Una vegada més hem pogut lluir la fortalesa del projecte digital a la Comissió de Control de l'Actuació de la CCMA al Parlament. Una de les novetats que hem explicat és l'acord estratègic amb Amazon. L'objectiu és oferir continguts en català integrats en el seu assistent de veu, Alexa, que ha arribat al mercat espanyol a finals d’aquest mes d’octubre. Hem sigut l’únic mitjà de comunicació que ha ofert continguts en català des de l’inici. En concret, hem treballat per a poder oferir 4 tipus d’skills – que és el terme que utilitza Amazon per referir-se a les “aplicacions” que doten de contingut als seus assistents de veu. Hem publicat 2 skills amb continguts de TV3, i 2 skills amb contingut de Catalunya Ràdio:
.Titulars del Telenotícies Vespre
.Titulars de Catalunya Informació
.La portada de la Mònica Terribas
.La previsió d'El Temps de TV3
La prioritat en aquest llançament ha sigut el contingut informatiu: hem fet un exercici per identificar peces audiovisuals amb uns formats i unes durades determinades que les fessin aptes pel consum a través d’assistents de veu. I alhora, hem volgut servir continguts de rellevància informativa i que siguin d’utilitat als usuaris d’aquests nou tipus de dispositius.
Malgrat l’estrena d’Alexa és molt recent i la penetració d’aquests dispositius a Espanya encara és molt incipient, estem contents amb els primers resultats. En aquestes 3 primeres setmanes, hem tingut gairebé 3.500 usuaris i més de 14.300 reproduccions, en total. Sabem que hi ha camí per córrer i estem treballant, d’una banda, en desenvolupar la presència dels continguts de la CCMA en altres assistents de veu, especialment en Google Assistant, i d’altra, en millorar i ampliar els continguts que estem oferint a través d’Alexa.

Un altre dels índex positius que tenim és el creixement a les nostres xarxes socials. Els continguts de la Corporació estan desplegats a una àmplia varietat de plataformes digitals, a banda de les pròpies. Comptem amb presència a plataformes de podcast com iTunes, iVoox o Spotify, a serveis de missatgeria com Facebook Messenger o Telegram, a assistents de veu, com Alexa, a entorns de vídeo com YouTube – i també, òbviament, a xarxes socials. Les principals xarxes on ens hem desplegat els darrers anys han estat Facebook, Twitter i Instagram, amb un total de 370 perfils, on hem arribat a sumar més de 9.500.000 de seguidors dels nostres continguts. El darrer any hem vist sobretot un creixement espectacular als perfils d’Instagram de TV3 (116.000 fans), 324 (102.000) i Catalunya Ràdio (34.000).

null


També hem vist un creixement espectacular en el volum de conversa social a Twitter al voltant dels programes i especials informatius. Segons dades de Kantar, l’any 2017 vam multiplicar per 6 el volum de conversa, arribant fins els 4 milions de tuits, i en el que portem de 2018 hem arribat ja als 5 milions, col·locant TV3 com a 5a televisió en conversa social a tota Espanya.
Està clar que l’actualitat dels darrers anys ha tingut a veure amb aquest salt espectacular de la conversa social, però ens enorgulleix poder dir que TV3 i Catalunya Ràdio hem estat acompanyant-la, canalitzant-la a través dels nostres continguts, posant-nos al servei de la ciutadania.

null


Pel que fa a les dades de la consultora Comscore, corresponents al mes d'octubre, hem destacat que Catalunya Ràdio ha liderat la ràdio en català a internet
i TV3 ha refermat el seu lideratge digital, després de 18 mesos consecutius.

null


Pel que fa al conjunt de la CCMA, la cobertura sobre el total d’internautes de Catalunya també ha anat en augment, creixent 13 punts en els últims tres anys.

null


null