Captar audičncia jove és un dels reptes dels mitjans de comunicaciķ en general i dels públics en particular. Vincular l'atracciķ d'una audičncia jove a la promociķ dels continguts culturals és un dels objectius de la rādio pública que encaixa perfectament amb el retorn d'iCat a l'FM.

Temporada iCat 2017-2018

El suport de Cultura al retorn a les ones hertzianes i el compromís amb el sector musical del país en aquesta nova etapa d'iCat ens obliguen a fer un seguiment exhaustiu de l'impacte de la graella i del projecte de l'emissora cultural i musical de Catalunya Rādio. És per aquest motiu que les dades de l'última onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM) del 2017 ens aporten informaciķ rellevant per avaluar els primers símptomes del retorn d'iCat a l'FM. Més enllā de les dades quantitatives, que equivalen prācticament amb les xifres d'audičncia de la primera onada de l'EGM quan va néixer iCat FM, per Sant Jordi del 2006, el que té un valor siginificatiu és el perfil dels oients de l'emissora. iCat ha retornat amb una audičncia que rejoveneix forįa el perfil d'oient del grup d'emissores públiques: 37 anys de mitjana d'edat. Aquesta dada estā per sota de la mitjana de Catalunya Rādio i també per sota de la mitjana d'edat de l'oient de rādio temātica a Catalunya, que és de 42 anys, i del de la rādio temātica musical, que és de 41,2 anys. La mitjana d'edat de l'audičncia de Radio 3 és de 43,3 anys, mentre que la de RAC 105 se situa en els 40,5 anys. .

Continua llegint