YouTube Disco

Gelosos com som de la nostra llibertat, sovint enmig de la sobredosi d’opcions que ens ofereix la xarxa trobem a faltar una mà sàvia que ens serveixi la informació endreçada, mastegada i en safata. Els laboratoris de YouTube, que han vist com la competència se’ls avançava oferint productes més estructurats (LastFm, Genius, Spotify, Grooveshark), s’han posat les piles i han arrencat el Music Discovery Project (aka Disco), una nova manera de descobrir vídeos musicals en fase beta.

Cerca, mescla, mira

Sota aquest eslògan, l’aplicació ens convida a introduir el nom d’un artista, a partir del qual es genera una llista de reproducció amb vídeos d’aquell artista i d’altres similars. Aquesta llista és, però, només un punt de partida: podem afegir-hi o eliminar-ne pistes, moure i remoure, i quan la tinguem a punt, visionar-la o enviar-ne l’enllaç per correu electrònic als coneguts.

Per generar les llistes, YouTube està fent servir, quan és possible, els vídeos musicals que allotja Vevo, el projecte de Sony Music Entertainment, Universal Music Group, Abu Dabi Media Company i Emi desenvolupat per Google i que va ser llançat al desembre del 2009 per donar cabuda exclusivament a vídeos musicals oficials facilitats per les discogràfiques. Amb aquesta subtil aproximació a Spotify, YouTube aconsegueix que la qualitat dels vídeos sigui radicalment millor que la mitjana, i representa sobretot una bona notícia per als que no residim als Estats Units o el Canadà, que tenim vetat l’accés a Vevo.

Per molt que el servei en si no sigui una novetat a la xarxa, és significatiu perquè qui l’adopta és un dels monstres d’internet. El que fa uns mesos era tendència en petits cercles comença a obrir-se pas entre el gran públic.