Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
Per mitjà de la revista "Famitsu", Kojima Productions ha donat a conèixer la primera imatge del proper joc de la saga “Metal Gear Solid” que portarà per subtítol “Ground Zero”. Aquest nou títol està desenvolupat utilitzant el motor gràfic anomenat Fox Engine, que ha estat creat per la companyia Kojima Productions i que serà utilitzat per a aquesta i properes produccions de l'equip.

Aquest motor gràfic ha estat donat a conèixer fa poques hores al Japó i l'han provat en un PC de l'actual generació similar a les prestacions de PS3 o Xbox 360. Els assistents a l'esdeveniment han donat les seves opinions a través de Twitter i sembla que la reacció ha estat de plena satisfacció en veure'l en moviment.

Primera imatge de Ground Zero


Es difícil amagar un secret en l'època de la informació global i les telecomunicacions, això és el que pretenia l'equip d'Hideo Kojima durant la presentació del 25 aniversari de la sèrie “Metal Gear”, on no es podien donar detalls sobre aquesta nova edició de la saga. Però segons aquestes informacions sembla que el protagonista seria Big Boss.
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
Rockstar Games (http://www.rockstargames.com) ha presentat noves imatges del seu nou títol, un nou capítol de la seva saga més preuada, “Grand Theft Auto”, que en aquesta cinquena edició, de la qual de moment se sap ben poca cosa i únicament és la companyia la que va ensenyant imatges amb comptagotes. Les imatges que han alliberat són de la feina bruta de policies i lladres.

Cotxes a "GTA V"


Primer va ensenyar imatges sobre els vehicles, després sobre activitats lúdiques i ara sobre persecucions i la feina de la policia a “GTA V”. Però només fa això, ensenyar imatges però ni una paraula del joc, tot i que algunes botigues el col·loquen a la venda per aquest mateix mes de novembre, els especialistes diuen que no sortirà fins l'any vinent.

Les noves imatges són espectaculars, i ens parlen dels suposats “negocis” de la policia, segons la web de Rockstar, algunes curses de cotxes en persecució, nous cotxes, una avioneta sobre un riu i armes amb espiell làser.

Una avioneta sobrevolant un riu
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
Hideo Kojima, un dels creadors de videojocs més reconeguts de la indústria de l'oci electrònic amb títols tan importants com “Metal Gear”, ha manifestat la dificultat que li suposa incloure una línia argumental en un videojoc i que aquest no és el fet principal que busca en un videojoc. Aquest fet sorprèn després de tenir en compte la importància que té el fil argumental en els seus videojocs tant pels personatges com pels complexos diàlegs que interpreten.

Metal Gear Solid 4


Kojima ha insistit que no vol explicar una història en els seus videojocs, considera que és molt difícil implementar-ho i creu que en realitat els creatius no haurien de buscar això. Malgrat tot, és ben cert que a “Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot” va incloure l'escena cinemàtica més llarga feta mai per un estudi, són 27 minuts, pràcticament un curtmetratge.

El creatiu japonès ha explicat que quan un jugador és dins d'una història i actuant com un personatge vol que aquests no només es diverteixin, sinó que tinguin una experiència emocionant i que pensin en moltes coses diferents. De moment, està treballant en el “Fox Engine”, un projecte misteriós del qual ensenyarà nou material el 30 d'agost que ve.
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
L'estudi de Sony Santa Monica, responsable de la programació del nou videojoc de la saga “God of War”, no vol entrar en polèmica, per això ho ha deixat clar a l'entrevista que els seus dissenyadors han mantingut amb la revista en línia americana IGN, no hi haurà contingut violent contra les dones en el seu videojoc.

Ha estat David Hewitt, dissenyador mànager de Sony Santa Monica, que ha assenyalat que han decidit rebutjar alguns elements i un d'ells ha estat la violència contra les dones. Segons el responsable, l'estudi ha decidit allunyar-se d'aquests aspectes i ser més curós amb aquest tema.



Aquesta decisió l'han pres perquè hi ha temes que impacten en la societat i l'estudi no vol que aquestes polèmiques puguin crear-los mala imatge. No és un comunicat oficial, simplement és una entrevista, però ja es veuen clares les intencions dels creadors d'un dels jocs més reconeguts de la història del videojoc.

“God of War: Ascension” apareixerà al mercat a principis del 2013, on Kratos tornarà a buscar la venjança per sobre de tot, no gaudeix amb la violència però el seu objectiu li fa fer tot tipus d'accions violentes.
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
Ara fa 20 anys id Software llançava al mercat el videojoc titulat “Wolfenstein”, un joc d'acció en primera persona que es va convertir en el pioner del seu gènere, al qual li van seguir jocs tan importants com “Doom” o “Quake”. L'argument gira entorn d'un espia dels Estats Units que intenta fugir del castell nazi on es troba empresonat.

Per celebrar l'efemèride, id Software ha fet una versió del joc per a sistemes de navegació web, que es pot obtenir des d'aquest enllaç. Des d'aquesta plana es pot seleccionar el capítol que es vulgui jugar sense la necessitat de jugar a tot des del principi.

Wolfenstein


L'opció de treure jocs per a planes web és una opció que ja s'està posant sobre la taula i fins i tot des de companyies com Epic Games es diu que els Triple A també podrien sortir per aquests tipus de plataformes.
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
“Rampage” és el títol d'un joc arcade de l'any 1986, on els jugadors es convertien en tres possibles monstres de gran volum que intentaven sobreviure lluitant contra els militars que volien acabar amb les seves vides. El jugador guanyava la partida a la màquina quan la ciutat quedava reduïda a una bona pila d'enderrocs. Més tard, la recreativa també es va adaptar a diverses consoles domèstiques i va gaudir d'un considerable èxit entre els jugadors de l'època.

"Rampage" el joc dels vuitanta


El cinema vol portar aquest títol a la gran pantalla i per això el primer és fer un guió, així doncs el guionista encarregat de portar aquesta història al cinema serà Ryan Engle, conegut per haver treballat recentment amb Louis Leterrier en el guió d'“A Killing on Carnival Row”, un film de terror ambientada en època victoriana on els éssers humans conviuen amb fades, elfs i vampirs, i on un detectiu vol resoldre una sèrie d'assassinats.

Ryan Engle, també és autor de la propera pel·lícula del barceloní Jaume Collet-Serra, titulada “Clear Day”, més conegut per rodar la pel·lícula “Unknown” rodada amb els actors Liam Neeson, January Jones, Frank Langella i Diane Kruger. La productora New Line Cinema, encarregada de l'adaptació considera una prioritat la filmació de la pel·lícula de la qual espera que sigui un èxit semblant a “Independence Day” però amb un pressupost més reduït.
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
Malgrat que es va tancar Team Bondi després del llançament de “L.A. Noir”, Rockstar no descarta un nou joc on es puguin continuar amb les aventures d'investigació de la franquícia. Tot i que han assegurat que estan molt enfeinats amb “Max Payne 3” i “GTA V”, els dos projectes més importants de la companyia en aquest moment.

No han decidit res en concret, valoren molt positivament la brillant acollida de “L.A. Noire” i el que fan actualment es considerar el futur del videojoc com una saga i les conseqüències que això tindria per al títol. Mai els hi agraden les preses per fer una seqüela, però això no vol dir que no pugui passar d'una altra manera i sigui més aviat del que s'espera.

L.A. Noire


Segons RockStar, tenen un munt de jocs que volen fer i el problema sempre és el mateix, la manca d'espai i temps. Sobre l'esperat “GTA V” han assenyalat que les primeres notícies sobre el joc arribaran d'aquí pocs mesos.
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
Ken Levine és el dissenyador de l'última entrega de la saga "Bioshock" que es titula “Bioshock Infinite”, i l'única persona de l'equip que coneix la trama completa del seu videojoc. Així doncs, el creador del joc es reserva per ell mateix part de la trama per mantenir l'efecte sorpresa i observar les reaccions de l'equip a mesura que van descobrint també el desenvolupament de la història.

El mateix Levine diu que vol que els companys arribin verges al contingut i això és important perquè mai es poden veure les reaccions una segona vegada. Assumeix que deu ser frustrant per a l'equip, no vol que coneguin la trama del joc i ells li demanen un document on ho expliqui tot.

Bioshock Infinite


Reconeix que pot arribar a ser confús per alguns professionals, però per ell és el sistema més apropiat perquè el desenvolupament sigui al més adequat possible. El joc està previst pel seu llançament aquest 2012 en les consoles PS3 i Xbox 360 a més de per a PC.

D'altra banda, Levine ha confirmat que el joc tindrà efectes 3D per a la versió de PlayStation 3, el que no s'ha confirmat encara és que aquests efectes tridimensionals també s'implementin a les versions de PC i Xbox 360.
Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
Després que la xarxa ha bullit en rumors i comentaris sobre la data de sortida de “RE6”, finalment Capcom, l'empresa responsable del títol, ha confirmat la data en què posarà a la venda la nova entrega de la saga “Resident Evil” que serà el 20 de novembre d'aquest mateix any 2012. En principi sortirà per a PlayStation 3 i Xbox 360, i més tard també ho farà per a PCs.

En aquesta nova edició, el president dels Estats Units patirà un atac terrorista, fet que farà que el personatge Leon S. Kennedy, protagonista d'altres entregues de la saga, hagi de prendre una decisió gens fàcil. D'altra banda, també ens retrobarem amb un antic conegut de la sèrie "Resident Evil" com és Chris Redfield, que viatjarà fins a la Xina per investigar els atacs terroristes amb armes biològiques.

Segons comenten els seus creadors, aquest nou títol representa un pas de gegant en l'evolució de la sèrie, en què altres personatges participaran en la trama que viatjarà per un planeta Terra commocionat pel caos. El cap de l'equip de desenvolupament, Hiroyuki Kobayashi, ha dit que aposten clarament per terror dramàtic i que assegura que aquesta edició agradarà a tots dos tipus de seguidors de la sèrie.

A més a més de la data també s'ha fet públic el tràiler oficial amb les primeres imatges “in-game” del joc:

Categoria: Acció
Escrit per: Elena Avellaneda
De tant en tant ens agrada donar xifres de vendes, aquest cop li toca a la saga de jocs “Uncharted” formada per tres jocs d'acció on Nathan Drake el protagonista es dedica a la recerca de tresors molt amagats. Ha estat l'encarregat de màrqueting de Sony Computer Entertainment Amèrica, Asad Quizilbash qui ha donat la xifra de 13 milions de jocs venuts en tot el món.

Durant una entrevista on analitzava la promoció que s'havia seguit amb la saga “Uncharted” va donar aquesta xifra i va remarcar la importància que sens dubte té la saga per a les consoles PlayStation, jocs que són, per altra banda, exclusius per a la plataforma PlayStation. Ara com ara, hi ha tres edicions diferents a la venda i es prepara una quarta entrega amb el subtítol “Golden Abyss” que apareixerà per a la futura consola portàtil de Sony, PlayStation Vita.

Nathan Drake


De tota manera i malgrat les excel·lents xifres de la saga, la darrera entrega ha estat eclipsada per altres grans estrenes de la temporada com “Call of Duty Modern Warfare 3”. Les xifres de vendes dels grans títols d'aquest any són 8 milions de còpies per “Battlefield 3” i uns 10 milions per “Modern Warfare 3”, xifres espectaculars tot i que ja s'esperaven en saber-se que durant la primera setmana a la venda de “MW3” ja havia venut 6,5 milions de jocs.
Anterior