La Marató!

La Marató de TV3 i Fundació

cercador


Calendari

<   agost 2016   >
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Sindica aquest blog - RSS