Els presentem el vídeo viral més avorrit del món. No ho diem nosaltres, ho diu el mateix presentador, en anglès, tot just començar. El narrador, que ens diu que fins fa poc vivia al carrer, explica com funcionen els vídeos virals i de quina manera recapten diners per als seus creadors a través del que YouTube guanya en publicitat.

El secret són les paraules clau que descriuen el vídeo i que enllacen amb la publicitat de les grans marques. En aquest cas són: llar, èxit, luxe, amics, cotxe, família, amor i alegria. Precisament, les coses que ha perdut una persona que es veu obligada a sobreviure al carrer. Finalment ens explica que cada cop que algú es mira aquest vídeo durant almenys trenta segons, moltes marques amb molts diners fan -sense saber-ho- un donatiu a la Fundació Arrels, per ajudar les persones sense sostre.



Es tracta, doncs, d'una impactant campanya internacional d'aquesta ONG catalana, que es va engegar a finals de maig i que realment va pel camí de convertir-se en tot un fenomen viral, en aquest cas, per una bona causa.

La Fundació Arrels va néixer a Barcelona l'any 1986 amb l'objectiu d'ajudar les persones que, per diverses circumstàncies, han acabat vivint al carrer. A la seva web hi trobaran molta més informació sobre les seves activitats, i també sobre com s'hi pot col·laborar.