Aquesta història acaba bé.

El dia de St. Joan, vaig comprar-me a través d'Amazon el Kindle. Ho vaig fer absolutament convençut. És una empresa que em cau bé i que mai m'ha fallat en totes les comandes que porto fetes amb els deu anys que l'utilitzo.
Jo tenia clar que volia un llibre electrònic amb tecnologia de tinta electrònica i quan em vaig assabentar que baixàven el preu del seu Kindle a 180 $, sincerament no m'ho vaig pensar.

El paquet em va arribar perfectament dos dies després com em té acostumat aquesta empresa americana. Com sempre, també, perfectament embalat i en condicions.
El primer llibre que em vaig comprar va ser d'en Phillip José Farmer, per a mi el millor escriptor de Sci Fi i que a més té un anglès no gens recargolat.
Al dia següent em vaig subscriure a El País en la seva versió Kindle. Tenia 15 dies gratuïts per valorar si pagava 18 $ mensuals per aquesta edició i la veritat és que m'ha decebut una mica ja que falten articles i no hi trobo més que una fotografia per exemplar. De totes maneres, crec que em subscriuré durant les vacances per estar informat. A més una de les coses que m'encanta del Kindle és aquesta connexió gratuïta que té i que fa que estigui connectat permanentment estiguis on estiguis. Fins i tot pots navegar per la wikipèdia i utilitzar el FB i el Twitter.
A la setmana, però va arribar el malson.



Dissabte passat, abans d'entrar al directe, trec el kindle de la bossa i li ensenyo a l'star. Abans de posar-lo en marxa veig que la imatge fixa que genera el Kindle quan està apagat es veu perfectament, però quan faig el turn on, a la pantalla hi apareixen lineas negres i blanques. La sensació que em dona és que s'ha penjat i intento fer un reset. Només aconsegueixo que les lineas canviïn i es generi una imatge difosa nova. Penso que potser l'he de connectar a l'ordinador quan arribi a casa i que s'arreglarà.
Fem el programa, em despedeixo dels amics del Generació digital i vaig cap el tren.
I quan sóc al tren veig la realitat i que podeu comprovar a la fotografia superior, el vidre del kindle està trencat. Es veu perfectament com les lineas conflueixen de forma perfecte a un únic punt.Un punt que segurament va rebre massa pressió a la bossa de transport.
Un detall: el kindle no tenia cap protecció.
Bé, la sensació al veure la crua realitat al tren és indescriptible i la cara d'atontat no va marxar en hores.
Quan arribo a casa decideixo enviar un mail a Amazon explicant la situació i el que havia passat. Llegeixo abans que no entra en la garantia accidents com el meu.
L'endemà diumenge (!) Amazon em contesta i resumint em diu que els sap molt greu el que m'havia passat i que els truqués a un telèfon gratuït per foreign users, ja que volen preguntar coses.
El mateix diumenge truco i molt amablement em demanen que descrigui la imatge de la pantalla i em pregunten com ha passat. Els dic la veritat, que no tenia cap protecció, però que sincerament no recordava cap cop. Em diuen que no em preocupi, que m'envien un altre Kindle. Que me'l cobraran, però que no pateixi perquè quan arribi el nou, els reenviï (sense cost) i quan el rebin, em tornaran els diners.
Avui dimecres ja m'ha arribat el nou Kindle que quan l'encenc ja està configurat a la meva conta i hi apareixen els llibres i els diaris que m'havia comprat amb l'anterior.
Li agraeixo infinítament a la persona amb qui parlo que m'hagi fet aquesta increïble gestió i li dic que si ho fan normalment i em diu una cosa que crec que diferencia les empreses serioses de les que no ho són: "És que nosaltres no fem el negoci amb el Kindle, el fem amb els llibres que vosté compra".
Em pregunto, quan penjo, si Apple faria això si tingués un iPad.

Gràcies AMAZON!