Catalunya Ràdio viu el millor moment de la nostra història si fem cas a les xifres d’audiència de l’EGM difoses avui, la primera onada del 2018. Per segona onada consecutiva ens consolidem al llindar dels 700.000 oients, que són els dos millors registres des de la creació del Grup d’Emissores de Catalunya Ràdio. Vam tancar el 2017 amb uns números d’audiència excepcionals i algú podria pensar que es tractava d’una qüestió cojuntural, pels esdeveniments que vam viure tots plegats com a país. Els resultats d’avui ens demostren que la reacció positiva dels oients és estructural.

Catalunya Ràdio. Temporada 17/18


El matí de Catalunya Ràdio, amb Mònica Terribas, aconsegueix el seu rècord i s’instal.la en la xifra de 574.000 oients. Estem parlant d’un augment del 16% respecte fa un any. El Catalunya migdia, amb Òscar Fernández i Empar Moliner, es consolida com l’informatiu més escoltat i de referència a la seva franja amb 140.000 oients diaris. Un creixement del 26%.



Els programes que aconsegueixen liderar les seves franges són prou significatius del que representa una radio pública i de servei: La nit dels ignorants, de Xavier Solà, lidera la franja de 01:00 a 03:00 amb els oients com a protagonistes; l’En guàrdia, d’Enric Calpena, ho fa defensant a l’antena la divulgació històrica; i l’informatiu del migdia els caps de setmana, amb Neus Bonet, és la referència informativa més escollida en aquella franja.

El Popap, amb Mariola Dinarès, se situa en 83.000 oients i puja un 60% respecte la mateixa onada del 2017. L’Estat de Gràcia, amb Roger de Gràcia, es manté en xifres superiors als 100.000 oients i consolida el creixement. D'altra banda, el Tot costa, amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, creix un 14% i acumula 91.000 seguidors diaris.

Al cap de setmana seguim forts. El suplement, de Ricard Ustrell, aconsegueix 344.000 oients dissabtes i 257.000 els diumenges, amb un gran producte. I les tardes esportives de cap de setmana amb el Tot gira, de David Clupés, reuneixen 138.000 persones els dissabtes i 210.000 els diumenges.

La resta de programes de la nostra oferta mantenen aquesta línia. Catalunya vespre, amb Kilian Sebrià, obté 55.000 oients; i El Club de la Mitjanit, amb Francesc Garriga, 45.000.

Pel que fa a la implantació territorial, mantenim i consolidem el lideratge a les comarques de Ponent i experimentem un creixement notable a la demarcació de Girona respecte l’onada anterior, i a Barcelona i Lleida respecte fa un any.

Per completar la visió general, Catalunya Informació acumula 96.000 oients, Catalunya Música 50.000 –rècord dels últims 20 anys–, i iCat, en l’any del seu retorn, 14.000.

Són xifres importants en si mateixes però que adquireixen una dimensió especial si tenim en compte les circumstàncies en què s’han produït. Els mitjans públics hem estat a la diana d’atacs físics i polítics però ens hem mantingut en una feina de rigor, servei públic i pluralitat, que els oients ara ens coneixen. Sempre que puc, i a tot arreu on m’ho demanen, m’enorgulleixo de parlar del compromís dels treballadors amb la casa i el que significa.

Us animo a continuar per seguir sumant bons resultats. Bona feina.