20/12/2010: Aquí és Nadal i estic content!

Destaca la postal personalitzada de TV3 i Catalunya Ràdio, amb què podràs felicitar els teus d’una manera ben original. Només has de pujar les fotografies que vulguis que apareguin i, en uns segons, la tindràs llesta per enviar a qui vulguis.
I la postal va acompanyada de la nadala que el grup La Pegatina ha compost especialment per a l’ocasió! Una cançó amb molt de ritme i un punt “rumber”: l’”Estic content”. Per cert, que els presentadors de TV3 han estat els primers a encomanar-se d’aquest ritme: pots veure com n’estan, de contents, aquí.
Després de l’èxit que va tenir la iniciativa de l’any passat, aquest any els espectadors també podran veure les seves fotografies als molinets de Nadal de TV3. Es poden enviar a través d’aquest formulari. La novetat és que, aquest any, també hi ha la possibilitat d’enviar missatges d’àudio. Només hem d’explicar per què estem contents, i cadascú ho pot fer a la seva manera: de paraula, cantant... els més originals es podran escoltar per Catalunya Ràdio!
.

- Acció multiplataforma 1: voleu guanyar un parell d’esquís i una planxa de surf d’alta gamma, que la la marca Elan ha personalitzat per al programa? Només caldrà que ens envieu un vídeo, editat, màxim 10 Mb, explicant l’aventura de la vostra vida amb la neu. Ho podeu fer des d'aquesta plana.
- Acció multiplataforma 2: preferiu guanyar un rellotge Suunto personalitzat del “Temps de Neu”? Tot el què heu de fer és resoldre l’enigma que et plantegem i enviar-nos la solució via sms.
- Acció multiplataforma 3: Fotos de Neu especial 25 anys. Aquí heu d'enviar fotos. Però no fotografies qualsevol. Sinó fotos amb el logo gegant del programa, que podeu veure a aquest mateix missatge. I on és el logo? Bé, no el deixarem a un lloc fix. Seria massa fàcil. Durant tot l'hivern l'anirem deixant per les diferents estacions d'esquí catalanes i andorranes. Es donen pistes prou explícites de la seva situació al Twitter de l'espai i al Facebook del programa. Una mena de gimcana 2.0. Premi: una càmera de fotos setmanal.
Enguany també teniu un joc de parelles. En joc, unes ulleres d'esquí Adidas. I, com sempre, tota la informació de servei (estat de les pistes, etc) perquè puguis anar a esquiar amb tota confiança. .

Amb 200.000 vídeos i un format molt innovador, el servei s'ha renovat completament aquesta tardor, després d'uns mesos en què ha estat accessible en versió beta perquè els usuaris poguessin aportar-hi les seves opinions.
El premi va ser recollit aquest dimecres a la nit a Madrid per Santiago Miralles, director-gerent d'aquesta casa. Els premis Inspirational, que tenen com a objectiu reflectir la revolució digital que està tenint lloc als mitjans de comunicació i les seves possibilitats estratègiques i creatives, són considerats els premis més importants de la indústria digital pel sector de la publicitat i el màrqueting digital.
.
22/11/2010: Paraula de Pep

Si vosaltres també sou de l'opinió que les compareixences del "míster" català són un document informatiu de primer ordre, ara les podeu seguir en directe per internet a través d'Elsesports.cat. Aquí teniu totes les retransmissions programades, amb l'horari i el detall de si les podreu veure també per TV3, el 33 o Esport3.
També us recordem que a través d'Elsesports podeu veure en directe partits de les principals competicions europees: Lliga de Campions, Eurolliga, ACB, Lliga de Campions d'handbol.... .
A la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) estem d'enhorabona. Segons les dades que mensualment audita l'OJD, durant el mes d'octubre no només vam pujar prop d'un 40% respecte al mateix període de l'any passat, sinó que hem batut el nostre rècord històric d'audiència: 1,98 milions d’usuaris únics, i més d'un milió de seguidors a Facebook.
Televisió de Catalunya també ha fet la seva millor marca amb més d’1,5 milions d’usuaris únics, un 9% més que el setembre. Aquesta agrupació, que recull els portals tv3.cat, Super3, Tags, 3xl i els webs dels diferents programes, entre altres continguts, ha sumat també més pàgines vistes (21 milions) i més consum de vídeo (prop d’un milió d’hores servides) que mai.
També han aconseguit bons resultats el grup d'emissores de Catalunya Ràdio, amb un 16% d'usuaris més l'octubre passat: de 183.000 a 260.000. El 3cat24.cat, d’altra banda, es manté com una de les principals referències dels webs informatius en català, amb 357.810 usuaris únics, un 5% més que el mes anterior i un 15% més que fa un any. .
Televisió de Catalunya també ha fet la seva millor marca amb més d’1,5 milions d’usuaris únics, un 9% més que el setembre. Aquesta agrupació, que recull els portals tv3.cat, Super3, Tags, 3xl i els webs dels diferents programes, entre altres continguts, ha sumat també més pàgines vistes (21 milions) i més consum de vídeo (prop d’un milió d’hores servides) que mai.
També han aconseguit bons resultats el grup d'emissores de Catalunya Ràdio, amb un 16% d'usuaris més l'octubre passat: de 183.000 a 260.000. El 3cat24.cat, d’altra banda, es manté com una de les principals referències dels webs informatius en català, amb 357.810 usuaris únics, un 5% més que el mes anterior i un 15% més que fa un any. .

A l'especial trobaràs els vídeos d'actualitat dels candidats; l'agenda electoral, amb tots els actes previstos per les formacions polítiques amb representació parlamentària; els seus programes electorals; els apartats històrics que recorden l'evolució dels resultats al llarg de les darreres dècades.
I també es presta atenció especial a totes les iniciatives a internet que engeguen els partits. Hi ha, per exemple, un widget de Twitter que recull -a mesura que es generen- tots els missatges dels perfils oficials de Twitter de CiU, PSC, ERC, PP, ICV-EUiA i C's. Hi trobareu, així mateix, entrevistes amb portaveus de cada formació on expliquen la seva estratègia electoral a la xarxa, així com enllaços als perfils de cada candidat i als seus programes electorals. .
29/10/2010: La realitat augmentada arriba a la Marató

Les instruccions les tens a aquesta pàgina, on també trobaràs aquest vídeo explicatiu. És molt senzill. Només es tracta d'imprimir un dibuix que trobaràs a la mateixa plana i posar-lo davant de la teva webcam. Aleshores una imatge en 3D del sistema nerviós apareixerà a la pantalla del web.
La realitat augmentada és una tendència a l'alça en el món de les noves tecnologies. Es tracta, breument, de disposar de més informació d'un entorn, paisatge o monument determinat a través dels mòbils connectats a internet. Aquí i aquí ho expliquem. I recorda: la Marató t'espera el proper 19 de desembre. .
19/10/2010: Comiat multitudinari a "Ventdelplà" a la xarxa
"Ventdelplà", l'emblemàtica sèrie de TV3, es va acomiadar el passat diumenge com a líder d’audiència a la petita pantalla batent la gala d'obertura de "Gran Hermano XII", de Telecinco. Però no només això: també va ser protagonista a internet, amb una presència molt destacada.
Consultem-ne les xifres. El darrer capítol de Ventdelplà va tenir una audiència televisiva mitjana de 642.000 espectadors i una quota del 21,7%. A les 23.34 hi va haver el minut d’or, amb 707.000 espectadors i una quota del 25,7%. A internet, però, la sèrie té una segona vida. A través de les xarxes socials Facebook i Twitter es van convidar tots els fans de la sèrie a veure l'últim capítol i deixar-hi una frase de comiat -què ha estat per a ells “Ventdelplà”.
De moment ja hi ha gairebé un miler de missatges i en continuen entrant. En el cas de Twitter, el hashtag #ventdelpla va ser el tercer més publicat a Catalunya.
També cal parar atenció als visionats de la sèrie per internet, a través del 3alacarta. El 2010 "Ventdelplà" ha tingut 1.800.000 visionats a internet, més del doble que el 2009, que en va tenir 760.000. Sempre ha estat un dels programes preferits pels internautes des que es va estrenar, i es va col·locar, a més, entre els 10 programes més seguits per internet als portals de la CCMA. .
18/10/2010: Un any seguit per sobre del milió d'usuaris
Les xifres d'audiència del mes de setembre, que acaba de fer públiques l'OJD, ens deixen una dada que no s'esdevé cada dia. Un total d'1,8 milions d'usuaris van visitar durant aquell període algun dels webs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Això vol dir que hem encadenat dotze mesos seguits per sobre d'aquesta xifra emblemàtica.
En aquest període s'han aconseguit increments d'audiència tan significatius com el 50% d'augment de Televisió de Catalunya, que ha acabat el setembre amb 1,4 milions d'usuaris únics, o el 40% de Catalunya Ràdio, que n'ha sumat 281.000.
A aquestes dades que mensualment audita OJD cal sumar-hi el gran creixement de la presència de la CCMA a les xarxes socials, amb gairebé 900.000 seguidors a Facebook i més de 44.000 a Twitter.
A més dels increments de TVC i Catalunya Ràdio, també han millorat les xifres del 3cat24.cat i del Clubdecuines, tots dos amb un 18% més d'audiència que fa un any. Els bons resultats es fan extensius al portal del Super3, que ha incrementat l'audiència un 30% en només un any, i a iCat fm, amb una pujada del 35% en el mateix període. .
En aquest període s'han aconseguit increments d'audiència tan significatius com el 50% d'augment de Televisió de Catalunya, que ha acabat el setembre amb 1,4 milions d'usuaris únics, o el 40% de Catalunya Ràdio, que n'ha sumat 281.000.
A aquestes dades que mensualment audita OJD cal sumar-hi el gran creixement de la presència de la CCMA a les xarxes socials, amb gairebé 900.000 seguidors a Facebook i més de 44.000 a Twitter.
A més dels increments de TVC i Catalunya Ràdio, també han millorat les xifres del 3cat24.cat i del Clubdecuines, tots dos amb un 18% més d'audiència que fa un any. Els bons resultats es fan extensius al portal del Super3, que ha incrementat l'audiència un 30% en només un any, i a iCat fm, amb una pujada del 35% en el mateix període. .
16/10/2010: El tv3.cat, entre els millors dissenys de l'any

En la categoria de publicacions en línia més ben dissenyades de més de 12 milions de pàgines vistes/mes el guanyador ha estat as.com i finalista, lavanguardia.es.
Els premis ÑH van néixer l'any 2004 amb l'objectiu d'estimular el disseny periodístic tant a Espanya com a Portugal. La seva finalitat no és només reconèixer l'excel·lència, sinó també descobrir bones pràctiques ocultes en les publicacions petites, que poques vegades es presenten a concursos d'aquest tipus. .