Cinema 3 - HomePage

Autor: Cinema 3


16/10/2013:

Categoria: General
Escrit per: Cinema 3
"Prisioneros" de Denis Villeneuve

“Prisioneros” no ha entrat amb la força esperada a la cartellera, encara que té tots els elements d’un “thriller” d’èxit: un càsting potent encapçalat per Hugh Jackman, un enigma per resoldre que manté l’atenció durant dues hores i mitja, acció dosificada i un director amb una nominació a l’Oscar per “Incendies”, el canadenc Denis Villeneuve.

Segurament l’impacte de “Gravity”, que se situa al capdavant de la cartellera, ha fet que fins i tot passi una mica desapercebuda, i no s’ho mereix.



“Prisioneros” explora ens els sentiments humans i en les reaccions que qualsevol persona pot tenir en una situació tan extrema com el rapte d’una filla petita. A més a més, fa un retrat absolutament versemblant d’un pare, interpretat per Huhg Jackman, que és capaç d’utilitzar la violència més radical mentre resa per la seva filla.

A Sant Sebastià vam parlar amb el protagonista i el director i us deixem aquí les entrevistes per si són del vostre interès. Hem de dir que en alguna pregunta es fa “spoiler”, així que si no l’heu vista encara, millor que no ho sentiu.






Hugh Jackman






Denis Villeneuve
.
Categoria: Trailers
Escrit per: Cinema 3

Tràiler de la nova pel·lícula de Cesc Gay que clausura dissabte 17 el festival de Roma. Amb un repartiment espectacular: Leonardo Sbaraglia, Eduard Fernàndez, Javier Càmara, Clara Segura, Luis Tosar, Ricardo Darín, Candela Peña, Eduardo Noriega, Leonor Watling, Jordi Mollà, Cayetana Guillén-Cuervo i Alberto San Juan. .

29/03/2012: Vaga General 29 M

Categoria: General
Escrit per: Cinema 3

“Els treballadors de TVC s’han adherit a la vaga general contra la reforma laboral i les retallades socials; per aquest motiu, els continguts a la xarxa s’alteraran durant tot el dia. L’acord de serveis mínims és el compromís dels treballadors de TVC amb els mitjans del servei públic i la informació”.
Defensem la RTV pública i de servei
.
Categoria: General
Escrit per: Cinema 3




Entrevistes a Steve McQueen i Michael Fassbender, director i actor de l'estrena de la setmana, "Shame", que parla de l'addicció al sexe del protagonista.
Charlize Theron torna a la cartellera amb "Young Adult".
Reportatge sobre "Lo mejor de Eva", dirigida per Mariano Barroso i protagonitzada per Leonor Watling i Miguel Ángel Silvestre.
Repàs de les pel·lícules més destacades de la Berlinale.
Opinió del públic sobre "Caballo de batalla", de Steven Spielberg.
I en la secció "Ni blanc ni negre", Jaume Figueras i Àlex Gorina parlen de cavalls destacats en la història del cinema. .
Categoria: General
Escrit per: Cinema 3




Dos cavalls protagonistes a la cartellera: "Caballo de batalla", de Steven Spielberg, i un de menys comercial, "The turin horse", de Béla Tarr.
Entrevistem Antonio Chavarrías abans que marxi a Berlín a presentar la seva pel·lícula "Dictado".
També hem parlat amb Denzel Washington, que ha estat a Madrid presentant "El invitado".
Reportatge i enquesta entre el públic de "Katmandú, un espejo en el cielo", d'Icíar Bollaín, amb Verónica Echegui de protagonista.
Repàs dels premiats als Gaudí.
I a la secció "Ni blanc ni negre", Jaume Figueras i Àlex Gorina debaten sobre les famílies en el cinema. .
Categoria: General
Escrit per: Cinema 3




Fet amb molt carinyo i estil cinema mut, per no desentonar amb la pel·lícula. .
Categoria: General
Escrit per: Cinema 3
.
Categoria: Festivals
Escrit per: Cinema 3
Filmets
VENUS de Badalona – Premi a la millor pel·lícula:
TUSSILAGO, Suècia, documental
Direcció: Jonas Odell

VENUS de Badalona – Premi especial del Jurat:
DEUX INCONNUS, França, ficció
Guió: Loren Wolkstein

Menció especial del Jurat internacional 2011:
TRANSIT, Anglaterra, ficció
Direcció: Chris Roche

.

» Text complet

Categoria: General
Escrit per: Cinema 3
Un any més, el Fecinema torna a Manresa per mostrar el millor del cinema negre.

Amb greus dificultats econòmiques, el Festival Internacional de Cinema Negre intenta conduir un certamen que ja ha arribat a la 13a edició.

Del 9 al 13 de novembre, per la capital del Bages han passat petites joies com "Cuenta atrás" ,del francès Fred Cavayé o "Drive" de Nicolas Winding Refn, aplaudida a l'última edició del Festival de Sitges.

En ocasions, el cinema negre està allunyat de la concepció clàssica del gènere. Per aquest motiu, aquest any s'ha creat la secció paral•lela N+F (El Negre més el Fantàstic). Pel•lícules com "Le havre" d’Aki Kaurismaki i "Surveillance" de Jennifer Lynch, es podran veure en aquesta nova secció.

Un complet homenatge a Sidney Lumet ha complementat la mostra amb "Tarde de perros", "Príncipe de la ciudad" o "La noche cae sobre Manhattan" .


José Luis Rebordinos, director del Festival de Cinema de Sant Sebastià, presideix el jurat, que ha concedit el premi a la millor pel•lícula, El Plácido de Plata, a “Rundskop”, de Michaël R. Roskam, seleccionada per representar Bèlgica als Oscars de Hollywood.


A més, l'expresident de l'Acadèmia, Álex de la Iglesia i l'actor de Vilanova i la Geltrú Sergi López han rebut el premi d'honor a la seva trajectòria cinematogràfica.
.
Categoria: Actualitat
Escrit per: Cinema 3
Isaki Lacuesta
Un article del cineasta Isaki Lacuesta publicat a “La Vanguardia”, en resposta al comentari del Sergi Pàmies sobre les virtuts (i ho dic amb ironia) de la crítica cinematogràfica en els “media” actuals, mereix comentari. Lacuesta, molt cremat i amb dret, per la rebuda de “Los pasos dobles”, tant a nivell comercial com al Festival de Sant Sebastià (on va rebre la Conxa d’Or, enmig del desànim d’una part de la crítica cinematogràfica que el va valorar com un film excessivament d’autor, minoritari o marginal, i per tant indigne de ser valorat com el millor del certamen) qüestiona que aquesta crítica s’estigui fent en excés des d’actituds conservadores, al servei de les virtuts més demagògiques i populistes del cinema actual, i defensa que un Festival ha d’estar sempre disposat a apostar per les propostes més progressistes.

Sergi Pàmies
A l’article de Sergi Pàmies s’intueix aquella indolència mental característica, que ha convertit el cinema en només una eina de consum fàcil, també entre aquelles persones que exerceixen el requisit de la intel•ligència. O fins i tot, diria jo, que no són tan exigents en el cinema com ho són en la literatura, en la pintura, en la política o en el futbol. Ho dic perquè en Sergi Pàmies és un escriptor brillant, de prosa aguda i idees que criden molt l’atenció, que ha decidit que és capaç de parlar de gairebé tot, però jo no sé si està del tot preparat i coneix prou el cinema per manifestar res més que el dret a la pròpia opinió, però sense enredar-se a incidir sobre la manera com han de pensar i opinar els altres, i menys encara sobre el paper històric, ni la importància estètica, ni poder comparar estils, ni reflexionar a fons sobre el moment actual del cinema. A Sergi Pàmies li passa com a molts altres, i és que amb el cinema tothom s’hi atreveix, potser perquè el cinema ha permès que la lliure opinió s’hagi escampat dotant de carta professional de crític a tots els que tenen qualsevol blog, fanzinema o columna a les xarxes socials, però sense requerir prèviament quina base de coneixements hi ha, ni quin nivell de reflexió som capaços de demostrar. Això no passaria en els altres àmbits de la creativitat, o com a mínim no es prendria en consideració, i és aquest el factor determinant: hem acabat assumint que una crítica de cinema, com diem ara, democratitzada converteix totes les veus en veus de rigor. I res més lluny de la realitat. Fins i tot en el cas de personalitats del nivell d’en Pàmies, que de ben segur té veu pròpia i una opinió potser interessant, però que de cap de les maneres ha demostrat prou coneixements i anàlisi per fer dictàmens generals.

Lacuesta es queixa d’aquesta crítica que amaga darrere la prepotència el servilisme a les ofertes mercantils del cinema dit “comercial”, o la capacitat de ser “enfant terrible”, “destroyer” o una “veu divertida” (ingredients avui dia molt més espectaculars i validats que no pas el fet de saber analitzar meticulosament o manifestar una prudència elegant en el llenguatge), el fet que no estan preparats per opinar. O en algun cas concret que cita, que fan ús d’una plataforma devastadora, com un diari de tirada nacional, per convertir-se en el dictador emèrit que sentencia, potser borratxo també de poder. Carlos Boyero no és precisament sant de la meva devoció, i el citaré només perquè ell ho fa, i perquè ja són moltes les veus de cineastes que l’acusen d’aquesta prepotència que amaga la frustració del crític. No gosaré anar tan lluny, perquè mai li ha agradat a cap director de cinema ni de res que ningú opini que la seva obra no està aconseguida, i ens trobaríem una vegada més davant d’un cas en què potser confondríem la sinceritat dolorosa amb la injustícia sistemàtica. En tot cas, el que sí que ha arribat a un punt excessiu és que tots els Pàmies del món siguin més papistes que el mateix papa.
Àlex Gorina .


Encara que Cinema 3 sempre ha estat fidel al classicisme, era inevitable, desitjable i recomanable posar-nos al dia amb un blog que ens permeti una comunicació ràpida i fluida amb tot el món dels cinèfils i professionals catalans, siguin dels veterans que ens segueixen des de 1984 o dels nouvinguts.

Aquí el tenim. Comentarem les estrenes, com fem les entrevistes que es poden veure al programa, obrirem debats civilitzats, informarem de com va la taquilla i tindrem sempre els ulls ben oberts davant de tot el que faci referència al cinema que veiem i al que voldríem veure.

Benvinguts!
Jaume Figueras



Properes emissions
Tots els vídeos del programa



Últims comentaris
 
"El impostor", entrevista amb Bart Layton (V.O.):
Óspics! Molt bona pinta!...
 
El programa de "La invención de Hugo" i "Mi semana con Marilyn" 23.02.2012:
Gràcies a la pel.lícula la invenció de Hugo,els meus fills de 4 i 8 anys han descubert el cinema...
 
“Tintín" en català...:
Buy your Authentic NFL Jerseys from a licensed distributor. Shop for your officially licensed Cheap...
 
“Llums vermells”: frenada en sec?:
Molt interessant el cinema de Rodrigo Cortés. El vaig veure presentar 'Buried' al Festival de Cinema...
 
Shame:
Jo la vaig veure ahir i em va encantar, com més hi penso més m'agrada... Estic d'acord amb tot el...
 
Shame:
Shame és una gran pel·lícula, però no és fàcil d'entendre, perquè la veritable història dels germans...
 
Shame:
acabo de veure Shame al cinema i m'ha agradat molt. Les interpretacions de Michael Fassbender i...
 
Shame:
A mi em va enganxar de principi a fi; crec que és una molt bona pel·lícula, amb molt bones...
 
Els noms de la setmana 09.02.12:
Pere Portabella fantastic. Jo no em vaig escandalitzar de res... No més vaig trobar a faltar en els...
 
Els noms de la setmana 09.02.12:
molt maco recordar al Truffaut perquè ja no es fan películes com les seves. I d´acord en que Pere...