16/04/2012: TV3 és el mitjà en català més seguit a internet

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) situa els seus quatre portals entre els deu mitjans en català més seguits a internet. A més del de TV3, hi apareixen 324.cat, amb 533.000 usuaris únics; Catalunya Ràdio, que en té prop de 307.000; i esport3.cat, que en registra 280.000 i creix un 50% respecte al mes anterior. El conjunt de portals de la CCMA supera els 2,28 milions d’usuaris únics.
Els internautes no només trien majoritàriament els mitjans de la Corporació, sinó que aquests també són els portals en què naveguen durant més estona. Així, tv3.cat i esport3.cat són els mitjans que registren uns temps de visita més llargs. Amb una mitjana de prop de 30 minuts, superen per més del doble la xifra que obtenen els portals amb temps de visita més alts.
.
24/02/2012: Posa't TV3 a la butxaca!

Més de 75.000 vídeos al mòbil
Amb la nova aplicació, els usuaris d'iPhone, iPod Touch i dispositius Android podran accedir amb els seus aparells a més de 75.000 vídeos del TV3alacarta. També podran veure les emissions en directe dels canals TV3CAT i 3/24.
A través del cercador, l'usuari podrà buscar dins un ampli arxiu de vídeos de TV3 que va des de la sèrie "Poblenou" fins a "Polseres Vermelles" o "Kubala Moreno i Manchón".
L'aplicació també permet consultar la programació de tots els canals de Televisió de Catalunya i activar-se alertes lligades als programes de la graella, de tal manera que l'usuari rebrà un avís al mòbil minuts abans que comenci el programa escollit. A través d'aquesta aplicació també es pot accedir al servei de podcast de programes de TV3 i descarregar-se al telèfon els que estiguin disponibles.
Millora en l'oferta per a mòbils
La nova aplicació suposa un important pas endavant de TV3 pel que fa a la distribució de continguts per a mòbils. Les principals novetats són l'accés als continguts del TV3alacarta i el fet que l'aplicació també és compatible amb els terminals Android. Fins ara TV3 tenia una aplicació exclusiva per a iPhone que es va estrenar el març del 2010 i ha tingut 470.000 descàrregues. Els usuaris que ja la tenen descarregada rebran la nova aplicació com si es tractés d'una actualització de l'antiga.
Les aplicacions de Televisió de Catalunya
La nova aplicació de TV3 ja es pot descarregar gratuïtament a l'Android Market i a l'App Store d'Apple.
A més d'aquesta, Televisió de Catalunya té altres aplicacions disponibles a les dues plataformes majoritàries del mercat mòbil: Tv3 a l'iPad (amb 68.000 descàrregues), l'aplicació del 3/24 (present a més de 61.000 telèfons i tauletes), l'aplicació d'"El Gran Dictat" (amb 43.000 descàrregues) i la del Super3, que ja és a 20.000 dispositius. L'aplicació de "La Marató de TV3" completa la oferta de Televisió de Catalunya en el món de les aplicacions per a mòbils. .


El conjunt de portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha augmentat més d’un 7% en l’últim mes i ha registrat 2,35 milions d’usuaris únics. Els webs de TV3, amb 1.793.000 usuaris únics, han pujat prop d’un 6%. El Grup d’Emissores Catalunya Ràdio també ha crescut i ha aconseguit 300.000 usuaris, un 5% més que a l’octubre. Ha estat un mes de pujades també per a Esport3.cat, que, amb 192.000 usuaris, ha tingut un increment de gairebé el 8%.
.
02/12/2011: El Super3 estrena una aplicació per a mòbils, que permet mirar els programes i les sèries del canal

.
01/12/2011: Piula per "La Marató"

Què és i com funciona “Piula per La Marató”?
Cada dia es “perden” milers de caràcters de les nostres piulades. “Piula per La Marató” permet aprofitar aquests “caràcters sobrers” i convertir-los en un missatge per difondre i compartir els valors i continguts de "La Marató" 2011. Cada cop que algú escrigui un tuit, fent servir aquesta aplicació, els caràcters lliures es convertiran en una frase sobre "La Marató" de TV3. Per exemple, si escrivim un tuit que només té 40 caràcters l’aplicació aprofita els 100 caràcters sobrers per afegir-hi una frase que ajuda a difondre el missatge solidari de "La Marató".
Per participar en aquesta acció de Twitter, que estarà en funcionament de l’1 al 19 de desembre, cal anar-la a trobar aquí.
Aquesta aplicació conté unes 200 frases de divulgació científica, valors, activitats populars, continguts del programa, maneres de fer donatius, voluntariat o promoció del llibre, del disc i del sentit de l’acció de “Piula per La Marató”. Sigui quina sigui la llargada del tuit, sempre sortirà una frase vinculada a "La Marató".
A més, hi afegim l'etiqueta #maratótv3 perquè tots els nostres tuits quedin vinculats a una sola conversa i tinguin la màxima visibilitat.
Xavi Abad, director de "La Marató", explica la vinculació de "La Marató" amb les xarxes socials: “Des de 'La Marató' sempre hem apostat per comptar amb la complicitat de les xarxes. "La Marató" de TV3 del 2010 va ser "trending tòpic" mundial durant unes hores i aquest any ens proposem, amb la col·laboració i complicitat de tota la comunitat de Twitter, tornar-ho a ser. La xarxa és un mirall de com la societat catalana és capaç d’organitzar-se i implicar-se perquè un projecte solidari i consolidat com "La Marató" de TV3 arribi a les cotes d’èxit i popularitat que té.” .
25/11/2011: Els Lovie Awards premien amb un Or TV3alaCarta

Els premis els presenta i els atorga l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Digitals, un grup d’experts en web: empresaris, visionaris, creatius de reconegut prestigi i altres professionals. .

L'augment més gran ha estat el del Super3.cat, que ha crescut un 58% respecte al setembre. Les dades de Nielsen Market Intelligence indiquen que l'han visitat 261.000 usuaris únics. Aquest increment coincideix amb el llançament del nou disc del Super3, "Uh! Oh! No tinc por!", i amb la Festa del Súpers, que va batre el rècord d'assistència. Els súpers que no hi van poder anar van poder seguir la Festa en directe tant pel canal Super3 com pel Super3.cat.
També han crescut els portals de Televisió de Catalunya, que, amb 1,7 milions d'usuaris únics, han pujat un 16% respecte al mes passat. Prop d'un milió i mig d'usuaris han visitat Tv3.cat, que ha augmentat l'audiència un 14%.
Pel que fa al consum de vídeos de TV3, s'ha tornat a situar per sobre dels 11 milions de visualitzacions. S'han vist prop d'un milió i mig d'hores, amb un creixement del 30% del consum en directe. Per programes, "La Riera" encapçala un cop més el rànquing, amb un 1,2 milions de visualitzacions; la segueixen els vídeos de la família del Super3, amb 460.000 visualitzacions; els "Telenotícies", amb 381.000; la sèrie "Bola de drac", amb 367.000; "El convidat", amb 346.000, i "Crackòvia", amb 296.000. Quant a les descàrregues de podcast, l'increment ha estat d'un 44%.
Els portals del Grup d'Emissores Catalunya Ràdio, per la seva banda, han obtingut 285.000 usuaris únics, amb un creixement de prop del 10% respecte a l'octubre del 2010. Tant Catalunya Ràdio com Catalunya Música han pujat més del 17% respecte a l'any passat.
El consum d'àudio de Catalunya Ràdio s'ha situat prop dels 2,9 milions d'audicions i per sobre de les 800.000 hores consumides. "L'ofici de viure" és el programa més escoltat, amb 420.000 audicions, seguit d'"El matí de Catalunya Ràdio", que n'ha acumulat 283.000, i "El club de la mitjanit", amb 191.000 audicions. A més, les descàrregues d'àudio podcast han augmentat un 23%.
El portal informatiu 324.cat ha obtingut més de 435.000 usuaris únics, amb un creixement del 14% respecte al setembre i del 22% respecte a l'any passat. D'altra banda, Esport3.cat ha sumat més de 178.000 usuaris, un16% més que a l'octubre del 2010. .

