Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Una immensa antiga església gòtica convertida en llibreria-cafè. On? A la ciutat holandesa de Maastricht. Des de quan? Des de 2005. Es una de les sorprenents propostes que trobem a Cartografies Ignotes, el blog que es defineix com “la millor guia de la Terra per a persones extremadament inquietes”.



Els responsables són quatre geògrafs catalans que contínuament actualitzen continguts afegint fotografies i textos referents als llocs més curiosos. Es presenten com a "geògrafs de capçalera" disposats a explicar el lloc estrany que és el món. No és cap guia de viatges sinó més aviat, com ells diuen, “un blog fet per instruir i, a la vegada, proporcionar temes de conversa pel pròxim sopar familiar”.
Categoria: Apps
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Job Today és una nova aplicació que vol facilitar la recerca i, si pot ser, la trobada de feina. El seu funcionament és molt fàcil. Per oferir-se, només cal donar-se d'alta, i omplir una fitxa amb la feina que es busca, una fotografia i currículum. Les empreses buscaran aquí el seus candidats.



Per buscar feina directament, hi ha un cercador d'ofertes on podem posar, per exemple, "cambrer" i al moment podrem veure totes les ofertes possibles, ordenades segons la distància al lloc on ens trobem. Hi ha un xat on establir contacte ràpid i directe entre empreses i treballadors. L'aplicació garanteix que en menys de 24 hores, l'empresa respondrà si està interessada en el perfil o no.

L'aplicació va arrencar l'abril de 2015 i ja té més de 10.000 usuaris registrats. Els responsables de l'App son els emprenedors Eugene Mizin i Polina Montano que han establert l'empresa a cavall entre Barcelona i Luxemburg. Job Today està disponible tant per Android com per Iphone.

Categoria: Curiositats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
I avui acabem proposant-los un test visual. Estiguin atents a la pantalla a veure si distingeixen quina és la casella de color diferent... sembla fàcil, però a mida que anem contestant augmenta el nombre de caselles i es fa més difícil trobar la diferència.



Disposen de 15 segons per respondre i un error resta temps. Al final obtindran una puntuació i la web els assignarà un animal en funció de la seva agudesa visual: de ratpenat a falcó... o fins i tot a robot si no comenten cap error.

No és un test per comprovar si són o no daltònics, sinó per valorar la seva habilitat per diferenciar els tons dels colors.


ALTRES ENLLAÇOS

Test daltonisme
Test d'Ishiaria
Un altre test d'Ishiaria
Test d'Ishiaria en vídeo
Daltonisme, a la Viquipedia
Test visió color
Test visió color 2

Categoria: Xarxes socials
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Donem la benvinguda a l'estiu amb Pepet i Marieta, per presentar-los Muaaka, una nova xarxa social per a aficionats a la música. El grup català és un dels molts grups que han triat els usuaris com a favorit. I és que es tracta d'això, de registrar-se i compartir aficions musicals, estils, autors i intèrprets, clàssics i moderns.

La web té un buscador per trobar la nostra "mitja taronja" musical, és a dir localitzar als usuaris amb gustos més semblants. A la seva "pista de ball" es poden intercanviar opinions, penjar fotos i vídeos i, fins i tot, quedar per anar a concerts. De fet, també hi ha una completa agenda amb les pròximes cites musicals que es pot filtrar per ciutats i dates.



Muaaka és una iniciativa d'uns emprenedors barcelonins, i ja compta amb més de 3.000 usuaris. La informació musical està vinculada a last.fm. De fet, qui tingui un perfil a last.fm pot integrar el seu usuari a Muaaka.

Categoria: Curiositats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
I acabem amb l'experiència que probablement s'assembla més a volar com un ocell. Són imatges del curtmetratge "Jetman Dubai": Young Feathers 4K" protagonitzat pel conegut pilot i inventor suiss Yves Rossy i el seu company Vince Reffet. Impulsats per unes ales de fibra de carboni, de dos metres d'amplada, dotades de quatre petits motors a reacció, poden volar lliurement a més de 200 quilòmetres per hora fins a tretze minuts.

Els motors funcionen amb querosè. Els pilots porten uns vestits especials fets de teixit resistent a la calor, semblant al dels pilots de Fórmula 1. Un cop s'acaba el combustible, el descens es fa amb paracaigudes. Rossy i el seu invent són uns asidus visitants de Catalunya, ja que habitualment el pilot fa pràctiques de vol a l'aeròdrom privat de Skydive, a Empuriabrava, a Castelló d'Empúries.

Rossy va a començar a experimentar amb el seu giny volador de Rossy el 2004, i el va presentar l'abril de 2008 al saló dels invents de Ginebra. El 26 de setembre del 2008 va creuar el Canal de la Mànega entre Calais i Dover. El vídeo recull un vol sobre les dunes del desert i un altre entre els gratacels de la ciutat de Dubai, tots dos molt espectaculars.



El vídeo es pot veure a la web de Jetman, però també està penjat a YouTube des de l'11 de maig, i ja ha tingut més de 8 milions de visionats. La música que acompanya les imatges és de Piers Baron, i també inclou el tema "Mille Voix" de Robert Aiki, Aubrey Lowe i Ariel Kalma.

Rossy, a qui en aquest vídeo podem veure en una entrevista, parlant del seu invent, ha protagonitzat altres proeses voladores equipat amb aquestes ales a reacció; com ara un vol amb la patrulla Breitling , pel Gran Canó del Colorado, un altre vol al costat d’un caça britànic Spitfirede la Segona Guerra Mundial, i aquest vol acompanyant un bombarder B-17 també de la Segona Guerra Mundial.
Categoria: Utilitats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Els presentem el vídeo viral més avorrit del món. No ho diem nosaltres, ho diu el mateix presentador, en anglès, tot just començar. El narrador, que ens diu que fins fa poc vivia al carrer, explica com funcionen els vídeos virals i de quina manera recapten diners per als seus creadors a través del que YouTube guanya en publicitat.

El secret són les paraules clau que descriuen el vídeo i que enllacen amb la publicitat de les grans marques. En aquest cas són: llar, èxit, luxe, amics, cotxe, família, amor i alegria. Precisament, les coses que ha perdut una persona que es veu obligada a sobreviure al carrer. Finalment ens explica que cada cop que algú es mira aquest vídeo durant almenys trenta segons, moltes marques amb molts diners fan -sense saber-ho- un donatiu a la Fundació Arrels, per ajudar les persones sense sostre.



Es tracta, doncs, d'una impactant campanya internacional d'aquesta ONG catalana, que es va engegar a finals de maig i que realment va pel camí de convertir-se en tot un fenomen viral, en aquest cas, per una bona causa.

La Fundació Arrels va néixer a Barcelona l'any 1986 amb l'objectiu d'ajudar les persones que, per diverses circumstàncies, han acabat vivint al carrer. A la seva web hi trobaran molta més informació sobre les seves activitats, i també sobre com s'hi pot col·laborar.



Categoria: Curiositats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Ara els demanem, sis plau, que s'aixequin del sofà, que s'acostin a la tele i que posin el dit índex sobre aquest punt. Sí, aquí, ben bé al mig de la pantalla. No el moguin, sis plau, perquè durant els pròxims segons els aniran passant coses, relacionades, precisament, amb el seu dit. No el treguin, perquè el vídeo perd molt, sense aquest efecte.

Es tracta del videoclip del nou tema de la cantant japonesa Namie Amuro, titulat, precisament, Golden Touch, el toc daurat. La idea és divertida, ja que tot el que passa a la pantalla sembla provocat pel dit, des de trencar un ou, tapar una fuita d'aigua en un sortidor, fer esclatar bombolles de sabó, o fer de discjòquei. Una manera original de convertir la pantalla de la tele, o de l'ordinador, en una pantalla tàctil!.



El vídeo, dirigit per Masashi Kawamura, es va estrenar a YouTube a finals de maig i ja supera els set milions de reproduccions. L'efecte, evidentment, no l'han inventat ara. De fet hi ha altres exemples de vídeos fets a partir de la idea que un dit toqui la pantalla com ara aquest o aquests altres de dibuixos animats: versió 1 o versió 2.



Categoria: Curiositats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Aquesta fotografia és en realitat un mosaic format per milers d'imatges de dones de tot el món, acompanyades d'un text que les presenta i descriu els seus mèrits. Es tracta d'una iniciativa de l'empresa sueca SCA, que patrocina l'únic equip femení que participa en la cursa de la volta al món a vela Volvo Ocean Race.

La proposta és senzilla, qualsevol pot pujar la fotografia d'una dona, anònima o coneguda, amiga o familiar, a la qual vulgui destacar pels seus mèrits com a exemple per als altres. Per cada nova foto que es pugi al mosaic, la companyia donarà un euro a l'ONG Fons Mundial per la Natura (WWF), dedicada a la protecció de la fauna salvatge.



La cursa Volvo Ocean Race viu en aquests moments una de les seves últimes etapes, la que sortirà de Lisboa rumb a Lorient, a la costa atlàntica francesa. La competició va arrencar l'11 d'octubre de 2014 a Alacant i està previst que s'acabi el 27 de juny de 2015 a Goteborg, Suècia. L'únic -i primer equip de la història de la cursa- compost íntegrament per dones és el Team SCA, del qual formen part quinze dones de diverses nacionalitats.
Categoria: Apps
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Parlem ara d'una app que segur que els farà ballar el cap. BCNQuiz és un joc de preguntes sobre Barcelona en què el jugador té quatre opcions de resposta i només 15 segons per contestar.

És un viatge per la història, la cultura, l'esport i l'actualitat de la ciutat, en què s'han de completar setze rutes; cada ruta suposa deu etapes i cada etapa té deu preguntes. Per arribar al final, doncs, cal contestar correctament 1.600 preguntes.

Contestar ràpid i bé genera punts i els punts suposen "monedes" que es poden canviar per comodins de joc, com ara més temps per respondre. Les "monedes" també es poden fer servir per comprar productes reals, com ara llibres o entrades a museus.



L'app és gratuïta, tot i que dona l'opció de pagar per obtenir monedes que donin avantatges extra a l'hora de jugar. Les puntuacions queden registrades i hi ha una classificació general, on ens podem comparar amb altres jugadors. Com sempre, aquesta app està disponible tant per Android com per Iphone.
Categoria: Apps
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Un any més, la capacitat i la imaginació dels estudiants catalans a l'hora de crear webs i aplicacions ha quedat de manifest en els premis Websalpunt 2015, que s'han atorgat aquest mes. Al concurs, que organitza la Fundació PuntCAT, s'hi han presentat més de 1800 escolars de tot els territoris de parla catalana, i els guanyadors han estat aquests:

En la categoria de primer a quart d'ESO, la web les fesolaires, creada per les alumnes del Cor de Maria d'Olot Alba Asperó i Laura Nogareda. La web és com un mapa interactiu per donar a conèixer els diferents pobles de la comarca de la Garrotxa, amb una atenció destacada a Mieres i Santa Pau.

En segon lloc, elmatiner, fet per Martí Bravo, Sergi Rubio, Núria Barrera i Albert Vives, de 2n d'ESO de l'Escola Pia de Caldes de Montbui, i navegant entre llibres, fet per Lídia Garcia, Sandra Garcia, Laura Sagués, Judit Carmona, de 3r d'ESO, de l'Institut Oms i de Prat de Manresa. En tercera posició, treble clef, fet per Anna Pauné Serra i Núria Rizo García, de 3r d'ESO de l'Escola Pia d'Igualada. El Premi Grup Classe de la categoria 1, 4t d'ESO és per a la classe de 4t d'ESO del Cor de Maria d'Olot.



El primer premi de la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius de grau mitjà l'ha guanyat la web selepau,dels alumnes de l'Institut Giola, de Llinars del Vallès, Òscar Sánchez, Andrea Lafuente, Anna Trullà, Oriol Closa i Laura Martín. Dóna ajuda i consells per preparar les proves d'accés a la universitat.

En segona posició, bages solidari, fet per Antonio Charneco, Patri Nista i Mohamed Lbachiri, de CFGM de l'Escola Diocesana de Navàs. El tercer lloc és per a tecnosmart, fet per Nico Sollecito, Egzon Qukovci, Emil Weregowski i Antonio Rodríguez, de CFGM de l'Institut de Palamós. El Premi Grup Classe ha estat per als alumnes de la classe Cicles Formatius de Grau Mitjà d'FP Llefià, de Badalona.

I de les propostes dels Cicles Formatius de Grau Superior, la guanyadora ha estat mapescat, feta pels alumnes de l'Institut Baix Camp, de Reus, Alejandro Caballero, David Alfonso i Víctor Alfonso. Un joc de geolocalització pel territori català. Aquest grup és el que va rebre la puntuació més alta dels membres del jurat d'entre tots els webs participants, per això també va guanyar una samarreta del FC Barcelona firmada per jugadors del primer equip de futbol.

En segon lloc ha quedat osalfra, fet per Óscar Espartal, Alejandro Espartal i Francisco Javier Gómez, de l'IES Serpis, de València. La tercera posició l'han compartit ara hi corro, fet per Gerard Sala, Lluís Nolla i Cristian López, de l'Institut Baix Camp, de Reus; grith, fet per Ricard Boronat, Alba Bel, Jordi Gasparin, Iñaki Gisbert i Diego Vuelta, de l'Institut Montsià d'Amposta; kroutworld, fet per Sergio Sánchez i Reyes Santos, de l'Escola Pia Santa Anna, de Mataró; I apunta'm,fet per Pedro Miguel López i Eloy Garcia, de l'Institut Montilivi, de Girona. El Premi Grup Classe categoria Cicles Formatius de Grau Superior és per als alumnes de la classe Cicles Formatius de Grau Superior de l'Institut Baix Camp, de Reus.

El premi especial futurs periodistes, que atorga l'AMIC (Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació, l'antiga ACPG), ha estat per a scenecat, fet pels estudiants de Tercer d'ESO de l'Institut de Sils Pau Amargant, Nil Riera, Pau Samitier i Àlex Puertas. Un portal dedicat a la informació tecnològica.

En la categoria Apps ha guanyat el joc "Enfonsa la Flota", fet per dos estudiants de CFGS de l'Institut Baix Camp, de Reus, Pedro Oliva i Mario Cucurull. Es tracta d'una adaptació del tradicional joc d'enfonsar vaixells. Cal dir, però, que nomès esta disponible per a Android.

I, finalment, el web guanyador de la votació popular és que fem, fet per estudiants de CFGM de l'Institut Joan d'Àustria, de Barcelona, que van obtenir 787 vots.

En total s'han distingit divuit treballs, i entre els premis que s'han repartit hi ha "smartphones", tauletes o bosses esportives. El jurat del certamen està format per especialistes del món de l'educació i de les TIC. Els premis, que amb aquesta edició arriben a la quarta, tenen per objectiu fomentar el coneixement de les noves tecnologies, la creativitat dels participants i l'ús correcte del català.

Aquest any hi han concursat 1.856 alumnes del curs 2014/2015 corresponents a 609 grups de 105 centres educatius de Catalunya, les illes Balears i el País Valencià.
Anterior       Següent