El Blog de Jordi Cervera

30/11/2017: Sonja Wimmer

Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Obrim un nou capítol d’aquest apartat dedicat a l’univers màgic, creatiu i viu de les il·lustracions. Avui una magnífica i brillant il·lustradora, Sonja Wimmer, nascuda a Munich, on va treballar com a dissenyadora gràfica i que, segons ha dit en alguna ocasió, va triar Barcelona com el nou epicentre de vida i de feina per dos grans motius força indiscutibles, formar-se i l’amor.
Va estudiar a l’escola superior de disseny i art Llotja i des d’aleshores es belluga amb precisió, seguretat, comoditat i èxit en aquest món ple d’imaginació, sorpresa, fantasia i meravelles sense final. Treballa per editorials de tot el món i la seva feina s’ha vist reconeguda amb un grapat de premis com el Moonbeam Children’s, diversos International Latino Books, el Fundación Cuatrogatos o el Living Now Books.


Il·lustració de Sonja Wimmer

Com la majoria de grans il·lustradors, no recorda un moment sense un llapis a la mà, formant des de molt petita una vocació latent i un plaer sostingut al llarg dels anys i, de fet, veient el seu treball respon perfectament a aquesta idea de vocació i professió, d’una feina feta amb entrega i passió molt superiors a tot allò que es deriva directament de les simples obligacions quotidianes.
La seva manera de treballar comença capbussant-se amb força en cada nou projecte, per mirar de capturar-ne l’esperit, les essències fonamentals que li permetin assolir aquell punt d’inspiració diferenciat i especial que acabarà aconseguint que la seva feina final sigui única i captivadora. I una vegada assimilada l’ànima de la idea, es permet el luxe d’aportar elements, detalls, regals personals que naixen directament de la seva sensibilitat, que no apareixen al text inicial, que l’enriqueixen i que, a més, tracen una història paral·lela, petita, subtil, diferent i delicada que es mou al costat de l’eix central i li proporciona una nova volada.
D’altra banda ha confessat que li agrada força sentir la materialitat del treball i utilitzar acrílics, pastels, collage i, sobretot el llapis, un instrument creatiu que permet treballar en qualsevol lloc i sota qualsevol condició i que, en definitiva, representa el contacte físic i directe amb l’obra.
Les il·lustracions de Sonja Wimmer són pura poesia. Estan amarades de tendresa, d’imaginació, de mil subtileses, de ganes d’arribar directament al cor, sense filtres, sense enganys, sense cap subterfugi. Compleix amb escreix la necessitat de tot creador de captivar a la primera, d’aconseguir que qui s’enfronta a les seves imatges tingui una punxada de felicitat instantània, se senti bé i noti l’escalf i la calidesa de les coses fetes amb amor, amb intensitat, amb un cert desfici i amb aquella imperiosa necessitat de connectar, d’estimar i de ser estimada. Cadascuna de les seves imatges acaba sent molt més que un simple dibuix i es transforma en un raig de de claror que ens il·lumina la ment, que ens fa pensar, que ens obliga a recuperar-la, a analitzar-la, a pensar-hi i això, és clar, les fa doblement interessants.

Il·lustració de Sonja Wimmer

Aquí només podem mostrar les il·lustracions fora de context i això ja ens serveix per descobrir a primera vista la força i la passió que destil·len, l’emoció i els sentiments que flueixen sense cap limitació, la qualitat tècnica (allò de la “traça” que deien els nostres avis), Cada imatge seva és una prova irrefutable de la seva “traça” de la qualitat rotunda que respiren, però on de veritat és veu més nítidament l’ànima de la Sonja és als molts àlbums il·lustrats que ha fet al llarg de la seva carrera professional. Allí, seguint una història i confrontant-la amb les imatges, comprovem sobre el terreny tota la potencialitat del seu treball, aquesta capacitat per establir lligams invisibles, per mostrar racons inconeguts, per fer surar totes les emocions, tota l’emotivitat i tota la força dels sentiments. Hi ha tendresa, humor, ritme, solidesa, força, neguit, simpatia i aquell punt de deliri que fa que una cosa que podria ser normal es converteixi en única i, probablement, aquell somriure de complicitat que deixem anar sempre després de contemplar el seu treball sigui la prova del nou d’unes imatges que, un cop vistes, ja no s’obliden amb facilitat.

Sonja Wimmer

Gràcies Sonja per regalar-nos tanta, tanta vida i un grapat inesgotable de somnis!


Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)

03/07/2017: Txell Darné

Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Una il·lustradora que repeteix, la Txell Darné. Nascuda a Banyoles l’any 1980, es va graduar a la Massana i va fer el projecte final a Estrasburg. Amb Joan Gómez crea l’estudi Canseixanta, un centre de producció de projectes gràfics que val la pena visitar.
A nivell personal ha treballat i treballa per les editorials més prestigioses del país, TV3 o revistes com Cavall Fort o BarçaKids i s’ha convertit en una de les il·lustradores més interessants de l’actualitat, un fet que avalen premis com l’Injuve o el Calendari Raima i presències internacionals a l’Ilustrarte, a la Fira de Bologna o a l’Otani Memorial Art del Japó. La seva pàgina web us mostrarà amb detall tot el seu treball.

Il·lustració de Txell Darné

Il·lustració de Txell Darné

Txell Darné





Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)

11/05/2017: Stiliana Mitzeva

Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Una nova i captivadora il·lustradora que s’apunta a regalar-nos les seves creacions i anar farcint així aquesta màgica galeria plena d’emoció i de creativitat. La convidada d’avui és Stilana Mitzeva. Nascuda a Bulgària i graduada a Àustria i, tot i treballar per a diferents països del món, ha convertit Barcelona en el seu epicentre d’operacions. Diversifica el seu geni creatiu en diferents projecte d’encàrrec o propis que l’han portat a treballar per Planeta, pel Museu Marítim de Barcelona, per la fundació del FC Barcelona, pel Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, pel Museu d’Art Contemporani, per Turisme Barcelona o per empreses com Revlon, Desigual, Google o Swarowsky, Evax o Montblanc.
Les il·lustracions de l’Stiliana són lúdiques, detallades i força personals. Ens mostren un univers ple de detalls, de petites mirades als elements menys evidents que acaben construint un conjunt sòlid, d’impacte i d’emoció. Atresoren vida, calidesa, i un punt d’humor que les fa encara més singulars i, a més, tenen la capacitat de moure’s entre un ampli ventall de possibilitats sense renunciar en cap moment al seu segell característic, a la “marca de la casa”.
Mariners d’aparença dura però amb el cor tendre, capaços de fer malabarismes, de jugar amb les flors o de prendre’s un cafè sense presses poden ser una mostra d’aquest món que l’Stiliana va creant amb passió i un punt de deliri. Màgia feta vida o vida feta màgia, qui sap.
I com que segur que aquestes imatge que veieu aquí us hauran despertat el neguit de saber-ne més, aquí teniu la seva pàgina web i el seu instagram amb esborranys i esbossos sorgits de l’ànima i del moment.

Conte del Pagès barbut, il·lustració d'Stiliana Mitzeva

Ciclismo, il·lustració d'Stiliana Mitzeva

Stiliana Mitzeva

Gràcies Stiliana


Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)
Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
La secció d’il•lustració del blog s’enriqueix avui amb la personalitat artística de Mariona Tolosa Sisteré. Nascuda a Barcelona, va alternar la capital amb Maials (Segrià) i després de passar pel Masnou ha acabat vivint a Toulousse.
La seva formació l’ha portat a estudiar Belles Arts, Animació Sociocultural, Educació Social i il•lustració al costat d’Ignasi Blanch i ha anat compaginant les dues vessants fins que va decidir abocar-se al buit i dedicar-se només a l’art.
En aquest sentit diversifica força la seva feina i procura que les il•lustracions tinguin noves sortides, noves possibilitats de combinar-les per tal d’aconseguir tocar un ampli ventall de possibilitats. Des d’imatges personals i/o familiars a bosses, passant per llibretes, tasses, làmines, llibres autoeditats, llibres personalitzats, postals, logotips o lettering per a diferents negocis, la Mariona té un àlbum de treballs força ampli i variat.
Les seves imatges, molt personals i plenes d’emoció, tenen un punt naïf, de tendresa, de màgia i d’innocència. Transmeten un aire de felicitat, d’alegria encomanadissa, de sensibilitat a flor de pell i conserven l’essència de l’esperit infantil.
La Mariona dibuixa personatges i petits universos plens d’empatia, d’alegria, de sentiments que surten d’una detallada observació de tot allò que l’envolta, dels pensaments, de les emocions, de les paraules que volen lliures, de les imatges que basteixen el seu dia a dia.
El resultat són sempre il•lustracions vives, delicades, plenes de sentit de l'humor, subtils, que ens parlen de relacions humanes, d’amor, de rebel•lia, de somnis, de silencis, de llargues converses, d’històries més o menys secretes, de la vida, en definitiva.
I si voleu descobrir tot això i moltes coses més, només cal que viatgeu a la seva pàgina web. Ho trobareu tot i us agradarà molt.

Il·lustració de Mariona Tolosa Sisteré

Il·lustració de Mariona Tolosa Sisteré

Il·lustració de Mariona Tolosa Sisteré

Mariona Tolosa Sisteré

Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)

18/01/2017: Giselfust

Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Una nova i magnífica il•lustradora que ens permet entrar en la seva obra. És Gisela Fuster Navarro, que signa els seus treballs com a Giselfust.
Dibuixa des de petita gràcies als bons oficis de la seva mare i, ara es dedica a un ofici poc habitual entre el gremi de dibuixants, la política activa. Això potser també li serveix per anar arrodonint i esmolant aquesta mirada càlida i carregada de tendresa que ofereix amb cada il•lustració.
Ha confessat públicament que s’acostuma a dibuixar fent les coses que li agradaria fer (una mostra la teniu aquí, al costat de la mítica princesa Leia) i que de fet, això s’acostaria més a una teràpia que a un ofici.
Repassant la seva feina es pot discrepar perfectament d’aquesta afirmació ja que les il•lustracions de la Gisela són vives i emocionants, plenes de potència i de capacitat per arribar a l’ànima. Transmeten vivències i, sobretot, desperten grans complicitats.
Dibuixos destinats als adults i la creació d’una editorial “Un iglú en Marte” que li serveix per anar publicant títols com “Mundos en sentido equivocado” o “Cordelius Nasum, el pirata bueno”, juntament amb Jezabel Bedman.
Inquieta i amb ganes d’obrir nous camins ha posat el seu art al servei d’articles de premsa, portades de discos o peces animades i ara està preparant la seva pàgina web que comercialitzarà productes il•lustrats com bosses, samarretes o peces de roba. La podeu seguir a través de la seva pàgina web o el seu aparador a Instagram.

Una de les il·lustracions de Giselfust

Una de les il·lustracions de Giselfust

Giselfust amb la princesa Leia

Giselfust

Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)
Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Un fet casual, no buscat i molt plaent m’ha permès descobrir un il•lustrador absolutament fascinant, Gregori Saavedra.
Nascut a Viladecans l’any 1968, va estudiar Ciències de la Informació i va exercir com a creatiu publicitari en diferents agències. Va arribar a la conclusió que no li agradava que els clients li qüestionessin colors, formes o idees en base a teories que no tenien res a veure amb l’efectivitat i el rigor de les campanyes. Sense tenir gaire clar què havia de fer, va enregistrar un vídeo explicant el seu dilema i el va enviar a les 20 persones que més admirava, Totes li van respondre i allò el va encoratjar a seguir fent-ne de nous. Després li va arribar un encàrrec que no s’esperava, dissenyar una pàgina web. Se’n va sortir fent les seves 5 primeres il•lustracions. I la resta ja és història.

Una de les il·lustracions de Gregori Saavedra

Un bon dia decideix marxar a Londres amb la seva dona i les filles, les que li diuen què passa amb la resta de colors que no són el blanc i el negre.
Perquè a l’univers personal i creatiu de Gregori Saavedra mana el negre sobre blanc, a l’estil dels gravats antics, com una mena de projecció d’escriure missatges en tinta negra sobre paper blanc, com la sublimació d’una estètica i d’un vocabulari personal i intransferible. Però no és en absolut un integrista i quan li cal color, l’agafa i l’utilitza amb efectivitat i sense manies.
Les il•lustracions del Gregori són espectaculars i sorprenents, carregades de mil detalls, d’un rigor i d’una efectivitat absoluts. De fet vindrien a ser hereves de la pulcritud i el detall dels treballs de Durero, de la ferotgia dels gravats de Goya o la poètica dels artistes del pop-art, despullats del color però mantenint el mateix grau de simbologia moderna, utilitzant elements de la cultura popular, del dia a dia, arrencant-los dels seus ambient habituals i convertint-los en icones que formen part del conjunt dels seus treballs, mantenint en tot moment un sentit de l’humor irònic i viu que li permet mirar-se el món amb una certa i terapèutica distancia.

Una de les il·lustracions de Gregori Saavedra

I una qüestió que l’equipara als grans mestres, tenir un estil únic i inconfusible. Una vegada t’has enfrontat a un treball de Saavedra ets capaç de descobrir aquesta exclusivitat única, aquesta manera de fer personal, sòlida i sempre identificable. Imatges carregades de detalls, precises, bigarrades, que demanen una mirada general però que exigeixen mirades detallades. Cal resseguir els mil detalls, explorar tots els racons i anar-hi descobrint els elements que les conformen.Un petit gran univers en expansió.
Ha afirmat que les seves creacions són com les pàgines d’un diari personal. Reflecteixen la seva intimitat i són també com un recordatori dels llocs que ha trepitjat, de les emocions que ha viscut, dels anhels que projecta. De fet, encara que al primer cop d’ull pugui semblar que ens trobem davant de dibuixos carregats de precisió i de detall, en realitat el Gregori es dedica a capturar imatges de manera quasi compulsiva, caçant tot el que es posa davant dels seus ulls. Defuig quedar-se tancat a l’estudi i li agrada atrapar la vida, processar-la i convertir-la en part fonamental del seu llenguatge, utilitzar-la per reconvertir-la en peces rellevants, en elements que es recordin, que tinguin transcendència, posant-se a les antípodes del seu treball com a creatiu publicitari, un món on s’inverteixen molts diners amb la finalitat d’aconseguir imatges efímeres i sense aquesta transcendència que li agrada imprimir a les seves creacions.
Val a dir que cadascuna de les seves il•lustracions està formada per un mínim de 500 petites peces del seu arxiu gegantí. Així una línia pot ser un cable elèctric del carrer o una cara una composició construïda a base d’ajuntar i ordenar un grapat de rostres més petits, un puzzle personal que reflecteix també l’estat d’ànim de l’artista, les seves inquietuds, les seves obsessions. les manies, allò que ha aconseguit sorprendre’l, els seus pensaments o les seves idees, arribant fin i tot a convertir-se en una mena d’actor que interpreta diferents papers, que assumeix els personatges que el jo il•lustrador li demana en cada moment.

Una de les il·lustracions de Gregori Saavedra

El resultat, ja ho he dit abans, són il•lustracions profundament personals, d’una potència i d’una personalitat colpidores que fugen de la normalitat i, de fet, rep encàrrecs de grans marques, de revistes, d’editorials i ha dut a terme projectes singulars com una exposició sobre els temps georgians a la British Library o una gran lona de seixanta metres de llarg per trenta d’alt destinada a cobrir el gimnàs alemany de King’s Cross.

Gregori Saavedra

I si aquestes quatre ratlles us han despertat una mica d’interès per la seva obra, ho trobareu tot a la pàgina web de Gregori Saavedra. Podreu trobar il•lustracions, vídeos, creacions pròpies, encàrrecs i somnis. Tot un món... o molts mons!
Moltes gràcies, Gregori.


Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)

07/12/2016: Cristina Tarradas

Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Una nova aproximació a l’univers de les il•lustracions. Aquesta vegada la que ens regala un tastet de la seva creativitat és Cristina Tarradas Dulcet, una barcelonina de l’any 1978 que va estudiar disseny gràfic i il•lustració i ha treballat com fent il•lustracions i maquetes editorials i de cap de disseny en diverses agències de publicitat.
Les seves il•lustracions són càlides, properes, simpàtiques i carregades d’humanitat, d’aquelles que quan les veus t’arrenquen un petit somriure de complicitat, de subtil empatia i et porten a buscar-ne més.
Posen de manifest una tendresa especial que també es nota en treballs com els que ha fet per al projecte Mainasons o en campanyes publicitàries on casa informació i missatge amb la bellesa.
La Cristina, que ara ha optat per la fórmula freelance, és una de les il•lustradores que cal seguir amb atenció. Com a mostra aquestes dues imatges, la portada d’un butlletí escolar i una altra que pertany a una sèrie sobre emocions infantils.
No deixeu de fer una ullada a la seva pàgina web i als treballs que aneu trobant amb la seva signatura.

Cristina Tarradas - Butlletí escolar (portada)

Cristina Tarradas - Nen enamorat

Cristina Tarradas


Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)

04/10/2016: Lia Bertran

Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Un nou capítol d’aquesta aventura de descobrir el treball dels il•lustradors de casa nostra. Gent que amb el seu geni són capaços d’aportar una visió nova i diferent de qualsevol història, ja sigui infantil o d’adults. I avui centrem el focus en Lia Bertran, nascuda l’any 1979 a Esplugues de Llobregat i que després d’uns anys ideant imatges per acompanyar campanyes de joguines educatives, col•laborant amb la Creu Roja o amb la Jove Big Band de Girona, l’any 2013 arriba “La Marta i la Xocolata” el seu primer àlbum il•lustrat, finançat gràcies a una campanya de crowfunding i que serà el primer d'una sèrie amb continuïtat.
Acaba d’il•lustrar un projecte de la Georgina Regàs, editat pel Museu de la Confitura de Torrent i també una sèrie de llibres per Barcanova.
Les imatges de la Lia són lluminoses, càlides, plenes de tendresa i emoció i tenen una meravellosa capacitat per captivar, per obligar-te a passar les pàgines i a descobrir noves escenes, noves visions. Treballa amb habilitat diferents tècniques com el collage amb roba o paper, l’estampació i, tot i la seva joventut conserva una fascinació quasi naïf pels procediments manuals, pel contacte directe amb el llapis i el paper. El resultat el podeu veure en aquesta petita selecció d’imatges del llibre “El llimoner”, però la millor manera de descobrir la seva qualitat i el seu potencial és seguir-la a través de les xarxes, la seva pàgina web, el seu blog i la seva pàgina de Facebook. Val molt la pena.

Il·lustració de Lia Bertran - "El llimoner

Il·lustració de Lia Bertran - "El llimoner"

Lia Bertran - "Little Swing"

Lia Bertran

Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)

02/06/2016: Monsuros

Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Montse Casas Surós és il•lustradora. Ha adoptat el nom de batalla de Monsuros i l’utilitza per crear i signar petites meravelles carregades de vida i de poesia. Com molts dels seus companys de professió i de generació, es belluga en diferents territoris creatius i tot i tenir un segell propi original i fàcil d’identificar, és capaç d’anar incorporant matisos i detalls que converteixen cada creació en una singularitat específica i exclusiva.
Il•lustracions detallades, que toquen un espectre molt gran de temàtiques i que destil•len optimisme i una important capacitat per transmetre felicitat. En aquest sentit, i sense trair en cap moment el seu estil i la seva personalíssima manera de fer les coses, la Montse aconsegueix diferenciar de manera subtil però evident, les imatges que van dirigides als més petits o al públic adult.
El seu catàleg ofereix un ampli ventall creatiu que va des d’una proposta interactiva destinada a promoure el turisme a les Canàries, amb personatges, jocs interactius, contes personalitzats i, en definitiva una idea simpàtica que trenca els esquemes de la publicitat en un sector com el turístic. També hi trobem publicitat per a una gran marca multinacional com Ikea; la sèrie d’històries d’Olivia, creades per Laura Vaqué; dibuixos destinats a la imatge de grups de pop; les aventures de Violeta; els seus treballs per al web Relats col•lectius; publicitat internacional, portades de cd’s i, en definitiva, un ampli ventall de propostes que brillen amb personalitat i llum pròpia gràcies a la potència dels seus dibuixos i a la força de seu traç singular.
La seva pàgina web o el seu instagram són, sens dubte, el millor punt de partida per anar descobrint tot el seu treball i per a fer el seguiment de tots els nous projectes que emprèn. Recomanable visitar-les amb temps i ganes.

Violeta - Il·lustració de Monsuros

Hamaca Ikea - Il·lustració de Monsuros

Honolulú - Il·lustració de Monsuros

Montse Casas Surós, "Monsuros"

Gràcies, Montse.


Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)

26/05/2016: La Pendeja

Categoria: Il·lustradors
Escrit per: Jordi Cervera
Agafant com a nom de batalla un antic nickname del Messenger, la Núria Aparicio ha convertit “La Pendeja” en una màquina perfecta d’il•lustrar, capaç de moure’s amb comoditat, bellesa i eficàcia en àmbits tan diferents com els llibres o l’animació audiovisual.
Com sempre, la idea d’aquesta secció del blog és cridar l’atenció sobre la feina que fan els nostres il•lustradors, un treball magnífic que sovint passa desapercebut o que queda minimitzat per una societat cultural que no el valora prou. Doncs bé, La pendeja ens ofereix moltes opcions per mantenir-nos al dia del seu treball: la pàgina web, Instagram, Tumblr o Behance i totes ens permeten aprofundir en la seva versatilitat a l’hora de treballar en diferents camps, donant a cadascun d’ells una personalitat pròpia i diferenciada.
Amb Beascoa i Laura Vaqué va assumir el repte de plantejar de nou tot un clàssic, “La llegenda de Sant Jordi i el Drac”. També ha il•lustrat les “Princesas al ataque”, de Carlota Echevarría a La Galera i gràcies al seu web podeu descobrir tot el treball de creació de personatges dels “Cuentos helados para leer abrigados”. En uns altres registres, ha col•laborat en el pas a paper de l’exitós blog d’Antonella Esperanza “La pasta per als catalans”, s’ha atrevit a donar la seva visió personal de les famoses Tortugues Ninja, de la Campaneta, de la Blancaneus o fins i tot de la Mare de Dragons de Joc de Trons.
Versatilitat, qualitat, tendresa, imaginació i emoció és el que trobareu quan us enfronteu a qualsevol dels dibuixos de la Núria.
Tot un plaer fer-ho.


Hipster - Núria Aparicio, "La Pendeja"


Alice in Wonderland - Núria Aparicio, "La Pendeja"


Núria Aparicio, "La Pendeja"

Gràcies Núria.

Compartir: fresqui delicious digg technorati yahoo meneame latafanera (Què és això?)


| Entrades anteriors

Enllaços patrocinats