Anotin aquesta adreça: Gencat.cat. Dóna accés al renovat portal d'informació de la Generalitat de Catalunya on trobaran absolutament totes les dades relacionades amb l'administració i la prestació de serveis als ciutadans. Només entrar-hi, trobem l'apartat "A Catalunya ara", amb destacats d'actualitat com el nou ús del carril bus-VAO d'accés a Barcelona o la integració tarifaria a Girona.

Just al costat hi ha una pantalla amb informació permanentment actualitzada de l'estat del temps, del trànsit i dels transports públics a Catalunya. Anem baixant i veiem la secció "Què cal fer si...", amb respostes a dubtes de qüestions com ara "Vull canviar de metge", "Canvi de domicili", "Estic a l'atur" o "M'han posat una multa". Finalment, a "Temes destacats" podem buscar informació sobre 24 temes, encapçalats per Educació, Salut, Serveis Socials o Habitatge.



Una pestanya superior ens porta directament als enllaços relacionats amb tràmits electrònics, contractació pública i tributs.

Si, malgrat tot, no troben el que necessiten, hi ha una solució ben fàcil. Posin la paraula que busquen al potent cercador, per exemple "beques", i vagin estirant del fil fins trobar la que més els interessi. I just al costat del buscador hi ha un apartat amb els serveis més consultats, que els pot donar idees: Demanar hora al metge, buscar ofertes de treball, ajuts a l'habitatge, pagament de documents, agenda cultural...

Pel que fa a les versions idiomàtiques, els continguts del web estan disponibles en català, castellà, anglès i occità-aranès. L'actualitat s'ofereix en català, castellà i anglès.

El nou web el va presentar recentment el conseller de la Presidència de la Generalitat, Francesc Homs, que va dir que "la iniciativa respon a un doble compromís del govern amb la transparència i l'atenció als ciutadans". Segons el titular de la Presidència, "calia oferir un mitjà molt més ràpid, molt més intuïtiu i amb un cercador potent", ateses les dificultats d'accés a la informació que evidenciava el portal. "Teníem més entrades a través de cercadors que no pas de la mateixa pàgina d'inici de la Generalitat; quan la gent entràvem al Gencat, hi havia més que informació, hi havia sobreinformació", va lamentar Homs, que va subratllat que "per qualsevol organització que presta serveis a les persones, l'atenció als ciutadans és un signe de qualitat".

El 2013, dels 127 milions de consultes i peticions que va rebre l'Administració de la Generalitat, 124 milions es van fer a través del portal Gencat. De la resta, 1,7 milions de consultes van ser ateses telefònicament a través del 012; 1,2 milions a través de les oficines d'atenció ciutadana, i 100.000 més a través de les diverses aplicacions de mòbil. Els ciutadans puntuen amb una nota de 8,5 l'atenció telefònica i presencial i amb un 7,5 l'atenció rebuda a través del Gencat. Segons Homs, l'objectiu per a l'any que ve és "poder assolir un nivell de valoració per part dels usuaris equivalent a la valoració que ja té la Generalitat de Catalunya en el terreny de l'atenció personalitzada i telefònica; calia fer una millora". En conjunt, els webs amb domini gencat.cat reben anualment 80 milions de visites, una xifra que arriba als 120 milions si es tenen en compte webs corporatius amb dominis propis, com són el govern.cat o el president.cat.

La Generalitat ha canviat el sistema tecnològic de gestió dels continguts per passar d'un web estàtic a un web dinàmic. Amb el consegüent estalvi econòmic, ja que el nou gestor, Open CMS, és de programari lliure disponible sota la llicència GNU LGPL. El nou Gencat.cat s'ha redissenyat i desenvolupat seguint les premisses de la normativa de desenvolupament web publicada pel Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) relativa al compliment dels estàndards europeus per webs, del disseny web adaptatiu (el que en anglès es coneix per responsive design) i de web únic (one web).