S'acaba el 2013, i a Internet tothom ha fet el seu resum de l'any.

Comencem per Google. En base a les cerques fetes pels internautes, el popular buscador repassa en un minut i mig fets i personatges, des del Papa Francesc, a l'atemptat a la marató de Boston, passant pels esdeveniments esportius i culturals més destacats o espectaculars. El vídeo el podeu trobar a Youtube.

El van penjar el 17 de desembre. La música que acompanya al vídeo és el tema "Feels Like Coming Home" de Jetta.



I seguim, precisament, amb Youtube. Ells en diuen Rewind, i ja és tota una tradició que ens presenta, en prop de sis minuts, les tendències de l'any, és a dir, les imatges més vistes i les músiques més escoltades. Prop de seixanta personatges ballen al so de sis dels grans èxits de l'any, des de "The Fox" fins al "Harlem Shake". Van ser molt matiners, i el van penjar l'11 de desembre.

Els temes que s'escolten són: The Fox (What Does the Fox Say?) d'Ylvis, Blurred Lines de Robin Thicke, Can't Hold Us de Macklemore & Ryan Lewis, Get Lucky de Daft Punk, Gentleman de PSY i Harlem Shake de Baauer.

Amés han penjat un making of d’aquest vídeo resum, i fins i tot un altre de com s’han aplicat els efectes especials. També es pot veure aquí l’edició del que més s’ha vist a Espanya.


El tercer repàs que els presentem és el de Facebook. La xarxa social per excel·lència ha penjat un vídeo a Vimeo en què, en dos minuts i mig, fan una imaginativa passejada per les seves pàgines. Enllacen textos, fotografies i vídeos, que repassen tot el que aquest 2013 ha donat de si: des dels fets més anecdòtics o particulars fins als grans esdeveniments vistos pels seus usuaris. Des del pas de l'huracà de les Filipines fins als obituaris. com els de Lou Reed o Mandela.


Twitter tampoc s'ha oblidat de fer una mirada retrospectiva a l'any que s'acaba. També és un vídeo i, evidentment, el seu és el més curt. En només un minut, parlen d'alguns dels seus tuïts més destacats i ens fan saber que ja tenen 500 milions de tuïts diaris i 230 milions d'usuaris actius.

Però Twitter, a més, ha posat en marxa un web en set idiomes, on hi trobem, agrupats per mesos, els tuïts més destacats de l'any, com ara els que es van creuar Neymar, Ronaldo i Dilma Rousseff amb motiu del sorteig de la Copa del Món.

També els podem trobar per temàtiques: notícies, entreteniment, esports o una vitrina on diversos mitjans i institucions recullen els seus propis resums de l'any fets amb tuïts, de la NASA a National Geographic o Al Jazeera.


D'altra banda, el canal de notícies324.cat ha publicat una infografia que han anomenat Cronologia 2013, on podem anar recorrent tot l'any, i parar-nos en els fet més destacables de 2013; amb enllaços que ens porten a les notícies, explicades al 324.cat.


I acabem amb Spotify, que s'ha convertit en una de les principals eines per escoltar música a la xarxa. També ha fet una pàgina web especial i molt interactiva. on destaquen que aquest 2013 han reproduït 4.500 milions d'hores de música.

Hi podem navegar buscant els èxits més escoltats a nivell mundial, país per país o, fins i tot, en una selecció de set ciutats de tot el món, que inclou Barcelona, on, per cert, el grup més escoltat aquest 2013 ha estat Love of Lesbian.

Amb el quintet de Sant Vicenç dels Horts, doncs, els deixem! Que tinguin una bona entrada d'any !.