Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Aquí us oferim els enllaços per sentir o descarregar-vos els programes del que portem de temporada. Només heu de clicar al damunt de cada opció.

Si escolliu l’opció ‘Descarregar’, veureu que s’obre un reproductor: cliqueu-hi al damunt amb el botó dret del ratolí i escolliu l’opció ‘Anomena i desa l’àudio’ i procediu a guardar-lo en la carpeta que vulgueu del vostre ordinador.

I si voleu sentir o descarregar-vos altres programes d’El violí vermell, cliqueu aquí.



Programa 400. Una tria personal
02/12/2016

Sentir - Descarregar



Michael Danna
25/11/2016

Sentir - Descarregar



Les hores (Philip Glass, 2002)
18/11/2016

Sentir - Descarregar



Arvö Part (reemissió)
4/11/2016

Sentir - Descarregar



La música de cinema de John Powell
21/10/2016

Sentir - Descarregar



Grans Esperances (Patrick Doyle, 1998)
14/10/2016

Sentir - Descarregar



Toru Takemitsu
7/10/2016

Sentir - Descarregar



Les infinites complexitats de Barcelona al cinema
23/9/2016

Sentir - Descarregar



La clàssica del XX al cinema (2)
16/9/2016

Sentir - Descarregar



La clàssica del XX al cinema (1)
9/9/2016

Sentir - Descarregar


Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 2 de desembre de 2016, a les 23:00


Programa 400


Programa 400. Una tria personal



null



Arribem al programa 400. I estem molt contents. La veritat és que quan vam començar El violí vermell, i es va emetre el primer programa, el 2 d’abril de 2008, jo no pensava pas que arribaríem ni de lluny als 400 programes, vuit anys i mig després.

D’entrada, doncs, cal donar les gràcies a Catalunya Música i als seus responsables, per la confiança dipositada en aquest programa. I després, i sobretot, a vosaltres, els oients, perquè sou vosaltres els que també heu mantingut aquest programa en antena, convertint-lo en un dels més escoltats de l’emissora. Moltes gràcies per ser-hi, i moltes gràcies per l’entusiasme que tan sovint demostreu pel programa.

Aquesta nit, però, el programa el vull fer més personal del que sovint ja és.

Avui, en el programa 400, he preparat una tria d’audicions del tot personal. Vull oferir-vos una tria de temes que m’agraden personalment de música de cinema, doncs... perquè sí, pel gust d’oferir-vos un programa que sigui al cent per cent com una mena de trobada d’amics, com si un dia vinguéssiu per casa i us digués, mira, escolta això, que m’agradaria que t’agradés, perquè a mi m’agrada, per això, o per allò. I explicant-vos-ho, us explicaria perquè m’agrada tant la música de cinema i quin és, doncs, en el fons, el motiu que fa parlar-vos com us parlo setmana rere setmana, quina és la mirada, quin és el relat que hi ha, de fons, rere el que és El violí vermell, un programa que voldria ser alguna cosa més que un simple programa d’audicions de música de cinema.


Audicions del programa d’avui:


01
John Williams
“Tema principal”
Star Wars / La guerra de les galàxies (George Lucas, 1977)
05:53


02
Bernard Herrmann
“Andante Cantabile”
The Ghost and Mrs. Muir / El fantasma i la sra. Muir (Joseph L. Mankiewicz, 1947)
03:15


03
Michael Nyman
“Agafar ovelles és millor deixar-ho als pastors”
The Draughtsman’s Contract – El contracte del dibuixant (Peter Greenaway, 1982)
05:03


04
Thomas Newman
“Road to Perdition”
Road to Perdition / Road to Perdition (Sam Mendes, 2002)
03:56


05
Henry Mancini
“Dos a la carretera”
Two for the Road / Dos a la carretera (Stanley Donen, 1967)
03:11


06
Danny Elfman
“Final” (fragment)
Big Fish / Big Fish (Tim Burton, 2003)
01:58


07
Elmer Bernstein
“Crèdits finals”
The Age of Innocence / L’edat de la innocència (Martin Scorsese, 1993)
05:05


08
Carles Cases
“Ifigènia”
Actrius / Actrius (Ventura Pons, 1997)
05:02


09
Lluís de Arquer
“Preludi”
Sinfonía de Ilegales (Jose Luis de Damas, 2005)
04:59


10-11
Benjamin Britten
Guia d’orquestra per a joves (fragment)
Instruments of the Orchestra (Muir Mathieson, 1945)
02:53

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve

Divendres, 7 d’octubre de 2016, a les 23:00


Programa 394


La música de Toru Takemitsu



null



A principi de temporada ja us vam anunciar que aquest curs volem explorar les relacions entre la música clàssica contemporània i el cinema. Aquesta nit dediquem El violí vermell al compositor japonès Toru Takemitsu, nascut un 8 d’octubre de 1930 –demà hauria fet 86 anys– i mort el 20 de febrer de 1996.

Toru Takemitsu és un dels més grans compositors clàssics japonesos del segle XX i un dels millors compositors cinematogràfics també. I cal dir que dedicar-li un programa serà un repte. Tenim una hora per fer un programa que miri de ser el més entretingut possible, el més escoltable possible, sobre un compositor que fa una música que en molts casos és molt allunyada del que estem acostumats a sentir habitualment. Ens haurem d’oblidar de la música de cinema occidental, sobretot nordamericana, de les seves melodies, recursos i ritmes, brillants i espectaculars. Avui el que sentirem és una altra cosa.

Segur que serà una interessant aventura.


Audicions del programa d’avui:


01
Tradicional japonesa
(01:20)


02
Tradicional japonesa
“Tegoto”
Intèrpret: Michio Miyagi
(01:08)


03
Tradicional japonesa
(01:39)


04
Jean Lenoir
“Parlez-moi d’amour”
02:56
Veu: Lucienne Boyer


05
Toru Takemitsu
Lletania. Adagi (1950)
05:11


06
Toru Takemitsu
“Vocalism AI”
Vocalism AI (Yoji Kuri, 1956)
04:14


07
Toru Takemitsu
Rèquiem per a orquestra de corda (fragment)
02:59


08
Toru Takemitsu
“Suite” (fragment)
José Torres (Hiroshi Teshigahara, 1959)
03:38


09
Toru Takemitsu
“Suite” (fragment)
The Pitfall / La trampa (Hiroshi Teshigahara, 1962)
00:50


10
Toru Takemitsu
“Suite” (fragment)
Rikyu / Rikyu (Hiroshi Teshigahara, 1989)
01:06


11
Toru Takemitsu
“Suite”
Ran / Ran (Akira Kurosawa, 1985)
09:33


12
Toru Takemitsu
“Suite”
Black Rain / Pluja negra (Shohei Imamura, 1989)
05:54

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 30 de setembre de 2016, a les 23:00


Reemissió


Amor immortal (1994)



null



Aquesta nit toca dedicar El violí vermell a la banda sonora d'una pel·lícula amb protagonisme destacat de la música clàssica.

Avui toca un film sobre Ludwig van Beethoven: Amor immortal, de l’any 1994.

Vivim el cinema per la seva música.



Audicions del programa d’avui:


01
Ludwig van Beethoven
“Kyrie” (Missa Solemnis opus 123)
Immortal Beloved / Amor immortal (Bernard Rose, 1994)
06:11


02
Fragment de la banda sonora del film
Immortal Beloved / Amor immortal (Bernard Rose, 1994)
02:15


03
Ludwig van Beethoven
Sonata per a piano número 8, op. 13 “Patètica”
Immortal Beloved / Amor immortal (Bernard Rose, 1994)
05:22


04
Fragment de la banda sonora del film
Immortal Beloved / Amor immortal (Bernard Rose, 1994)
02:55


05
Ludwig van Beethoven
“Allegretto” (Setena Simfonia)
Immortal Beloved / Amor immortal (Bernard Rose, 1994)
03:05


06
Fragment de la banda sonora del film
Immortal Beloved / Amor immortal (Bernard Rose, 1994)
03:28


07
Josep R. Losa (locució: Jaume Radigales)
L’afinador: «Amor immortal»
Tema: Sonata núm. 14, opus 27.
06:35


08
Ludwig van Beethoven
Concert per a piano número 5 opus 73 “Emperador” (fragment)
Immortal Beloved / Amor immortal (Bernard Rose, 1994)
11:29

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve

Divendres, 23 de setembre de 2016, a les 23:00


Programa 393


Barcelona, un itinerari cinematogràfic



null



Demà serà la diada de la Mercè, la festa major de Barcelona. Si sou seguidors d’El violí vermell, recordareu que cada any, per aquestes dates, dediquem el programa a algun tema que tingui a veure amb Barcelona, o amb la ciutat com a concepte.

Aquest any, per celebrar la festa major de Barcelona, que és la meva ciutat, us convido a fer un itinerari. Un itinerari per Barcelona des de la mirada cinematogràfica.

Au, va, poseu-vos sabates còmodes, el millor dels vostres somriures i sortim a passejar per Barcelona, per mirar-la com se l’ha mirat el cinema.





Audicions del programa d’avui:

01
Joan Pineda
“Tema”
Gent i paisatge de Catalunya (Josep Gaspar, 1926)
02:13


02
Augusto Algueró
“Amor bajo cero”
Amor bajo cero (Ricardo Blasco, 1960)
02:43


03
Alberto Iglesias
“Dedicatoria”
Todo sobre mi madre (Pedro Almodóvar, 1999)
04:02


04
Ismaël Lô
“Tajabone”
Todo sobre mi madre (Pedro Almodóvar, 1999)
04:02


05
Giulia y los Tellarini
“Barcelona”
Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008)
02:23


06
Tradicional
“El noi de la mare”
Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008)
02:48


07
Joaquin Sabina
“Donde vas Sinatra”
Sinatra (Francesc Betriu, 1988)
03:50


08
Reinhold Heil
“Carrers de París”
El Perfum. Història d’un assassí (Tom Tykwer, 2006)
03:11


09
Xavier Montsalvatge
“Títols de crèdit”
Rapsodia de sangre (Antonio Isasi-Isasmendi, 1957)
02:32


10-11
Angelo Francesco Lavagnino
“Apertura fastosa” – “Corale Mistico”
Campanades a mitjanit (Orson Welles, 1965)
04:41


12
Carlos Camilleri – Malcolm Shelby
“Tema principal”
El castell de Fu-Manxú (Jess Franco, 1969)
02:07


13
Casas Augé
“Crèdits d’inici”
El ojo de cristal (Antonio Santillán, 1956)
01:32


14
Carles Cases
“Finale”
Amic/Amat (Ventura Pons, 1999)
04:55

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 16 de setembre de 2016, a les 23:00 h


Programa 392


La clàssica del XX al cinema (2)



null



La setmana passada vam dedicar El violí vermell a la primera meitat del segle XX, avui tractarem sobre la segona meitat del segle, un període que continua la gran complexitat musical i la gran diversitat de moviments, tendències i formats que ja vam veure en el programa de la setmana passada.

Com vam dir fa set dies, nosaltres no farem pas aquí un repàs exhaustiu de totes les tendències i moviments musicals del segle XX. Ens limitarem a oferir-vos una selecció de peces musicals d’aquest període que han tingut una certa presència en el cinema.


Audicions del programa d'avui:


01
György Ligeti
Rèquiem, “Kyrie”
Ho podem sentir a: 2001: A Space Oddyssey / 2001: una odissea de l’espai (Stanley Kubrick, 1968)
04:21
Orquestra Simfònica de la Ràdio Bavaresa, Francis Travis (dir.)


02
Michael Nyman
The Piano Concerto, “The Release”
05:13


03
Xavier Montsalvatge
Música de la pel·lícula Dragon Rapide
Dragon Rapide (Jaime Camino, 1985)
01:46


04
Xavier Mompou
Cançons i danses. Cançó i dansa VI.
Ho podem sentir a: Star Trek: Nemesis / Star Trek: Nemesis (Stuart Baird, 2002)
03:57


05
John Williams
Concert de Violí, “Adagi”
09:59
Orquestra Simfònica de Londres, Leonard Slatkin (dir.); Mark Peskanov (violí)


06
John Williams
Himne del Centenari dels Jocs Olímpics (versió abreujada)
03:39


07
Toru Takemitsu
“Crèdits finals”
Ran / Ran (Akira Kurosawa, 1985)
10:30


08
Osvaldo Golijov
“Carlo & Naomi” – “Bennie veu les llums”
Tetro / Tetro (Francis Ford Coppola, 2009)
06:32


09
John Corigliano
“Crèdits finals - Vocal”
The Red Violin / El violí vermell (François Girard, 1998)
01:32

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 9 de setembre de 2016, 23:00 h


Programa 391


La clàssica del 20 al cinema (1)



null



Encetem novena temporada d’El violí vermell. Com sempre, donem les gràcies a Catalunya Música per confiar en aquest programa. Una temporada que es presenta amb novetats. Per començar, en aquest curs hi haurà menys programes, però no deixareu de tenir El violí vermell a la vostra disposició cada setmana. Per motius de programació de l’emissora, només tres programes al mes seran programes nous, el quart, serà una reemisió d’un programa de temporades anteriors. Ja us ho anirem anunciant quan correspongui.

D’altra banda, i aquesta creiem que és una bona notícia, a El violí vermell hem decidit entrar en les xarxes socials, així que aquesta temporada tenim facebook i twitter, així estareu permanentment informats dels programes de la temporada i d’altres notícies relacionades amb el món de la música del cinema que ens puguin interessar.

I finalment, l’eix de la temporada actual. Aquesta temporada ens ha vingut de gust dedicar-la, com a mínim amb un programa al mes, a repassar el pes de la música contemporània en el cinema. La música contemporània clàssica és sovint la gran incompresa, o la menys escoltada pel gran públic. En canvi, ningú no pot negar que la música del cinema és un música contemporània que té moltíssima acceptació popular. Ens ha interessat tractar les relacions entre les dues músiques, la contemporània clàssica i la música del cinema.

Així que, per situar-nos, fer una mica de context, i donar tret de sortida de la temporada, en el programa d’avui i en el de la setmana vinent, us volem oferir una panoràmica de la música clàssica del segle XX al cinema. Avui, la primera meitat del segle XX. Un període de gran complexitat musical i molt i molt divers.

Nosaltres no farem pas aquí un repàs exhaustiu de totes les tendències i moviments. Ens limitarem, tan sols, a oferir-vos una selecció de peces musicals d’aquest període que han tingut una certa presència en el cinema..



Audicions del programa d’avui:

01
Ralph Vaughan Williams
“Fantasia sobre un tema de Thomas Tallis”
Ho podem sentir a: Remando al viento (1987) - El pic de les vídues (1994) - Master and Commander (2003)
03:38
Intèrpret: Orquestra Simfònica de la BBC, Andrew Davies (dir.).
1910


02
Gustav Holst
Els planetes. “Mart, el portador de la guerra”.
Podem sentir música d’Els planetes a moltes pel·lícules, però n’hi ha moltes més amb bandes sonores inspirades en aquesta obra, com La guerra de les galàxies (1977) o Gladiator (2000)
07:17
Orquestra Philarmonia, Simon Rattle (dir.)
1916


03
Aram Khachaturian
Gayaneh. “Dança del sabre”
Ho podem sentir a: U, dos, tres (1961) – Les boges vacances d’una família americana (1989) – El gran salt (1994) – A simple wish (1997) –Blues Brothers 2000 (1998) –Scoop (2006)
02:30
Procedent de la banda sonora de Scoop
1942


04
Anton Webern
Cinc peces per a orquestra, Op. 10. IV. “Fliessend, äusserst zart”
Ho podem sentir a: L’exorcista (1973)
00:36
Intèrpret: Staatskapelle Dresden, Giuseppe Sinopoli (dir.).
1910


05
Kurt Weill
L’òpera de tres penics. “Moritat von Mackie Messer”
Ho podem sentir a: Ombres i boira (1992) - Quiz Show (1994) – The Butcher Boy (1997) – Allò que volen les dones (2000)
02:02
Audició procedent del disc de la banda sonora d’Ombres i boira
1928


06
Sc0ott Joplin
“The Entertainer”
The Sting / El cop (George Roy Hill, 1973)
03:07
1902


07
George Gershwin
Rapsody in Blue (fragment)
Ho podem sentir a: Manhattan (1979), Gremlins 2 (1990), Fantasia 2000 (1999)
05:09
Orquestra Filharmònica de Nova York, Zubin Mehta (dir.)
1924


08
1936 (1961)
Samuel Barber
Adagi per cordes
Ho podem sentir a: L’home elefant (1980) – Platoon (1986) - Lorenzo’s Oil (1992) – La lletra escarlata (1995) - Amélie (2001)
06:54
Audició procedent de la banda sonora de Platoon


09
Richard Strauss
“Marxa de presentació”
Der Rosenkavalier / El cavaller de la rosa (Robert Wiene, 1925)
01:04
Orquestra Simfònica Alemanya de Berlín, Marek Janowski (dir.)


10
Bernard Herrmann
For the Fallen (1943)
National Philharmonic Orchestra dirigida pel mateix compositor
06:18


11
Aaron Copland
“Tema de Tom” – “El cap de pista” – “Gallines dins de cavalls”
The Red Pony / El poni vermell (Lewis Milestone, 1949)
02:50


12
Dimitri Xostakovitx
Suite de La caiguda de Berlin, Op. 82ª. “Preludi”
02:30
Orquestra Simfònica i cor de la Ràdio de Berlin, Michail Jurowski (dir.)

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve

Divendres, 6 de maig de 2016, a les 23:00


Programa 380


La música del cinema espanyol (anys 40 - anys 80)



null



Aquest mes de maig a El violí vermell ens dedicarem a la música del cinema espanyol. En aquest primer programa, us proposem de fer un panoràmica dels principals compositors de música de cinema a Espanya des dels anys 40 fins els anys 80.


Audicions del programa d’avui:


01
Jesús Guridi
“Final”
Marianela (Benito Perojo, 1940)
05:36


02
Joaquín Turina
“Ante el espejo”
Eugenia de Montijo (José López Rubio, 1944)
02:19


03
Manuel Quiroga
“Madrid”
Madrid de mis ensueños (M.Neufeld – GM Cominetti, 1942)
02:35


04
Manuel Parada
“Sintonia del No-Do”
No-Do (1943)
01:01


05-06
Jesús García Leoz
“Villar del Río” - “Deseos”
Bienvenido Mr. Marshall (Luis García Berlanga, 1953)
04:39


07
Miguel Asins Arbó
“Crèdits inici”
Plácido (Luis García Berlanga, 1961)
03:50


08
Miguel Asins Arbó
“Fox trot”
El cochecito (Marco Ferreri, 1961)
02:45


09
Miguel Asins Arbó
“Rock”
Un hecho violento (José María Forqué, 1959)
02:48


10
Daniel Montorio
“Soy minero”
Esa voz es una mina (Luis Lucia, 1955)
04:02


11
Augusto Algueró
“Crèdits inicials”
Una chica y un señor (Pedro Masó, 1973)
02:31


12
Waldo de los Ríos
“Crèdits finals”
¿Quién puede matar a un niño? (Narciso Ibáñez Serrador, 1976)
01:29


13
Anton García Abril
“Tema”
El hombre y la tierra (Félix Rodríguez de la Fuente, 1974)
03:02


14
Anton García Abril
“Tema de Fortunata”
Fortunata y Jacinta (Mario Camus, 1980)
04:30


15
José Nieto
“Crèdits finals”
Amanece, que no es poco (José Luis Cuerda, 1989)
03:35

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 22 d’abril de 2016, a les 23:00


Programa 378


Celebrem Sant Jordi. Amb poesies de Laia Carbonell i Míriam Cano... i música de Carles Cases!



null



Demà serà Sant Jordi, la diada del llibre i la rosa.

Naturalment, a El violí vermell no podem deixar de dedicar el programa a un dia tan assenyalat i, sobretot, tan bonic i tan esperançador.

Avui farem un programa diferent. Sí, escoltarem música de cinema, naturalment, és el propi del programa. Però farem servir la música de cinema per acompanyar poesia.

Avui us convido, amb molt de gust, a escoltar poesia a El violí vermell. I ho farem de la mà de dues poetes: la Laia Carbonell, que l’any passat va veure com el seu primer poemari, titulat Finlàndia guanyava el premi Amadeu Oller, i la Míriam Cano, que ja coneixeu d’haver vingut altres vegades al programa, que tot just la setmana passada presentava el seu segon poemari publicat, que porta per títol Ancoratge.

Amb elles parlarem, a elles sentirem recitar els seus poemes i tots junts gaudirem d’una vetllada dedicada a la poesia i a la música de cinema... amb fragments de bandes sonores de Carles Cases!


null



Audicions del programa d’avui:

Guió i selecció musical: Xavier Cazeneuve
Muntatge musical: Pau Blasi



01
«A mi m’agrada la poesia de la Laia Carbonell» (Xavier Cazeneuve)
Fons: Carles Cases, “Minuet”, Amic/Amat (Ventura Pons, 1999)


02-03
«Finlandia» (Laia Carbonell)
«Fos a blanc» (Laia Carbonell)
Fons: Carles Cases, “Sin paisaje”, Mi nombre es Sombra (Gonzalo Suárez, 1996)


04-05
«Los caminos de la vida» (Laia Carbonell)
«Envelat» (Laia Carbonell)
Fons: Carles Cases, “Ultrason”, Dancing (2011)


06
«El dia del meu casament» (Laia Carbonell)
Fons: Carles Cases, “El maletín”, Negre Buenos Aires (Ramon Térmens, 2009)


07-08
«Je suis» (Laia Carbonell)
«La teva mare» (Laia Carbonell)
Fons: Carles Cases, “Asia”, Eloïse (Jesús Garay, 2009)


09
«Suïcidi» (Laia Carbonell)
Fons: Carles Cases, “La playa vacía”, Mi nombre es Sombra (Gonzalo Suárez, 1996)


10
«Finalment el segon poemari de la Míriam Cano » (Xavier Cazeneuve)
Fons: Carles Cases, “Ifigènia”, Actrius (Ventura Pons, 1997)


11-14
«Caos» (Míriam Cano)
«Adveniment» (Míriam Cano)
«Ancorage» (Míriam Cano)
«Motel» (Míriam Cano)
Fons: Carles Cases, “Trio”, Actrius (Ventura Pons, 1997)


15
«Et in Alaska ego» (Míriam Cano)


16
«Voldria conèixer què m’ha dut fins aquí...» (Míriam Cano)
Fons: Carles Cases, “Music of the Beauty”, Food of Love (Ventura Pons, 2002)


17
Invitació a la poesia (Laia Carbonell i Míriam Cano)
Després: Carles Cases, “Music of the Beauty” (fragment), Food of Love (Ventura Pons, 2002)

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 18 de març de 2016, a les 23:00


Programa 373


Dràcula, de Bram Stoker (Wojciech Kilar, 1992)
Amb Míriam Cano



null



En aquest mes de març que hem dedicat a la música del compositors polonesos de música de cinema, avui toca pel•lícula, o millor dit, banda sonora.

Avui a El violí vermell us oferim audicions i comentaris al voltant de la banda sonora de Wojciech Kilar per a la pel·lícula Dràcula, de Bram Stoker, dirigida per Francis Ford Coppola l’any 1992.

Un programa que en el que hem tornat a comptar amb la col·laboració de l’escriptora (i gran amiga) Míriam Cano.


Audicions del programa d’avui:


01
Wojciech Kilar
“Dràcula, el principi”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
06:41


02
Wojciech Kilar
“La foto de la Mina”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
01:25


03
Wojciech Kilar
“Tempesta”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
05:05


04
Wojciech Kilar
“Les núvies”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
04:56


05
Wojciech Kilar
“Amor recordat”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
04:11


06
Wojciech Kilar
“Mina/Dràcula”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
04:48


07
Wojciech Kilar
“Els caçadors de vampirs”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
03:06


08
Debbie Wiseman
“Carmilla, la reina vampiresa”
Lesbian Vampire Killers / Vampires lesbianes assassines (Phil Claydon, 2009)
03:24


09
Wojciech Kilar
“El cercle de foc”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
01:51


10
Wojciech Kilar
“Amor etern - Ascensió”
Bram Stoker’s Dracula / Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
03:13
Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 4 de març de 2016, a les 23:00


Programa 371


Compositors polonesos de música de cinema



null



Seguim amb l’eix temàtic d’aquesta temporada a El violí vermell. Ja ho sabeu, cada mes el dediquem a la música cinematogràfica d’un país. Aquest mes de març, la música de cinema de Polònia; aquesta nit, compositors polonesos de música de cinema.


Audicions del programa d’avui:


01
Mosé Vainberg
“Intro i crèdits d’inici”
Quan volen les cigonyes (Mihail Kalatozov, 1957)
03:07


02
Andrezej Markowski
“Tema”
Cendres (Andrei Wajda, 1965)
02:02


03
Bronislau Kaper
“Obertura”
El motí de la Bounty (Lewis Milestone, 1962)
04:41


04
Krysztof Komeda
“Tema principal”
El ball dels vampirs (Roman Polansky, 1967)
02:15


05-06
Krysztof Komeda
“Tema principal versió vocal” - “Pànic una altra vegada”
La llavor del diable (Roman Polansky, 1968)
03:59


07
Krysztof Komeda
“El ganivet a l’aigua”
“El ganivet a l’aigua” (Roman Polansky, 1962)
02:11


08
Wojciech Kilar
“Tema principal”
El rei i l’ocell (Paul Grimault, 1979)
02:42


09
Wojciech Kilar
“Caçadors de vampirs”
Dràcula, de Bram Stoker (Francis Ford Coppola, 1992)
03:06


10
Wojciech Kilar
“Retrat d’una dama”
Retrat d’una dama (Jane Campion, 1996)
05:51


11
Zbigniew Preisner
“Per sempre feliços”
El jardí secret (Agnieszka Holland, 1991)
02:26


12
Jan A. P. Kaczmarek
“On és el senyor Barrie?”
Descobrint el país de Mai més (Marc Foster, 2004)
03:32


13
Abel Korzeniowski
“Núvols”
Un àngel a Cracòvia (Artur Wiecek, 2002)
04:14


14
Abel Korzeniowski
“Tema principal”
Un home solter (Tom Ford, 2010)
03:55

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve

Divendres, 12 de febrer de 2016, a les 23:00


Programa 368


La música del cinema rus






Com sabeu, a El violí vermell estem dedicant aquesta temporada a parlar cada mes de la música del cinema d’un país diferent. Aquest mes de febrer toca la música del cinema de Rússia.

Aquesta nit volem oferir-vos una panoràmica, per força abreujada, dels principals compositors russos de cinema.


null



Audicions del programa d’avui:


01
Dmitri Xostakòvitx
“ Final. Discurs de Stalin. Alyosha i Natasha es troben"
Padeniye Berlina / La caiguda de Berlin (Michail Chiaureli, 1949)
02:47


02
Sergei Prokofiev
“L’entrada d’Alexander a Pskov”
Alexander Nevski / Alexander Nevski (Sergei Eisenstein, 1938)
04:45


03
Alfred Schnittke
“Passejades”
Komissar / El comissari (Alesander Askoldow, 1967)
04:24


04-05
Alfred Schnittke
“ Tema” “Agitato 1. El carro”
Povest’o neisvestnom aktyore / La història d’un actor desconegut (Alexander Sarchi, 1976)
05:59


06
Vyacheslav Ovchinnikov
“Pròleg”
War and Peace / Guerra i Pau (Sergey Bondarchuk, 1967)
04:37


07
Vyacheslav Ovchinnikov
“ Tema 5”
Andrei Rubliev / Andrei Rubliev (Andrei Tarkovski, 1996)
02:11


08
Andrei Artemiev
“La tornada”
Solaris / Solaris (Andrei Tarkovski, 1972)
04:41


09
Andrei Artemiev
“Tema principal”
Urga / Urga (Nikita Mikalkov, 1992)
02:03


10
Sergei Yevtushenko
“Tema principal”
The Last Station / L’última estació (Michael Hoffmann, 2009)
05:12


11
Andrei Sigle
“Tema principal”
Alexandra / Alexandra (Aleksandr Sokurov, 2007)
03:10


12
Alexei Zakharov
“Tema principal”
X-Rebirth / X-Rebirth (Egosoft, 2013)
05:57

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 5 de febrer de 2016, a les 23:00


Programa 367


Felicitats, John Williams! (84!)
El despertar de la Força



null



Com tots els anys, quan s’acosta l’aniversari de John Williams ens agrada oferir-vos un programa d’homenatge a aquest compositor.

Avui, per celebrar l’aniversari de John Williams, dedicarem El violí vermell a comentar i sentir audicions de la seva última banda sonora seva: Las guerra de les galaxies VII: el despertar de la Força.


null



Audicions del programa d’avui:


01
John Williams
“Tema principal i l’atac al poble Jakku"
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
06:25


02
John Williams
“El voltó”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
03:42


03
John Williams
“Tema de Rey”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
03:12


04
John Williams
“El Falcó”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
03:32


05
John Williams
“Han i Leia”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
04:46


06
John Williams
“Marxa de la resistència”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
02:36


07
John Williams
“Snoke”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
02:03


08
John Williams
“Scherzo per a X Wings”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
02:32


09
John Williams
“Els camins de la Força”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
03:16


10
John Williams
“Adéu i El viatge”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
04:55


11
John Williams
“Els graons Jedi i final”
Star Wars VII: The Force Awakens / La guerra de les galàxies VII: El despertar de la Força (J.J. Abrams, 2015)
08:52

Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve
Divendres, 29 de gener de 2016, a les 23:00


Programa 366


Cinema Paradiso (Ennio Morricone, 1988)

Amb Míriam Cano






Si heu anat seguint els darrers programes, ja sabeu que aquest mes de gener estem dedicant El violí vermell a la música del cinema italià. Després d’haver fet un repàs a la història de la música cinematogràfica d’aquest país, la setmana passada vam dedicar el programa a Nino Rota, i avui, com acostumem a fer, tanquem el triangle amb un monogràfic sobre una banda sonora.

Aquesta nit escoltarem audicions i farem comentaris al voltant de Cinema Paradiso la banda sonora d’Ennio Morricone per al film del mateix títol de l’any 1988.

Aquesta nit, a més, el programa serà especial, ja que el farem a dues veus, amb una convidada i ja amiga del programa: Míriam Cano, escriptora i gran amiga, companya d’aventures radiofòniques de ja fa anys i que ja ha vingut alguna altra vegada abans a El violí vermell.

Amb ella, aquesta nit, no només volem parlar de la banda sonora Cinema Paradiso, ens agradaria fer-vos-la sentir, transmetre tota l’emoció que aquesta música d’Ennio Morricone és capaç de transmetre.





Audicions del programa d’avui:


01
Ennio Morricone
“Mentre penso en ella una altra vegada”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
01:18


02
Ennio Morricone
“Primera joventut”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
02:17


03
Ennio Morricone
“Quatre interludis”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
01:46


03
Ennio Morricone
“Totó i Alfredo”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
01:20


04
Ennio Morricone
“Cinema en flames”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
02:49


05
Ennio Morricone
“Després de la destrucció”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
02:03


06
Ennio Morricone
“Infància i maduresa”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
02:13


07
Andrea Morricone
“Tema d’amor”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
02:49


08
Ennio Morricone
“Tema d’amor per a Nata”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
04:08


09
Ennio Morricone
“Fugida, recerca i retorn”
CCinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
02:08


10
Ennio Morricone
“Visita al cinema”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
02:24


11-12
Ennio Morricone
“Projecció per a dos” – “De l’american sex appeal als primers Fellinis”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
05:35


13
Ennio Morricone
“Cinema Paradiso”
Cinema Paradiso / Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
03:00


Categoria: General
Escrit per: Xavier Cazeneuve

Divendres, 8 de gener de 2016, a les 23:00


Programa 363


La música de Fernando Velázquez



null



Avui volem dedicar el programa a un compositor basc, Fernando Velázquez, amb motiu de l’aparició fa unes poques setmanes d’un disc compacte, Fernando Velázquez. Concert Suites. Músic for films, amb suites d’algunes de les seves millors bandes sonores, enregistrada amb l’Orquestra Simfònica d’Euskadi i el Cor Landarbaso, sota la direcció del mateix compositor.

Fernando Velázquez és un dels compositors que més ens agrada del panorama actual de la música del cinema espanyol, i per això ens ha semblat que l’aparició d’aquest disc compacte amb suites de bandes sonores seves podria ser una immillorable excusa per donar-vos-el a conèixer.


null



Audicions del programa d’avui:


01
Fernando Velázquez
“Suite de El orfanato
El orfanato / L’orfenat (José Antonio Bayona, 2007)
17:01


02
Fernando Velázquez
“Suite de Lope
The Outlaw / Lope (Andrucha Waddington, 2010)
07:42


03
Fernando Velázquez
“Suite de El mal ajeno
For the Good of Others / El mal aliè (Oskar Santos, 2010)
13:28


04
Fernando Velázquez
“Suite de Zipi y Zape y el club de la canica
Zipi y Zape y el club de la canica / Zipi i Zape i el club de la canica (Oskar Santos, 2013)
08:56
Anterior

Enllaços patrocinats


Enllaços patrocinats




 

Contacta © Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, SA