El nou Superman de Zack Snyder ha tingut una entrada espectacular a la taquilla nord-americana (125 milions de dòlars el primer cap de setmana). Ara arriba a la nostra cartellera, en un moment en què la recaptació està sota mínims... Un altre repte per a l’home d’acer, que fins ara ha anat salvant totes les dificultats.

Apostar per un “reinici” de la saga no era una opció exempta de risc. La combinació de Christopher Nolan, com a productor, i Zack Snyder, com a director, ha estat un encert.

Nolan, que va liderar el canvi de registre de Batman, hi ha aportat la foscor que el nou Superman necessitava (no n’hi havia prou de desfer-se del calçotets vermells per fora). I Snyder ha sabut fer un espectacle de primer ordre (ja va regalar-nos una pel•lícula de superherois magistral: “Watchmen”), sense caure en la grandiloqüència operística dels Batman de Nolan.

En el cas del 3D, Zack Snyder ha fet un ús més madur d’aquest recurs visual: ha evitat l’abús d’objectes que simulen saltar de la pantalla i ha preferit concentrar-se a crear volums.

“El hombre de acero” ha sabut trobar, també, un conflicte interessant per al protagonista. La pel•lícula gira entorn dels dubtes del Clark Kent d’ensenyar o no els seus poders. Henry Cavill (l’actor que vam veure al costat de Verónica Echégui a “La fría luz del día”) ha donat una humanitat al superheroi molt meritòria. És un tret fonamental per guanyar-se la complicitat de l’espectador i que en el cas concret de Superman no havia estat mai del tot satisfactori.

Un altre actor que mereix elogis és l’antagonista, Michael Shannon. Intimida amb la seva presència i trenca l’estereotip del malvat.

De tota manera, “El hombre de acero” té altres aspectes menys afortunats: funciona a estrebades, sense un ritme fluid, s’hi troba a faltar més sentit de l’humor i alguns girs argumentals estan poc justificats.

Zack Snyder, el director, Henry Cavill i Russell Crowe ens van atendre en la visita que van fer a Madrid per promocionar el film.


Zack Snyder, l’home espectacle.


Henry Cavill, Superman vulnerable i convincent.


Russell Crowe, volia fer una pel•lícula apta.