codi qrEl programa del 33 “Hat-Trick Barça” posa en marxa per primera vegada a Televisió de Catalunya un concurs que té com a protagonistes els codis QR. Durant l’emissió del programa es mostrarà un d’aquests codis. Els espectadors tindran aproximadament uns 2 minuts per capturar-lo fent-li una fotografia amb el mòbil. Després, tan sols l’hauran d’enviar al 7045. Cada setmana el codi amagarà noves sorpreses i sempre algun premi.

Un codi QR és un codi de punts en dos dimensions, semblant als tradicionals codis de barres, capaç d’emmagatzemar informació. Poden amagar o contenir dades diverses: des d’un gràfic o un text fins a una adreça d’internet. Per llegir-los només s’ha de disposar d’un mòbil amb càmera i d’un programa (n’hi ha molts de gratuïts, com el Kaywa Reader) que serveix de lector.



Els codis QR (sigles que corresponen a "Quick Response", en anglès, resposta ràpida, en català) provenen del Japó, on són molt populars. Tota mena de productes o serveis incorporen aquests codis: anuncis televisius, per exemple, on el codi QR pot servir per obtenir informació associada al producte. O exposicions, on el codi és una passarel·la per baixar-se les dades més importants de l’obra que s’està observant. Aquí trobareu informació més detallada sobre els seus usos.

A casa nostra tot just comencen a estendre’s, com descriu aquesta peça del blog Espai Internet. Enviar l’SMS amb el codi en el concurs del “Hat-Trick Barça” té un preu de 0,15 euros + IVA.