L’emissió del "30 minuts" del passat diumenge, "I tu quin diari llegeixes?", va ser un èxit. I no només pel que fa al seguiment televisat (va reunir 506.000 espectadors), sinó també en el seguiment a la xarxa, fins al punt que el programa es va convertir en exemple i referent de com internet i la televisió es poden unir en una experiència conjunta que retroalimenti i enriqueixi tots dos mitjans: l’anomenada televisió 2.0.

L'Escacc va incitar els internautes a publicar "tweets" (petits missatges de 140 caràcters) amb les seves opinions sobre el reportatge. L'única condició per poder participar i seguir el debat era incloure en el missatge el "hashtag" #30premsa (http://twitter.com/#search?q=%2330premsa). A més, també hi va haver altres comentaris espontanis sense hashtag o bé fent servir el #30minuts.

Per aquesta via es va encendre un apassionat debat en línia que va convertir el "30 minuts" en un referent pioner de la televisió 2.0.

El debat continua encara ara entre els internautes, i diversos blogs han destacat la importància de l’esdeveniment. El "30 minuts" va fer realitat diumenge la tan comentada televisió 2.0, en què hi ha una comunicació bidireccional entre el canal emissor i els espectadors, que deixen de ser simplement receptors. La participació va ser el fenomen clau en una nova experiència audiovisual que uneix televisió, espectadors i internautes.

El seguiment del "30 minuts" va ser un èxit, tant pel que fa al nombre de seguidors com a la qualitat dels comentaris, i el "hashtag" #30premsa va ser el tercer més seguit a Twitter aquell diumenge a Espanya.