fairuzSembla que el fenomen Spotify no es vol limitar només a una plataforma. Els seus responsables ja han anunciat el llançament d'una API que permetrà accedir al servei des de dispositius mòbils o des de consoles amb accés a internet, entre d'altres. Això significaria un pas lògic en l'estratègia de l'empresa d'origen suec: primer s'ha apostat pel web, després per la resta de plataformes, confessava un dels responsables de Spotify al britànic "The Guardian".

I l'impacte al web ha estat prou engrescador per plantejar-se un salt endavant. Alguns experts consideren Spotify la revolució més gran en el camp de la música en línia des del Napster i la popularització de les xarxes d'intercanvi d'arxius P2P (usuari a usuari). És conegut que Spotify preparava una aplicació per a iPhone, però aquesta iniciativa d'obrir-ne encara més l'accés, que segons "The Guardian" s'anunciarà oficialment en els propers dies, va un pas més enllà.

D'aquesta manera, Spotify adquireix una posició de força en el sector. De moment no té competència. Veurem quant triguen a sortir-li imitadors i, fins i tot, possibles compradors. Si fa no fa com Twitter, el servei de moda aquest 2009, que es troba en negociacions amb Google per a una possible adquisició.

Un altre dels noms propis dels darrers mesos, la Nintendo Wii, també ha estat notícia en les darreres hores. I és que per primera vegada en gairebé any i mig ha perdut el primer lloc en la classificació de consoles més venudes al Japó. La PlayStation3 li ha pres la posició de privilegi al mes de març: 146.948 PS3, 99.335 Wii i 43.172 Xbox 360. La causa, apunten els experts, podria ser la sortida al mercat de títols per a PlayStation amb molta tirada entre els aficionats, com ara Resident Evil 5.