Atenent una creixent preocupació social, la petició del Consell de l’Audiovisual de Catalunya i del Col·legi de Metges de Catalunya i l’esperit de la resolució 220/XII, de 20 de desembre de 2018, del Parlament de Catalunya sobre la protecció dels Infants, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha optat per eliminar la publicitat d'apostes i jocs en línia en tots els seus mitjans per tal d’aportar un element viu i actiu de protecció que incideixi de manera directa en un determinat sector de l’audiència, molt més vulnerable davant dels riscos d’addicció que es deriven d’aquesta mena de productes que creixen de manera exponencial


La CCMA ha decidit no emetre més publicitat d’apostes i jocs en línia en cap dels seus mitjans


L’informe del CAC “Anàlisi de la presència de de continguts de promoció del joc i les apostes en línia” posava de manifest que el 45,3% dels anuncis de jocs i apostes en línia s’estan emetent en horari protegit i que, a més, utilitzen estratègies molt agressives de captació de clients. També recull que gairebé el 40% dels jugadors patològics s’inicia en el joc abans dels 18 anys. Això vol dir que emetre aquests anuncis fa que nens, adolescents i joves es vegin exposats a la recepció constant i sense restriccions d’aquests missatges, ja que la regulació audiovisual actual permet la seva difusió en franges d’emissió d’esdeveniments esportius.
En aquest sentit doncs, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals s’ha avançat a la normativa i ha traslladat a la direcció de Màrqueting i Vendes les indicacions necessàries per tal d’evitar l’emissió i les futures contractacions de publicitat sobre joc i apostes en línia als mitjans de la CCMA. Aquesta mesura va entrar en vigor el passat 30 de juny per tal de respectar la vigència dels contractes signats prèviament.