Catalunya Ràdio ha tornat a batre el seu propi rècord històric d’audiència. La primera onada del 2019 de l’EGM indica que 716.000 persones escolten cada dia la ràdio pública d’aquest país.

null


Després d’unes quantes onades on ens havíem instal·lat en xifres superiors als 600.000 oients, comencem el 2019 en territori fins ara desconegut: passem dels 700.000. A més, retallem la distància amb RAC 1 d’uns 100.000 oients.

Es tracta d’un reconeixement a l’extraordinari esforç que tots plegats hem fet els últims mesos. Quan hi ha esdeveniments transcendents, la gent escolta Catalunya Ràdio pel seu rigor, pluralitat i capacitat de desplegar-se en tots els fronts d’interès. Però també entretenim amb productes de qualitat, cobrim els esdeveniments esportius de manera atractiva i oferim servei públic.



El matí de Catalunya Ràdio” obté la segona millor dada de la seva història i retalla diferències amb el seu competidor directe, en una onada on s’ha afegit un tercer protagonista en la disputa pel “prime time” radiofònic. El “Catalunya migdia” i el “Catalunya vespre” es consoliden com els informatius més escoltats de la seva franja. El “Tot gira” és el més escoltat els diumenges. Apostes com “Crims” de Carles Porta, “Solidaris” d’Albert Segura o “Un restaurant caníbal a Berlín” de Paula Molés aconsegueixen la condició de líders el cap de setmana.

A més, seguim com l’emissora més escoltada a les comarques de Tarragona i l’Ebre, i recuperem el lideratge a Girona. Catalunya Informació suma 102.000 oients; Catalunya Música, 32.000, i iCat, 17.000.

Tot això ho hem aconseguit en un entorn molt difícil. Els mitjans públics són al mig del debat polític i hi ha determinats sectors que qüestionen la nostra manera de fer i, en definitiva, la nostra existència com a servei públic. Sé que això genera cert estrès a l’hora de treballar, però us animo a mantenir el compromís professional i a seguir en aquesta línia.