Categoria: Puzle
Escrit per: Elena Avellaneda
Això és el que han fet els jugadors de “Foldit”, un joc del gènere puzle que ha aconseguit resoldre l'estructura d'una proteïna. Pel que sembla, els seguidors del joc han descobert la configuració de l'estructura d'un encim retrovíric que es presenta en el procés de desenvolupament i contagi del virus de la sida. El que permet aquest descobriment és millorar els processos d'estudi d'aquest element i així combatre malalties.

Els científics varen proposar que els jugadors produïssin models de la proteïna utilitzant el joc i van quedar parats que els jugadors aconseguissin generar models de qualitat per tenir èxit en un reemplaçament molecular. Ja ho diu la plana web del joc “Foldit” és una bona manera de contribuir a la ciència jugant.

Foldit


No sempre hi ha notícies dolentes al voltant del món del videojoc, aquesta n'és una i, a més, també fa poc un estudi de l'investigador Patrick Markey ha revelat que els videojocs no transformen les persones en psicòpates per jugar-hi. L'investigador creu que l'estudi ha de recaure sobre el jugador per determinar quins són els elements que actuen en el desenvolupament emocional.

Segons paraules de Markey “els jocs no són bons o dolents per a tothom. Algunes persones exposades a certs elements, si juguen, poden ser més propenses a veure's influïdes negativament. L'estudi va començar durant l'any 2009 i va comptar amb 118 persones que van jugar amb jocs violents i no violents.

Malgrat tot, sempre hi ha la noticía negra, com la tiroteig que va causar Ryan Donovan a l'interior d'un submarí i que va acabar amb la vida d'un militar superior i va ferir altres companys tot i que han pogut salvar la vida. El mateix assassí va comparar el seu acte amb “una massacre a l'estil 'Grand Theft Auto'”. Per Patrick Markey, segurament caldria buscar les respostes en el mateix Ryan Donovan i no en el joc en el qual diu haver-se inspirat.
Categoria: Puzle
Escrit per: Elena Avellaneda
Ben bé no serem homes del temps com els de TV3, perquè en realitat serem més aviat com uns déus que podrem jugar amb la meteorologia, i això, malauradament, en realitat no ho poden fer els senyors que ens diuen quin temps farà cada dia de la setmana. Estic parlant de “Storm”, un joc de l'estudi Zoo Games en el qual podrem fer ploure, nevar i fer que faci sol amb un objectiu concret, que no serà marxar de vacances de Setmana Santa ;)

Storm


L'objectiu que es perseguirà serà aconseguir que una llavor viatgi per l'escenari gràcies a la pluja, el vent o la neu, i arribi al lloc de terra on ha de plantar-se i fructificar. En cadascuna de les fases hi haurà una cinquantena de llavors, i haurem de manipular la meteorologia perquè de totes en neixi la planta corresponent. Una ventada provocada pel jugador fent viatjar uns metres la llavor per arribar al tros de terra adequat, a la qual se sumarà un xàfec primaveral, farà créixer instantàniament un petit arbust. Una mica de sol també farà que la llavor avanci adequadament en el seu creixement.

El títol jugarà amb la física i serà imprescindible que comptem amb els diferents accidents geogràfics per fer que la llavor es desplaci d'un lloc a l'altre, amb la dificultat pròpia d'un material que no necessita mitjans per moure's per si mateix; així doncs, el resultat no sempre serà fàcil. El joc oferirà tres modalitats diferents: mode “adventure”, mode “challenge” i mode “spirit”. Les plataformes per a les quals estarà disponible són PS3, Xbox 360 i PC. Si no us ha quedat prou clar, aquest vídeo mostra el sistema de joc.
Categoria: Puzle
Escrit per: Elena Avellaneda
El pare dels jocs de puzle, el Tetris, al qual tothom ha jugat una partida a la seva vida, ha aconseguit la increïble xifra de 100 milions de descàrregues de la seva versió per a mòbils, des del 2005. Aquesta dada converteix el Tetris com el joc millor venut de tots els temps, tota una fita històrica.

Aquesta xifra l’ha fet pública Electronic Arts, companyia que té els drets del joc des del 2006 i que s'ha convertit en el seu joc de mòbil més valorat. Per a les companyies que exploten el joc, aquest és un títol que mai morirà, és un joc etern, qualsevol pot retornar-hi i enganxar-s'hi com el primer dia.

Tetris


Per a aquells que desconeixeu la història de Tetris, cal recordar que el seu creador va ser Aleksei Pazhitnov quan treballava a l’Acadèmia de les Ciències de Moscou, que es va inspirar en el famós “pentominos”, un trencaclosques d’origen grec. El joc, després d’una sèrie de vicissituds, va arribar a mans de Nintendo, que va aconseguir la seva llicència i va acompanyar la consola portàtil GameBoy en la seva estrena.