Captar audiŔncia jove Ús un dels reptes dels mitjans de comunicaciˇ en general i dels p˙blics en particular. Vincular l'atracciˇ d'una audiŔncia jove a la promociˇ dels continguts culturals Ús un dels objectius de la rÓdio p˙blica que encaixa perfectament amb el retorn d'iCat a l'FM.

Temporada iCat 2017-2018

El suport de Cultura al retorn a les ones hertzianes i el compromÝs amb el sector musical del paÝs en aquesta nova etapa d'iCat ens obliguen a fer un seguiment exhaustiu de l'impacte de la graella i del projecte de l'emissora cultural i musical de Catalunya RÓdio. ╔s per aquest motiu que les dades de l'˙ltima onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM) del 2017 ens aporten informaciˇ rellevant per avaluar els primers sÝmptomes del retorn d'iCat a l'FM. MÚs enllÓ de les dades quantitatives, que equivalen prÓcticament amb les xifres d'audiŔncia de la primera onada de l'EGM quan va nÚixer iCat FM, per Sant Jordi del 2006, el que tÚ un valor siginificatiu Ús el perfil dels oients de l'emissora. iCat ha retornat amb una audiŔncia que rejoveneix forša el perfil d'oient del grup d'emissores p˙bliques: 37 anys de mitjana d'edat. Aquesta dada estÓ per sota de la mitjana de Catalunya RÓdio i tambÚ per sota de la mitjana d'edat de l'oient de rÓdio temÓtica a Catalunya, que Ús de 42 anys, i del de la rÓdio temÓtica musical, que Ús de 41,2 anys. La mitjana d'edat de l'audiŔncia de Radio 3 Ús de 43,3 anys, mentre que la de RAC 105 se situa en els 40,5 anys.

Continua llegint