Categoria: Educatius
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Ara que comencen les vacances, cal trobar activitats per fer amb els nens. S'imaginen, per exemple, conèixer com vivien els homes neolítics, visitant un autèntic jaciment a la Draga, de Banyoles? O veure -i tocar- un "Triceratops" de grandària natural, al Museu Crusafont de Sabadell? Són algunes de les moltes propostes que trobem al portal Buscaciència, l'agenda de les activitats científiques de Catalunya.



Les podem buscar per categoria, per municipi o per data, i filtrar-ne, directament, totes les que estan pensades per fer amb nens. N'hi ha per donar i per vendre: tallers de noves tecnologies, sortides a la natura, observacions astronòmiques i d'ocells o bé casals científics. És recomanable seguir-los a Twitter, on són molt actius fent propostes.

Buscaciència és un portal promogut per l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC). La iniciativa partia de l'experiència d'èxit del blog homònim creat el setembre de l'any 2009 per Octavi Planells.



Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Sí, Puff era un drac màgic és tot un clàssic del món dels esplais i l'escoltisme. La trobem, lletra i música, juntament amb moltes altres cançons en català, castellà i anglès (I també algunes en rus i en italià) al cançoner de SomCau, una web que vol ajudar als que treballen en el món de l'educació en el lleure.



Monitors, pares i nens hi trobaran, a més a més, una vintena de jocs per fer en grup i a l'aire lliure, ordenats per tipus i edat, com ara el golafre, la pinça o la brúixola. També hi ha una llista de tots els grups i agrupaments escoltes de Catalunya amb una fitxa, amb el seu distintiu, dades i contacte.

SomCau és una iniciativa de Jordi Domènech i Arnau Bellavista, que descriuen així el seu objectiu: "Ser un lloc on escoltes, esplais i persones que treballen en l'educació en el lleure tinguin un espai per compartir informació i opinions."



Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Una immensa antiga església gòtica convertida en llibreria-cafè. On? A la ciutat holandesa de Maastricht. Des de quan? Des de 2005. Es una de les sorprenents propostes que trobem a Cartografies Ignotes, el blog que es defineix com “la millor guia de la Terra per a persones extremadament inquietes”.



Els responsables són quatre geògrafs catalans que contínuament actualitzen continguts afegint fotografies i textos referents als llocs més curiosos. Es presenten com a "geògrafs de capçalera" disposats a explicar el lloc estrany que és el món. No és cap guia de viatges sinó més aviat, com ells diuen, “un blog fet per instruir i, a la vegada, proporcionar temes de conversa pel pròxim sopar familiar”.



Categoria: Apps
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Job Today és una nova aplicació que vol facilitar la recerca i, si pot ser, la trobada de feina. El seu funcionament és molt fàcil. Per oferir-se, només cal donar-se d'alta, i omplir una fitxa amb la feina que es busca, una fotografia i currículum. Les empreses buscaran aquí el seus candidats.



Per buscar feina directament, hi ha un cercador d'ofertes on podem posar, per exemple, "cambrer" i al moment podrem veure totes les ofertes possibles, ordenades segons la distància al lloc on ens trobem. Hi ha un xat on establir contacte ràpid i directe entre empreses i treballadors. L'aplicació garanteix que en menys de 24 hores, l'empresa respondrà si està interessada en el perfil o no.

L'aplicació va arrencar l'abril de 2015 i ja té més de 10.000 usuaris registrats. Els responsables de l'App son els emprenedors Eugene Mizin i Polina Montano que han establert l'empresa a cavall entre Barcelona i Luxemburg. Job Today està disponible tant per Android com per Iphone.



Categoria: Curiositats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
I avui acabem proposant-los un test visual. Estiguin atents a la pantalla a veure si distingeixen quina és la casella de color diferent... sembla fàcil, però a mida que anem contestant augmenta el nombre de caselles i es fa més difícil trobar la diferència.



Disposen de 15 segons per respondre i un error resta temps. Al final obtindran una puntuació i la web els assignarà un animal en funció de la seva agudesa visual: de ratpenat a falcó... o fins i tot a robot si no comenten cap error.

No és un test per comprovar si són o no daltònics, sinó per valorar la seva habilitat per diferenciar els tons dels colors.


ALTRES ENLLAÇOS

Test daltonisme
Test d'Ishiaria
Un altre test d'Ishiaria
Test d'Ishiaria en vídeo
Daltonisme, a la Viquipedia
Test visió color
Test visió color 2


Categoria: Xarxes socials
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Donem la benvinguda a l'estiu amb Pepet i Marieta, per presentar-los Muaaka, una nova xarxa social per a aficionats a la música. El grup català és un dels molts grups que han triat els usuaris com a favorit. I és que es tracta d'això, de registrar-se i compartir aficions musicals, estils, autors i intèrprets, clàssics i moderns.

La web té un buscador per trobar la nostra "mitja taronja" musical, és a dir localitzar als usuaris amb gustos més semblants. A la seva "pista de ball" es poden intercanviar opinions, penjar fotos i vídeos i, fins i tot, quedar per anar a concerts. De fet, també hi ha una completa agenda amb les pròximes cites musicals que es pot filtrar per ciutats i dates.



Muaaka és una iniciativa d'uns emprenedors barcelonins, i ja compta amb més de 3.000 usuaris. La informació musical està vinculada a last.fm. De fet, qui tingui un perfil a last.fm pot integrar el seu usuari a Muaaka.



Categoria: Curiositats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
I acabem amb l'experiència que probablement s'assembla més a volar com un ocell. Són imatges del curtmetratge "Jetman Dubai": Young Feathers 4K" protagonitzat pel conegut pilot i inventor suiss Yves Rossy i el seu company Vince Reffet. Impulsats per unes ales de fibra de carboni, de dos metres d'amplada, dotades de quatre petits motors a reacció, poden volar lliurement a més de 200 quilòmetres per hora fins a tretze minuts.

Els motors funcionen amb querosè. Els pilots porten uns vestits especials fets de teixit resistent a la calor, semblant al dels pilots de Fórmula 1. Un cop s'acaba el combustible, el descens es fa amb paracaigudes. Rossy i el seu invent són uns asidus visitants de Catalunya, ja que habitualment el pilot fa pràctiques de vol a l'aeròdrom privat de Skydive, a Empuriabrava, a Castelló d'Empúries.

Rossy va a començar a experimentar amb el seu giny volador de Rossy el 2004, i el va presentar l'abril de 2008 al saló dels invents de Ginebra. El 26 de setembre del 2008 va creuar el Canal de la Mànega entre Calais i Dover. El vídeo recull un vol sobre les dunes del desert i un altre entre els gratacels de la ciutat de Dubai, tots dos molt espectaculars.



El vídeo es pot veure a la web de Jetman, però també està penjat a YouTube des de l'11 de maig, i ja ha tingut més de 8 milions de visionats. La música que acompanya les imatges és de Piers Baron, i també inclou el tema "Mille Voix" de Robert Aiki, Aubrey Lowe i Ariel Kalma.

Rossy, a qui en aquest vídeo podem veure en una entrevista, parlant del seu invent, ha protagonitzat altres proeses voladores equipat amb aquestes ales a reacció; com ara un vol amb la patrulla Breitling , pel Gran Canó del Colorado, un altre vol al costat d’un caça britànic Spitfirede la Segona Guerra Mundial, i aquest vol acompanyant unbombarder B-17 també de la Segona Guerra Mundial.


Categoria: Utilitats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Els presentem el vídeo viral més avorrit del món. No ho diem nosaltres, ho diu el mateix presentador, en anglès, tot just començar. El narrador, que ens diu que fins fa poc vivia al carrer, explica com funcionen els vídeos virals i de quina manera recapten diners per als seus creadors a través del que YouTube guanya en publicitat.

El secret són les paraules clau que descriuen el vídeo i que enllacen amb la publicitat de les grans marques. En aquest cas són: llar, èxit, luxe, amics, cotxe, família, amor i alegria. Precisament, les coses que ha perdut una persona que es veu obligada a sobreviure al carrer. Finalment ens explica que cada cop que algú es mira aquest vídeo durant almenys trenta segons, moltes marques amb molts diners fan -sense saber-ho- un donatiu a la Fundació Arrels, per ajudar les persones sense sostre.



Es tracta, doncs, d'una impactant campanya internacional d'aquesta ONG catalana, que es va engegar a finals de maig i que realment va pel camí de convertir-se en tot un fenomen viral, en aquest cas, per una bona causa.

La Fundació Arrels va néixer a Barcelona l'any 1986 amb l'objectiu d'ajudar les persones que, per diverses circumstàncies, han acabat vivint al carrer. A la seva web hi trobaran molta més informació sobre les seves activitats, i també sobre com s'hi pot col·laborar.



Categoria: Curiositats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Ara els demanem, sis plau, que s'aixequin del sofà, que s'acostin a la tele i que posin el dit índex sobre aquest punt. Sí, aquí, ben bé al mig de la pantalla. No el moguin, sis plau, perquè durant els pròxims segons els aniran passant coses, relacionades, precisament, amb el seu dit. No el treguin, perquè el vídeo perd molt, sense aquest efecte.

Es tracta del videoclip del nou tema de la cantant japonesa Namie Amuro, titulat, precisament, Golden Touch, el toc daurat. La idea és divertida, ja que tot el que passa a la pantalla sembla provocat pel dit, des de trencar un ou, tapar una fuita d'aigua en un sortidor, fer esclatar bombolles de sabó, o fer de discjòquei. Una manera original de convertir la pantalla de la tele, o de l'ordinador, en una pantalla tàctil!.



El vídeo, dirigit per Masashi Kawamura, es va estrenar a YouTube a finals de maig i ja supera els set milions de reproduccions. L'efecte, evidentment, no l'han inventat ara. De fet hi ha altres exemples de vídeos fets a partir de la idea que un dit toqui la pantalla com ara aquest o aquests altres de dibuixos animats: versió 1 o versió 2.



Categoria: Curiositats
Escrit per: Jordi Aguilera i Antonio Novella
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
Aquesta fotografia és en realitat un mosaic format per milers d'imatges de dones de tot el món, acompanyades d'un text que les presenta i descriu els seus mèrits. Es tracta d'una iniciativa de l'empresa sueca SCA, que patrocina l'únic equip femení que participa en la cursa de la volta al món a vela Volvo Ocean Race.

La proposta és senzilla, qualsevol pot pujar la fotografia d'una dona, anònima o coneguda, amiga o familiar, a la qual vulgui destacar pels seus mèrits com a exemple per als altres. Per cada nova foto que es pugi al mosaic, la companyia donarà un euro a l'ONG Fons Mundial per la Natura (WWF), dedicada a la protecció de la fauna salvatge.



La cursa Volvo Ocean Race viu en aquests moments una de les seves últimes etapes, la que sortirà de Lisboa rumb a Lorient, a la costa atlàntica francesa. La competició va arrencar l'11 d'octubre de 2014 a Alacant i està previst que s'acabi el 27 de juny de 2015 a Goteborg, Suècia. L'únic -i primer equip de la història de la cursa- compost íntegrament per dones és el Team SCA, del qual formen part quinze dones de diverses nacionalitats.
Anterior