La crisi del coronavirus ha deixat la rÓdio sense la segona onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM) del 2020, de tal manera que mai no podrem saber quin impacte sobre el consum radiof˛nic haurÓ tingut aquesta situaciˇ excepcional en quŔ vivim des de la declaraciˇ de l'estat d'alarma. La primera onada, que havia de sortir el primer d'abril i va acabar sortint el 6 del mateix mes, no va recollir el comportament de l'audiŔncia a partir de l'esclat de la crisi sanitÓria a l'Estat espanyol. SerÓ el primer cop en la hist˛ria de l'EGM que no es podran fer les entrevistes presencials que nodreixen, juntament amb enquestes telef˛niques i algunes per internet, el treball de camp que dona peu als resultats d'audiŔncia. QuŔ hauria passat si el consum de rÓdio actual s'haguÚs pogut computar amb els parÓmetres i la metodologia habitual de l'EGM? Mai no ho sabrem.

null

Hi ha companys que consideren que la rÓdio hauria caigut en audiŔncies en la mesura que es perdien els oients que habitualment escoltaven la seva emissora quan anaven a treballar al matÝ, o hi tornaven a la tarda-vespre, mentre conduien o utilitzaven el transport p˙blic. La reducciˇ drÓstica de la mobilitat per raˇ laboral, almenys aquests dos primers mesos d'estat d'alarma, hauria perjudicat els resultats de la segona onada de l'EGM. D'altres companys, en canvi, consideren que el consum s'ha incrementat i que l'EGM hauria estat espectacular, perquŔ l'˙nic impacte objectivable de la crisi Ús que el 'prime time' de rÓdio s'hauria desplašat i que les 10 del matÝ hauria estat l'hora de major consum. Posar la mÓ al foc per una o altra teoria Ús agosarat, i l'unic que podem fer durant aquests mesos sense EGM Ús mirar els consums digitals de les emissores i, especialment en el cas dels mitjans p˙blics, atendre els estudis i les dades que van apareixent sobre la credibilitat que acumula la rÓdio com a mitjÓ de comunicaciˇ en aquestes circumstÓncies inŔdites.

null

Continua llegint