I parlem ara d'una altra campanya, en aquest cas protagonitzada pel català. La popular xarxa de perfils professionals LinkedIn permet navegar-hi en 22 llengües i tenir-hi el currículum en 42 idiomes, però en cap cas en català. Per això la Fundació PuntCAT s'ha mobilitzat per demanar als responsables de LinkedIn que incorporin la nostra llengua. Ho han fet a través del grup de LinkedIn "In Catalan, please", i de la web linkedincatalan.cat. La campanya es va posar en marxa el 9 de setembre i ja suma prop de 3.000 adhesions. L'objectiu és reunir més de 10.000 firmes abans de març del 2015, quan es lliurarà la petició a LinkedIn.



La campanya és una iniciativa de la Fundació PuntCAT que ha comptat amb la col•laboració de l'agència SecondNews i el suport de les entitats Wiccac, Plataforma per la Llengua, l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació AMIC i Viquipèdia. La periodista Xantal Llavina ha esdevingut "ambaixadora" de la campanya i presenta el vídeo que explica la iniciativa.

Segons els impulsors de la campanya, "la incorporació del català a aquesta plataforma, que és líder al seu sector amb més de 300 milions d'usuaris arreu del món, facilitaria els processos de selecció de personal de les empreses de Catalunya, que tenen en compte el coneixement del català en el 75% dels casos."

La Fundació PuntCAT també recorda que actualment "LinkedIn permet introduir currículums en 9 llengües amb menys nombre de parlants que el català -l'armeni, l'albanès, el finès, l'eslovac, el danès, el noruec, el lituà, el letó i l'islandès- i amb 4 que en tenen aproximadament els mateixos: l'hongarès, el grec, el txec, i el suec". En aquest sentit, els responsables de la iniciativa consideren que "la comunitat de parla catalana (10 milions de persones) mereix ser reconeguda a aquesta xarxa social professional".