Categoria: General
Escrit per: Elena Avellaneda
La ciutat de Colònia (Alemanya) acull des del 2009 la fira europea més important dedicada a l'entreteniment electrònic, la Gamescon. Aquest any estarà oberta per al públic en general del 16 al 19 d'agost, i un dia abans, avui 15 d'agost, només hi podran accedir professionals. De moment, i com ja és habitual en aquest tipus d'esdeveniments, les principals companyies ofereixen conferències per explicar les novetats més destacades que s'hi presenten.

De moment, va ser Capcom qui va donar el tret de sortida amb l'esperada presentació de “Remeber me”, una nova franquícia del genere d'acció i plataformes que ens posarà a la pell de Nilin en un París de l'any 2084. A més d'altres títols tan importants com “Lost Planet 3”, “Resident Evil 6”, “Devil May Cry” (DmC) i “Street Fighter X Tekken” per a PSVita.

Gamescon 2012


També han fet anuncis importants la gent d'Electronic Arts, a la seva conferència, la data de sortida al mercat de “Dead Space 3” que serà durant els primers mesos del 2013. També es va anunciar un nou “Battlefield 3: Premium Edition” i el multijugador de “Crysis 3”. També van ensenyar el nou “Sim City” amb un nou sistema anomenat GlassBox, que permet veure tot el que passa a la nostra ciutat.

Sony és una de les grans companyies que també ha presentat els seu producte als professionals del sector. En una hora han fet un repàs de les novetats amb títols com “The Last of Us”, “LittleBigPlanet Vita” i “PlayStation All-Stars Battle Royale”, però també amb un tràiler d'“Assassin's Creed III: Liberation”, on s'ha pogut veure com el joc s'ha adaptat a la jugabilitat de PSVita i la seva pantalla tàctil.

S'esperen més novetats i anuncis durant aquests dies de fira alemanya, una de les festes més importants del videojoc més a prop que mai.
Categoria: General
Escrit per: Elena Avellaneda
El passat 28 de juliol la consola portàtil Nintendo 3DS XL que ofereix una pantalla més gran, va aparèixer a les botigues del Japó, i durant aquests dies a la venda ha assolit la xifra de 200.000 unitats. La revista Famitsu ha assenyalat que Nintendo ha distribuït 19 milions de Nintendo 3DS XL a tot el món.

Acompanyant aquest llançament també es va posar al mercat el joc “New Super Mario Bros 2” del que s'han venut durant els seus tres dies a la venda 430.000 unitats. Aquesta xifra el col·loca com el joc que més ràpidament s'ha venut del catàleg d'aquesta consola.

Nintendo 3DS XL


Les xifres de venda d'aquesta consola comparant-les amb les de la seva antecessora, la Nintendo DS, es dupliquen en el mateix periòde de temps. Mentre que Nintendo DS va vendre 100.000 unitats i Dsi 170.000, aquesta ja ha aconseguit 200.000.

Per contra, al Regne Unit es creu que la xifra és molt inferior i tot i que no són xifres oficials de Nintendo, es parla que ha venut 10.000 unitats durant el seu primer dia a la venda. No es saben les xifres en altres territoris, però les vendes europees de la consola de les tres dimensions no són ni de lluny tan espectaculars com les que obté al Japó on es col·loca en el primer lloc de les llistes de vendes.
Categoria: General
Escrit per: Elena Avellaneda
Des de dissabte aquell que ho vulgui pot adquirir una Nintendo 3DS més gran, mida XL. Es tracta de la primera revisió de la consola quasi un any i mig després del seu llançament al mercat. La consola portàtil de Nintendo és la consola de nova generació millor venuda a Espanya en el que portem d'any.

La nova consola amb una mida més gran presenta com a al·licients unes pantalles més grosses i un major temps de duració de la seva bateria. El preu final amb el que la trobarem a les botigues és de 199,95 euros i haurem de comprar el carregador de la consola a part per un cost de 20 euros, aspecte molt criticat entre els consumidors que voldrien que estigués inclòs en el paquet de la consola.

Entre les novetats també es troba un disseny més estilitzat de la consola i una targeta SD de 4 GB en contes de 2 GB, amb el doble de capacitat que l'anterior. La consola rebrà jocs com “New Super Mario Bros 2” que apareixerà a les botigues durant aquest mes d'agost o “Luigi's Mansion”, “Animal Crossing” i “Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate” de l'estudi espanyol Mercury Steam.

Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
Hideo Kojima, un dels creadors de videojocs més reconeguts de la indústria de l'oci electrònic amb títols tan importants com “Metal Gear”, ha manifestat la dificultat que li suposa incloure una línia argumental en un videojoc i que aquest no és el fet principal que busca en un videojoc. Aquest fet sorprèn després de tenir en compte la importància que té el fil argumental en els seus videojocs tant pels personatges com pels complexos diàlegs que interpreten.

Metal Gear Solid 4


Kojima ha insistit que no vol explicar una història en els seus videojocs, considera que és molt difícil implementar-ho i creu que en realitat els creatius no haurien de buscar això. Malgrat tot, és ben cert que a “Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot” va incloure l'escena cinemàtica més llarga feta mai per un estudi, són 27 minuts, pràcticament un curtmetratge.

El creatiu japonès ha explicat que quan un jugador és dins d'una història i actuant com un personatge vol que aquests no només es diverteixin, sinó que tinguin una experiència emocionant i que pensin en moltes coses diferents. De moment, està treballant en el “Fox Engine”, un projecte misteriós del qual ensenyarà nou material el 30 d'agost que ve.
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
L'estudi de Sony Santa Monica, responsable de la programació del nou videojoc de la saga “God of War”, no vol entrar en polèmica, per això ho ha deixat clar a l'entrevista que els seus dissenyadors han mantingut amb la revista en línia americana IGN, no hi haurà contingut violent contra les dones en el seu videojoc.

Ha estat David Hewitt, dissenyador mànager de Sony Santa Monica, que ha assenyalat que han decidit rebutjar alguns elements i un d'ells ha estat la violència contra les dones. Segons el responsable, l'estudi ha decidit allunyar-se d'aquests aspectes i ser més curós amb aquest tema.



Aquesta decisió l'han pres perquè hi ha temes que impacten en la societat i l'estudi no vol que aquestes polèmiques puguin crear-los mala imatge. No és un comunicat oficial, simplement és una entrevista, però ja es veuen clares les intencions dels creadors d'un dels jocs més reconeguts de la història del videojoc.

“God of War: Ascension” apareixerà al mercat a principis del 2013, on Kratos tornarà a buscar la venjança per sobre de tot, no gaudeix amb la violència però el seu objectiu li fa fer tot tipus d'accions violentes.
Categoria: Rol
Escrit per: Elena Avellaneda
El director de cinema Sam Raimi, conegut per títols com “Spiderman” o “Possessió Infernal”, va anunciar fa tres anys que s'encarregaria de dur a la gran pantalla la pel·lícula d'animació basada en el videojoc de rol de Blizzard “World of Warcraft”. La producció del film aniria a càrrec de Legendary Pictures i Chris Metzen de Blizzard s'encarregaria de la coproducció.

Doncs bé, sembla que Sam Raimi ha decidit desvincular-se de la pel·lícula a causa dels seus nous compromisos professionals, segons ha publicat la revista digital Crave Online. I segons el que ha explicat Raimi, ha deixat de dirigir la pel·lícula perquè està treballant en el projecte “Oz”, una pel·lícula produïda per Disney.

World of Warcraft


Blizzard encara no ha donat el nom del nou director, tot i que Raimi va insinuar que la pel·lícula ja ha entrat en fase de producció. La pel·lícula comptarà també amb Charles Roven, productor de les últimes pel·lícules de “Batman”. Per Raimi Warcraft explica una història fantàstica i fa 3 anys, quan s'anunciava que es faria càrrec de la seva direcció, deia que se sentia emocionat per treballar amb un equip amb tant de talent. Esperem que el nou director s'ho agafi amb tanta il·lusió.
Categoria: General
Escrit per: Elena Avellaneda
Crystal Dynamics i Square Enix, responsables de la nova edició de la mítica saga d'aventures “Tomb Raider” ha anunciat que l'escriptora Rhianna Pratchett serà la guionista principal del nou videojoc amb Lara Croft com a protagonista, que apareixerà per a PC, la consola PlayStation 3 i per a Xbox 360.

Rhianna Pratchett té un currículum força ampli pel que fa al treball com a guionista de videojocs. Ha treballat en jocs tan importants com Mirror's Edge d'Electronic Arts i Overlord de la companyia Triumph Studios. A més, ha estat candidata als premis BAFTA, un dels més prestigiosos del món del videojoc, i guardonada per l'associació britànica Writer's Guild.

Rhianna Pratchett


A la carrera de Rhianna, segurament que hi ha influït molt el seu pare, Terry Pratchett, també escriptor centrat en novel·les de caire fantàstic. Terry Pratchett també és conegut per ser el creador de “Mundodisco” (“Discworld” en anglès) base del que després seria un videojoc de rol mític dels anys noranta del segle passat.

Pratchett, la filla, ens explicarà l'aventura de Lara Croft en un moment de la seva joventut i en una història complicada on s'haurà d'enfrontar a humans molt estranys en una illa remota. Des de l'inici de la producció del videojoc Rhianna ha estat treballant en el guió, i segons Darrell Gallagher, de Crystal Dynamics, la jove escriptora ha donat una perspectiva única al projecte que els ha ajudat a explorar els orígens del personatge d'aquesta arqueòloga mítica.
Categoria: General
Escrit per: Elena Avellaneda
Fa molts anys que el projecte per fer una pel·lícula basada en la sèrie de videojocs “God of War” corre pels passadissos de Hollywood. De fet David Self va fer un guió per una pel·lícula sobre aquests videojocs que ara ha quedat descartat en favor del que estan preparant els guionistes de la pel·lícula de terror SAW.

Així doncs, seran finalment Patrick Melton i Marcus Dustan, guionistes de la saga SAW des de la quarta edició, els que portaran a la gran pantalla la sèrie de videojocs de la qual te l'exclusiva la consola PlayStation de Sony des de fa anys. El guió de David Self ha estat aparcat en favor del que estan preparant la parella de guionistes.

God of War


Malgrat tot, David Self no es desvincularà del tot del projecte i desenvoluparà les tasques de productor executiu juntament amb Charles Roven i Alex Gartner, productors que han participat en la pel·lícula “The Dark Knight Rises”, la nova edició de Batman que s'estrenarà als cinemes el proper 20 de juliol.

Aquesta setmana també s'ha conegut que Ubi Soft ha contactat amb l'actor Michael Fassbender per interpretar a Ataïr el protagonista de la seva saga de videojocs més reconeguda “ Assassin's Creed”. Encara no tenen director ni guionista però en els propers mesos segur que treballen per trobar-los. Recentment, també s'ha fet saber que CBS films s'ha quedat amb els drets per fer la pel·lícula sobre la saga “Deus Ex”.
Categoria: General
Escrit per: Elena Avellaneda
Finalment, la distribuïdora de productes Nintendo a Espanya ha decidit després de la polèmica amb la traducció al castellà del videojoc “Kingdom Hearts 3D Dream Drop Distance” no encarregar-se de la distribució d'aquest títol a Espanya i deixar que l'editora, Square Enix, s'encarregui de fer-ho.

Després que fa només unes setmanes esclatés la polèmica després que es publiqués la notícia que el videojoc de Square Enix per Nintendo 3DS de la famosa sèrie “Kingdom Hearts” no tindria traducció al castellà, Nintendo Ibérica ha decidit no fer les tasques de distribució i desmarcar-se clarament de la decisió de la companyia editora que ha fet que la comunitat de seguidors del joc expressi el seu malestar en les xarxes socials i fòrums. A molts seguidors els resultarà molt difícil seguir la complicada història si han de seguir els diàlegs en anglès.

“Kingdom Hearts 3D Dream Drop Distance”


Per tots és conegut que Nintendo tradueix la majoria dels seus productes al castellà, és per aquesta raó segurament que s'ha volgut desmarcar clarament de la decisió de Square Enix i amb una curta però concisa nota de premsa, ha decidit no encarregar-se de les tasques de distribució d'aquest producte a Espanya.

Així doncs, a la nota de premsa també s'explica que serà Square Enix Europa qui s'encarregarà directament de la distribució del títol i que el posarà a la venda a “establiments seleccionats” el proper 20 de juliol.
Categoria: General
Escrit per: Elena Avellaneda
Lucas Arts, la companyia dedicada a la producció de videojocs que ha estat vinculat al desenvolupament de videojocs basats en la serie “Star Wars” del creador George Lucas, actualment te uns quants projectes que criden l'atenció dels seus seguidors.

Per un costat varen anunciar durant la fira E3 passada que estaven desenvolupant "Star Wars 1313", una aventura basada en un caça-recompenses ambientada en l'univers de la Guerra de les Galaxies. Encara no han confirmat les plataformes per a les que aquest títol està destinat, el que han anunciat és que el seu llançament està previst per l'any vinent.



La companyia també està treballant en un joc d'acció en primera persona i tot i que no està anunciat, les ofertes de treball del dissenyador de sistemes de l'empresa busquen un professional tant per “Star Wars 1313” com també per un projecte “en desenvolupament”. Segons les ofertes de treball aquest joc està destinat a les consoles actuals com a les futures.

Per acabar amb els projectes, també volen contractar a un director creatiu que estigui especialitzat en “casual games” que s'encarregui des supervisar equips externs i interns per a jocs d'una audiència massiva i amb experiència en jocs per a mòbils. Tot són reptes per a una de les companyies més representatives del món del videojoc.
Següent Anterior